• adamsäppl1

    Otrogen mot min partner i två veckor

    För ett år sedan träffade jag ?mitt livs kärlek? på min arbetsplats. Livet med henne har gett mig styrka i mig själv, hon lyfter mig varje dag och får mig att må toppen. Nu till det negativa... jag är inte nöjd med vårt sexliv. Allt annat är jag nöjd med och vi har t o m planer inför framtiden. Jag har en stark vilja att dela mitt liv med henne.

    I somras började en ny kvinna på min arbetsplats, när vi såg på varandra var det kärlek vid första ögonkastet. Under hela sommaren har jag kollat in henne. Jag dras till henne och känner en stark fysisk attraktion och sexuell lust med henne. För två veckor sedan kontaktade hon mig privat och vi började skriva. Jag kände så stort behov av att vara nära henne så vi bestämde senare träff. Samma kväll låg vi. Jag har nu haft samlag med henne flertalet gånger under två veckors tid.

    Saken är den att jag älskar min nuvarande och vill ha ett liv med henne. Men jag har under denna period även kollat in kvinnor på stan och saknat vissa saker med sexlivet. Ska det verkligen vara så? Hon är perfekt på alla vis förutom när det kommer till sexet. Borde jag bara sluta tänka på sex? Borde jag bara skapa en framtid med henne och bara hålla den sexuella frustrationen inne?

    Ska jag följa mitt hjärta eller mitt sexuella behov?

    Mitt liv är mycket rörigt just nu och jag förstår att jag även kommer bli kallad idiot och svin eftersom jag är otrogen men jag kan inte styra mitt naturliga beteende. Jag är självklart ångerfull att behandla två underbara kvinnor på det här viset.

  • Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor
  • Anonym (Andreas)
    adamsäppl1 skrev 2021-09-19 18:36:15 följande:

    Jag misstänker att jag har separationsångest från min partner, hon har ingen annan som stöttar henne och jag vet inte hur hon skulle hantera en break up. jag är den som funnits där för henne under de senaste åren. Jag kan tyvärr inte svara mer ingående än så här


    Och samtidigt har du inga problem med att bete dig som ett arsel mot henne? Hur går det ihop?
  • adamsäppl1
    Anonym (Andreas) skrev 2021-09-19 18:45:46 följande:

    Och samtidigt har du inga problem med att bete dig som ett arsel mot henne? Hur går det ihop?


    jag kan inte försvara mig i det här för jag vet att det är extremt fult beteende. För tre veckor sedan uttryckte jag osäkerhet och relationen blev instabil. min partner satte krav på mig vilket jag inte kan gå in på ingående. kraven begränsade mina möjligheter till att uttrycka min identitet. jag blev osäker på framtiden och vi kunde inte riktigt enas om hur vi ska leva och uppfostra gemensamma barn osv. vi har haft skilda värderingar i vissa kategorier. Saken är den att oavsett, älskar jag henne. jag kan inte tänka mig ett liv utan henne pga allt vi gått igenom. jag kan faktiskt inte svara på varför jag utförde handlingen. jag var nyfiken och kåt på den nya kvinnan och hon är väldigt intresserad. hon hade något jag drogs till naturligt. jag kunde inte låta bli att upprätthålla kontakten med henne. samtidigt har jag känt skam över att jag varje dag gått bakom ryggen på kvinnan jag älskar.

    vill jag ha den nya kvinnan för nuet? svaret är ja. vill jag leva med henne? det vet jag inte. men jag vill leva med min partner
  • molly50
    adamsäppl1 skrev 2021-09-19 18:55:45 följande:
    jag kan inte försvara mig i det här för jag vet att det är extremt fult beteende. För tre veckor sedan uttryckte jag osäkerhet och relationen blev instabil. min partner satte krav på mig vilket jag inte kan gå in på ingående. kraven begränsade mina möjligheter till att uttrycka min identitet. jag blev osäker på framtiden och vi kunde inte riktigt enas om hur vi ska leva och uppfostra gemensamma barn osv. vi har haft skilda värderingar i vissa kategorier. Saken är den att oavsett, älskar jag henne. jag kan inte tänka mig ett liv utan henne pga allt vi gått igenom. jag kan faktiskt inte svara på varför jag utförde handlingen. jag var nyfiken och kåt på den nya kvinnan och hon är väldigt intresserad. hon hade något jag drogs till naturligt. jag kunde inte låta bli att upprätthålla kontakten med henne. samtidigt har jag känt skam över att jag varje dag gått bakom ryggen på kvinnan jag älskar.

    vill jag ha den nya kvinnan för nuet? svaret är ja. vill jag leva med henne? det vet jag inte. men jag vill leva med min partner
    Då kanske du ska vara ärlig mot båda kvinnorna om vad du håller på med,och se om de vill leva med dig efter det.
    Vad du än gör så gift dig inte och skaffa barn innan du är säker på vad du vill.
    Du har uppenbarligen inte lekt av dig.

    Du skriver att du har funnits för din flickvän i flera år.
    I TS skriver du att ni har varit ett par i 1 år.
    Vad är det egentligen som stämmer?
  • Anonym (Okej?)
    adamsäppl1 skrev 2021-09-19 18:55:45 följande:

    jag kan inte försvara mig i det här för jag vet att det är extremt fult beteende. För tre veckor sedan uttryckte jag osäkerhet och relationen blev instabil. min partner satte krav på mig vilket jag inte kan gå in på ingående. kraven begränsade mina möjligheter till att uttrycka min identitet. jag blev osäker på framtiden och vi kunde inte riktigt enas om hur vi ska leva och uppfostra gemensamma barn osv. vi har haft skilda värderingar i vissa kategorier. Saken är den att oavsett, älskar jag henne. jag kan inte tänka mig ett liv utan henne pga allt vi gått igenom. jag kan faktiskt inte svara på varför jag utförde handlingen. jag var nyfiken och kåt på den nya kvinnan och hon är väldigt intresserad. hon hade något jag drogs till naturligt. jag kunde inte låta bli att upprätthålla kontakten med henne. samtidigt har jag känt skam över att jag varje dag gått bakom ryggen på kvinnan jag älskar.

    vill jag ha den nya kvinnan för nuet? svaret är ja. vill jag leva med henne? det vet jag inte. men jag vill leva med min partner


    Svårt o tro man älskar någon man bedrar sådär och dessutom tänder mer på den man bedrar med..
  • Anonym (Okej?)
    adamsäppl1 skrev 2021-09-16 16:00:23 följande:

    Ja problemet är helt enkelt att jag inte tänder på min partner längre. Visst kan vi ha sex men det är mest hon som njuter och kommer. Ibland får jag inte ens upp den

    Med den nya kollegan får jag upp den direkt!


    Varför skriver du här att du inte tänder på din partner och sen längre ner att du tänder på henne? Brukar du ljuga för dig själv när känslorna du behöver inse är för jobbiga?
  • Anonym (Okej?)

    Gissar hur den riktiga storyn ser ut....

    Du är en gift man med barn. Du lever ett praktiskt liv med en stabil karriär och kanske bor i hus. Du har tappat både sug och romantiska känslor på frun och har i något eller några år haft en affär vid sidan av. Du har känslor för kvinna nummer två men är för feg och bekväm för att ta tag i ditt liv så du gör istället inget. Kvinna nummer 2 har börjat lessna och vill inte vara med i denna skruvade leken längre så nu funderar du på om du faktiskt måste göra något aktivt. I alla fall när du skrev tråden. Nu har lite tid passerat och efter alla dömande inlägg du fått börjar du ändra om din story, kanske både för att vi här ska döma dig mindre, eller än mindre säga åt dig det självklara, att du borde skilja dig. Men kanske också för din egen del, så du kan fortsätta leva det liv i lögn du lever.
    Gissar du sumpat det med kvinna nummer 2 och att din enda chans med henne är om du faktiskt skiljer dig. Kvinna nummer 1 lär du förlora ändå över tid, för om något eller några år lär en ny kvinna nummer 2 dyka upp igen, som du faktiskt tänder på och har känslor för, och även om du inte har modet att lämna själv, lär du förr eller senare bli upptäckt av din fru. Och hon lär inte tolerera detta(igen?). 

    Men lycka till du! 

  • Anonym (aaa)
    adamsäppl1 skrev 2021-09-19 18:31:58 följande:
    a) jo jag har känt av samma sak med andra kvinnor på andra arbetsplatser eller sammanhang där jag bland annat tänk hmm undrar hur livet skulle vara med henne

    vilket är konstigt då jag har partner

    b) det fungerar sexuellt absolut men jag kollar ju fortfarande in andra kvinnor? jag tänder på min prartner men jag tänder mer på kvinna nr 2. jag får full sexuell njutning med kvinna nr 2.

    c) det stämmer, jag har inga känslor för kvinna nr 2. men hon engagerar sig i våra träffar och försöker alltid tillfredställan mig och underhålla mig, uppvakta laga mat osv. hon gör det lilla extra

    d) -

    e) jag känner att jag vill leva med min partner ?kvinna nr 1? och jag vill egentligen inte söka vidare. hon har betytt allt för mig i senaste tid och hon stöttar mig vid problem och utmaningar och jag kan se en framtid med henne där vi har barn tillsammans och är gifta. hon planerar redan nu att vi ska ta steget vidare och gifta oss. jag har även en ring till henne men jag har inte tagit steget att fria än pga omständigheterna där jag bla är osäker

    f) jag är stressad men jag har aldrig sökt, dessa kvinnor har kommit till mig. och jag blir såklart intresserad. däremot har mitt sexuella jag särskilda krav och jag går emot mig själv lite när jag valde min partner för att jag fick inte ut min fulla sexuella njutning med henne. men sex fungerar ju...oftast på henne initiativ. med kvinna nr 2 är det mycket på mitt eget initiativ.

    g) nej det finns inga fler kvinnor utöver dessa två

    h) just nu har jag bara träffat kvinna nr 2 i tre veckor och endast haft sex med henne. min partner, kvinna nr 1, har jag inte längre sex med och hon frågar inte om det heller. hon har tagit initiativ men jag har sagt nej och sagt att jag är trött. jag träffar båda samtidigt men jag är mer engagerad i kvinna nr 2.

    i) jag vill vara min partner trogen, jag har själv blivit bedragen förr. jag står inte bakom otrohet jag tycker inte om det, men jag tar mitt fulla ansvar till mina fruktansvärda gärningar. jag vill gifta mig med min partner och aldrig ha sex med någon annan än henne. men jag förstår inte varför jag på naturligt sätt tittar på andra kvinnor. när jag umgås med kvinna nr 2 är jag nöjd sexuellt och tittar inte på andra kvinnor. däremot är relationen färsk och jag känner inte henne på djupet alls
    a) många har väl ögonen öppna mer eller mindre inför nya passande options om viktiga hörnpelare inte funkar i förhållandet. i ditt fall sexlivet. 
    något i det sätt att föra fram ämnet får mig ändå att fundera i termer av hypersexualitet. "jakten" verkar ständigt pågående - oavsett vem av dessa två "underbara kvinnor" du är tillsammans med i stunden. är min tanke något som resonerar inom dig?

    b) vänligen kolla punkt a. spanar du konstant in andra kvinnor (såväl oattraktiva för dig som attraktiva) även när du är i förälskelsefas (med ex vis kvinna nr 1)? om du får full njutning med kvinna nr 2 som du påstår vad mer behövs för att tillfredsställa tredje benet hos dig? krävs orgier hela dygnet? för att komma till en fysisk tillfredsställelse/ett inre lugn? är ditt bekräftelsebehov något större än andras?

    c) pysslar inte kvinna nr oxå om dig med middagar och mys till vardags och fest? 

    e)  om du går i giftas planer med kvinna nr 1 inser du i så fall att din affär med kvinna nr 2 måste upp på bordet? kvinna nr 1 behöver vetskap om vad som saknas i ert samliv samt vilka parametrar som stämmer bättre för dig med kvinna nr 2. steget kan inte hoppas över och du föreslår "öppet förhållande" för er båda på samma premisser.

    f) det verkar som du är mer attraherad av kvinna nr 2 när ditt initiativ till sex finns där men du önskar gänga dig med kvinna nr 1? 

    h) hur länge har du tänkt att ditt "dubbelspel" eller din mörkläggning av din skuggsida ska pågå? tänk på att din trolöshet känns av för kvinna nr 1 ju fler veckor som passerar! varje minut är dyrbar för henne! du håller henne dessutom i falska förespeglingar. kvinna nr 1 är i behov av en man som är karl nog att svara på hennes sexuella inviter (har stake) inte av en karl som lever ut sin sexualitet med assistans en villig ansvarslös hona. frågan är om kvinna nr 2 drar dig lika mycket om ni delar vardagen i alla delar?   

    i) okej du säger dig ta fullt ansvar för dina gärningar! i så fall återstår endast att föra upp de ärliga och öppna samtalen som brådskar med kvinna nr 1 och kvinna nr 2!!! Vad väntar du på?
  • Anonym (aaa)
    Anonym (Okej?) skrev 2021-09-19 20:07:08 följande:
    Varför skriver du här att du inte tänder på din partner och sen längre ner att du tänder på henne? Brukar du ljuga för dig själv när känslorna du behöver inse är för jobbiga?
    Alltså håller med dig "Okej" såtillvida TS verkar sitta inne med en portion självbedrägeri. Stackars kille, men på annat ställe tror jag killen kallades "ditt otrogna svin" av en smart kvick tjej.

    Anpassar storyn bitvis inför vad som är "mest opportunt" i tråden? Eller så är svåra ämnet besvärligt så här inför öppen ridå? 
  • Anonym (aaa)
    molly50 skrev 2021-09-19 19:34:57 följande:
    Du skriver att du har funnits för din flickvän i flera år.
    I TS skriver du att ni har varit ett par i 1 år.
    Vad är det egentligen som stämmer?
    Ställde mig exakt samma fråga på min kammare! Vad stämmer? En långvarig relation till kvinnan eller en kortare på ett år? 

    Hm, tråden "Ghostad efter flera månader" flög sin kos redan innan uppdateringen så jag vet inte om moderator ansåg något i den mindre lämpligt.   
  • molly50
    Anonym (aaa) skrev 2021-09-20 00:28:38 följande:
    Ställde mig exakt samma fråga på min kammare! Vad stämmer? En långvarig relation till kvinnan eller en kortare på ett år? 

    Hm, tråden "Ghostad efter flera månader" flög sin kos redan innan uppdateringen så jag vet inte om moderator ansåg något i den mindre lämpligt.   
    Ja,det känns som att något inte riktigt stämmer här.
    Men jag hoppas att TS vill svara på det.

    Ok. Den kan ju ha blivit anmäld också. Av någon som t ex trott att det var en trolltråd.
    Eller av TS själv.
Svar på tråden Otrogen mot min partner i två veckor