• adamsäppl1

Otrogen mot min partner i två veckor

För ett år sedan träffade jag ?mitt livs kärlek? på min arbetsplats. Livet med henne har gett mig styrka i mig själv, hon lyfter mig varje dag och får mig att må toppen. Nu till det negativa... jag är inte nöjd med vårt sexliv. Allt annat är jag nöjd med och vi har t o m planer inför framtiden. Jag har en stark vilja att dela mitt liv med henne.

I somras började en ny kvinna på min arbetsplats, när vi såg på varandra var det kärlek vid första ögonkastet. Under hela sommaren har jag kollat in henne. Jag dras till henne och känner en stark fysisk attraktion och sexuell lust med henne. För två veckor sedan kontaktade hon mig privat och vi började skriva. Jag kände så stort behov av att vara nära henne så vi bestämde senare träff. Samma kväll låg vi. Jag har nu haft samlag med henne flertalet gånger under två veckors tid.

Saken är den att jag älskar min nuvarande och vill ha ett liv med henne. Men jag har under denna period även kollat in kvinnor på stan och saknat vissa saker med sexlivet. Ska det verkligen vara så? Hon är perfekt på alla vis förutom när det kommer till sexet. Borde jag bara sluta tänka på sex? Borde jag bara skapa en framtid med henne och bara hålla den sexuella frustrationen inne?

Ska jag följa mitt hjärta eller mitt sexuella behov?

Mitt liv är mycket rörigt just nu och jag förstår att jag även kommer bli kallad idiot och svin eftersom jag är otrogen men jag kan inte styra mitt naturliga beteende. Jag är självklart ångerfull att behandla två underbara kvinnor på det här viset.

• Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor
  • molly50
    Anonym (aaa) skrev 2021-09-21 06:24:12 följande:
    Ja TS försöker verkligen svara på
    våra frågor. Den delen är gott.
    Så får han lättare råd som han absolut
    är i behov av.
    Ändå känns ibland som nåt i berättandet
    inte riktigt stämmer. Såklart kan det oxå vara
    svårt att öppna upp så här i en tråd.
    Speciellt nu när han blivit rätt kritiserad
    på grund av otrohetens moraliska aspekter.

"Ghosted efter flera månader" har visst
    återuppstått. Gissar TS grejade manövern
    själv efter rätt så mkt påhopp i den gamla.   

Ja,men å abdra sidan,startar man en tråd där man berättar att man bedrar sin partner så får man räkna med att bli kritiserad.
    Jag hoppas mest att TS tar sitt förnuft till fånga och berättar för båda kvinnorna om vad han håller på med.
    Älskar han verkligen sin flickvän så borde han vara beredd att släppa henne fri och ge henne möjligheten att träffa en man som behandlar henne bra.

Jasså? Det var värst.
    Eller så kanske moderatorerna har stängt ned den tillfälligt för att rensa i den.
  • molly50
    Anonym (aaa) skrev 2021-09-21 06:24:12 följande:
    Ja TS försöker verkligen svara på
    våra frågor. Den delen är gott.
    Så får han lättare råd som han absolut
    är i behov av.
    Ändå känns ibland som nåt i berättandet
    inte riktigt stämmer. Såklart kan det oxå vara
    svårt att öppna upp så här i en tråd.
    Speciellt nu när han blivit rätt kritiserad
    på grund av otrohetens moraliska aspekter.

"Ghosted efter flera månader" har visst
    återuppstått. Gissar TS grejade manövern
    själv efter rätt så mkt påhopp i den gamla.   

Ghost-tråden verkar vara stängd igen.
  • Anonym (aaa)
    adamsäppl1 skrev 2021-09-16 14:19:54 följande:

Jag själv är för monogama förhållanden. Jag vill ju ha min partner för mig själv och skulle inte acceptera att någon annan man har samlag med min fru. Däremot är det dubbelmoraliskt av mig att ha sex med någon utanför min relation. Men jag ser det som att vi är inte gifta än och jag var extremt attraherad till henne. Ja jag har gjort fel! Det vet jag om!!!

@adamsäppl1

Du är "för" monogami. Du säger dig vilja ha din partner för dig själv. Accepterar inte att någon annan man har samlag med din fru. Det låter i mina öron som du och din partner absolut har satt era "ground rules" i ert förhållande. Inte sant?

Idag jämställs särbo- och samboförhållande med äktenskap när det kommer till etik och moral. Man går in i ett gemensamt åtagande oavsett vigselring eller inte... Visste du inte om detta? Din partner och du har säkert diskuterat vad som gäller värderingsmässigt för er? Aldrig berört ett s k "öppet förhållande" som du idag praktiserar på egen hand - "bakom rygg". 
    Jag anser även att din inledande kontakt med "kollegan" (förspelet i månader) är att betrakta som trolöshet när du sedan fullföljer otroheten fullt ut på det grövsta sätt. På så sätt att du för kvinna nr 1 bakom ljuset och parallellt förespeglar kvinna nr 2 en omstart och ett äkta förhållande. 

Moraliskt begår du ett allvarligt "äktenskapsbrott"/övertramp oavsett om din partner och du avlagt förnyade trohetslöften i kyrkan eller inte. Otroheten är planerad, systematisk och upprepad, ingen enstaka incident i samband med en över förfriskad firmafest.... eller hur?! Visst inser du väl skillnaden? 
  • Anonym (aaa)
    molly50 skrev 2021-09-21 09:10:34 följande:
    Ja,men å abdra sidan,startar man en tråd där man berättar att man bedrar sin partner så får man räkna med att bli kritiserad.
    Jag hoppas mest att TS tar sitt förnuft till fånga och berättar för båda kvinnorna om vad han håller på med.
    Älskar han verkligen sin flickvän så borde han vara beredd att släppa henne fri och ge henne möjligheten att träffa en man som behandlar henne bra.

Jasså? Det var värst.
    Eller så kanske moderatorerna har stängt ned den tillfälligt för att rensa i den.
    Ja, jag tänker som du att man måste vara
    beredd på mycket goda råd och handledning
    men också tuff kritik när man talar om sin
    egen otrohet i ett öppet forum som här.

Ämnet väcker starka känslor hos alla.
    Har viss egen erfarenhet av att vara
    i TS's partners sits... Ev blir man i så fall
    "partiskt" tänker jag... och mer på G än i
    vanliga fall. 

"EnAnommius" och du ger tillsammans jättebra
    feedback till "adamsappl1". Din är därtill mkt
    konkret, exakt den handledning som behövs
    i trådskaparens dilemma.

Ja vi undrar alla vad som pågår i Ghost tråden
    men den kan väl vara tillfälligt nedlagd som du
    är inne på.

• molly50
    Anonym (aaa) skrev 2021-09-21 12:23:24 följande:
    Ja, jag tänker som du att man måste vara
    beredd på mycket goda råd och handledning
    men också tuff kritik när man talar om sin
    egen otrohet i ett öppet forum som här.

Ämnet väcker starka känslor hos alla.
    Har viss egen erfarenhet av att vara
    i TS's partners sits... Ev blir man i så fall
    "partiskt" tänker jag... och mer på G än i
    vanliga fall. 

"EnAnommius" och du ger tillsammans jättebra
    feedback till "adamsappl1". Din är därtill mkt
    konkret, exakt den handledning som behövs
    i trådskaparens dilemma.

Ja vi undrar alla vad som pågår i Ghost tråden
    men den kan väl vara tillfälligt nedlagd som du
    är inne på.

Ja,så är det ju.
    Otrohet väcker ju,som du skriver,känslor hos många.
    Och har man som du,och även jag,själv varit i den bedragnes sits så blir man kanske lite mer på g.
    Man vet hur det känns.

Ja,ibland så måste man kanske vara lite hård för att budskapet ska gå fram också.

Ja,precis. Vi lär väl få veta om så är fallet.
  • Anonym (aaa)
    adamsäppl1 skrev 2021-09-16 14:09:04 följande:

För ett år sedan träffade jag ?mitt livs kärlek? på min arbetsplats. Livet med henne har gett mig styrka i mig själv, hon lyfter mig varje dag och får mig att må toppen. Nu till det negativa... jag är inte nöjd med vårt sexliv. Allt annat är jag nöjd med och vi har t o m planer inför framtiden. Jag har en stark vilja att dela mitt liv med henne.

I somras började en ny kvinna på min arbetsplats, när vi såg på varandra var det kärlek vid första ögonkastet. Under hela sommaren har jag kollat in henne. Jag dras till henne och känner en stark fysisk attraktion och sexuell lust med henne. För två veckor sedan kontaktade hon mig privat och vi började skriva. Jag kände så stort behov av att vara nära henne så vi bestämde senare träff. Samma kväll låg vi. Jag har nu haft samlag med henne flertalet gånger under två veckors tid.

Saken är den att jag älskar min nuvarande och vill ha ett liv med henne. Men jag har under denna period även kollat in kvinnor på stan och saknat vissa saker med sexlivet. Ska det verkligen vara så? Hon är perfekt på alla vis förutom när det kommer till sexet. Borde jag bara sluta tänka på sex? Borde jag bara skapa en framtid med henne och bara hålla den sexuella frustrationen inne?

Ska jag följa mitt hjärta eller mitt sexuella behov?

Mitt liv är mycket rörigt just nu och jag förstår att jag även kommer bli kallad idiot och svin eftersom jag är otrogen men jag kan inte styra mitt naturliga beteende. Jag är självklart ångerfull att behandla två underbara kvinnor på det här viset.

Hej adamsäppl1!

Undrar mycket hur det har gått för dig sen du skrev på forumet. Föll valet på din nuvarande kvinna som du älskar eller på kollegan som du känner en stark lust till?

En månad har snart passerat sedan din uppdatering och vi är flera som undrar över ditt dilemma, som inte är helt ovanligt.
  • Anonym (aaa)
    molly50 skrev 2021-09-21 16:17:13 följande:
    Ja,så är det ju.
    Otrohet väcker ju,som du skriver,känslor hos många.
    Och har man som du,och även jag,själv varit i den bedragnes sits så blir man kanske lite mer på g.
    Man vet hur det känns.

Ja,ibland så måste man kanske vara lite hård för att budskapet ska gå fram också.

Ja,precis. Vi lär väl få veta om så är fallet.
    Vet inte om vi i tråden var väl hårda mot TS för vi har inga
    uppdateringar om hur han gjorde i sina val.

Ja när man vet lite hur det känns i den bedragnes sits blir
    man mer på g, men TS dilemma verkar också svårt. 

Hoppas vi får veta nåt om killens framtid. 
  • molly50
    Anonym (aaa) skrev 2021-10-19 15:43:12 följande:
    Vet inte om vi i tråden var väl hårda mot TS för vi har inga
    uppdateringar om hur han gjorde i sina val.

Ja när man vet lite hur det känns i den bedragnes sits blir
    man mer på g, men TS dilemma verkar också svårt. 

Hoppas vi får veta nåt om killens framtid. 
    Ja,det hade ju varit intressant med en uppdatering.
    Men det är ju rätt vanligt på FL att TS bara försvinner och inte uppdaterar.
  • Kexsmula

Sexlivet kommer gå upp och ner i ALLA förhållanden - utan undantag. Ha inte sex med andra är mitt råd, du kommer då sabba ditt liv och det vill du väl inte? Du kan däremot utveckla erat sexliv tillsammans genom att berätta om dina önskemål och fantasier och dessutom lyssna på hennes.

• Anonym (aaa)
    molly50 skrev 2021-10-19 15:49:06 följande:
    Ja,det hade ju varit intressant med en uppdatering.
    Men det är ju rätt vanligt på FL att TS bara försvinner och inte uppdaterar.
    Ja, så är det nog som du säger, fast, den här mannen tror
    jag genom sitt sätt att speciella sätt att formulera sig är
    inne i nya trådar, skapar dem oxå, som handlar om otrohet
    och affärer. men det hade varit intressant med en update
    här i alla fall. 
Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor