• Anonym (Irriterad!)

    Partner tjatar om sex...

    Känner mig irriterad och vill ventilera lite här!

    Varit gift i 7 år, tillsammans i 13 år.

    Vi har haft väldigt bra sexliv, men nu har det gått ca 2 månader sen sist. Dels föt att jag plussade för 4 vrckor sen, men började få en liten blödning för 2 veckor sen som kommer och går. Dels är jag skit trött och mår oftast illa på ef/kvällarna och sen är jag orolig över att blödningarna ska va missfall (igen).

    Mannen tjatar dagligen om hur gärna han vill ha sex med mig igen, tar mig på rumpan osv. och det känns som om han inte fattar hur jag mår?!

    Har sagt jag vill vänta, tills jag varit på ultraljud. Vill inte riskera en infektion vid ev. missfall så klart!

    Men han blir SUR näst intill varje kväll, då han verkar förvänta sig jag ska släppa till ändå!

    Jag står för vad jag känner och tycker, men jag tycker tjatet är jobbigt och att han blir sur varje kväll...

    Någon i liknande situatuon?

  • Svar på tråden Partner tjatar om sex...
  • Anonym (Casanova)

    Typ, väldigt vanligt problem och säkert grundorsaken till alla kåta gifta karlar på dejtingsidorna.

    Provat att runka av honom?

  • fornminne

    Kan ni inte ha sex på andra sätt än samlag? Om du vill och orkar alltså. Måste han nödvändigtvis stoppa in den? Självklart ska han inte göra det medan du har blödningar och är rädd för missfall, det fattar alla normalintelligenta karlar. Är han inte rädd om dig?

  • Anonym (S)

    Finns ju annat än vaginalt sex.. Du kan ju runka av honom, ge honom oralsex, analsex..?

  • phillipha

    Sätt dig ned med honom och förklara en gång till hur du når, hur du tänker och känner. Säg att du blir besviken att han inte respekterar dina känslor när han tjatar. Fråga honom om han vill ha sex med en som inte vill.

    Om han trots detta fortsätter tjata skulle ignorera honom och på allvar börja fundera om han är den man du vill leva med, en man som inte respekterar dig.


  • Anonym (Helene)
    Anonym (Casanova) skrev 2021-09-16 15:30:38 följande:

    Typ, väldigt vanligt problem och säkert grundorsaken till alla kåta gifta karlar på dejtingsidorna.

    Provat att runka av honom?


    fornminne skrev 2021-09-16 15:32:41 följande:

    Kan ni inte ha sex på andra sätt än samlag? Om du vill och orkar alltså. Måste han nödvändigtvis stoppa in den? Självklart ska han inte göra det medan du har blödningar och är rädd för missfall, det fattar alla normalintelligenta karlar. Är han inte rädd om dig?


    Anonym (S) skrev 2021-09-16 15:34:06 följande:

    Finns ju annat än vaginalt sex.. Du kan ju runka av honom, ge honom oralsex, analsex..?


    Alltså, kom igen, hur taktlösa kan man vara? Det är ju inte själva sexet som är problemet, utan att han är en respektlös rövhatt som inte accepterar hennes nej utan fortsätter tjata och sura när TS oroar sig för missfall. Inte fan är hans penis första prio då. Inte ens speciellt säkert att TS är särskilt kåt och sugen just nu heller. Och ni föreslår att hon ska suga av honom... Vilket århundrade är det här?
  • neverpreggo

    TS mår dåligt rent fysiskt och psykiskt men hon ska ställa upp för mannen klarar inte en kortare period utan sex? Eller verkar ens försöka sätta sig in hur hon känner och har mage att bli rent SUR varje kväll?!

  • Anonym (ynkedom)

    Snacka om att många karlar hade blivit bisexuella på en kvart om de var sjömän förr i tiden, när mannen inte fick se frun på många månader och bara såg hav och män varje dag.

    Varför är dagens män så mentalt klena? 

  • Anonym (-)
    Anonym (Helene) skrev 2021-09-16 21:25:20 följande:

    Alltså, kom igen, hur taktlösa kan man vara? Det är ju inte själva sexet som är problemet, utan att han är en respektlös rövhatt som inte accepterar hennes nej utan fortsätter tjata och sura när TS oroar sig för missfall. Inte fan är hans penis första prio då. Inte ens speciellt säkert att TS är särskilt kåt och sugen just nu heller. Och ni föreslår att hon ska suga av honom... Vilket århundrade är det här?


    Tur att det finns några vettiga människor på detta forum. Bra svarat! De första svaren i tråden du citerat gör än mörkrädd.
  • Anonym (Ö)

    Är han utvecklingsstörd på något sätt?!?!

    Bli ARG. Han har ett rejält fel i huvudet. Det här kommer inte sluta. Vill du leva ditt liv med honom? Hur blir det efter förlossningen när du behöver läka? Under småbarnsåren när du är trött? Och om ni ska ha fler barn?

  • Anonym (A)
    Anonym (Helene) skrev 2021-09-16 21:25:20 följande:
    Alltså, kom igen, hur taktlösa kan man vara? Det är ju inte själva sexet som är problemet, utan att han är en respektlös rövhatt som inte accepterar hennes nej utan fortsätter tjata och sura när TS oroar sig för missfall. Inte fan är hans penis första prio då. Inte ens speciellt säkert att TS är särskilt kåt och sugen just nu heller. Och ni föreslår att hon ska suga av honom... Vilket århundrade är det här?
    +1
  • Anonym (Förstår dig...)
    Anonym (Irriterad!) skrev 2021-09-16 15:15:08 följande:

    Känner mig irriterad och vill ventilera lite här!

    Varit gift i 7 år, tillsammans i 13 år.

    Vi har haft väldigt bra sexliv, men nu har det gått ca 2 månader sen sist. Dels föt att jag plussade för 4 vrckor sen, men började få en liten blödning för 2 veckor sen som kommer och går. Dels är jag skit trött och mår oftast illa på ef/kvällarna och sen är jag orolig över att blödningarna ska va missfall (igen).

    Mannen tjatar dagligen om hur gärna han vill ha sex med mig igen, tar mig på rumpan osv. och det känns som om han inte fattar hur jag mår?!

    Har sagt jag vill vänta, tills jag varit på ultraljud. Vill inte riskera en infektion vid ev. missfall så klart!

    Men han blir SUR näst intill varje kväll, då han verkar förvänta sig jag ska släppa till ändå!

    Jag står för vad jag känner och tycker, men jag tycker tjatet är jobbigt och att han blir sur varje kväll...

    Någon i liknande situatuon?


    Vilken oförstående människa han är.
    Förklara för honom att det går utmärkt att runka.
  • Anonym (Smaklöst)

    Men usch vad tråkigt att han inte fattar att du verkligen inte har lust!!

    Jag har komplicerade graviditeter och får inte ha sex under tiden. Mina graviditeter tär på mig och min sambo fysiskt och psykiskt men vi gör så klart det bästa av dagarna, även om det ibland är svårt att tänka logiskt och vara optimistisk (har förlorat barn runt v.25 och har problem med infektioner och blödningar)

    Min sambo och jag har sex ofta men just under graviditeten puschar han mig inte eller någpt för han är så medveten om situationen. Han tjatar aldrig om att jag ska ge alternativt sex heller. Däremot har jag ibland gett oral sex MEN det är på lika villkor och jag som tar initiativ, inget han kräver! Utan det är jag som vill.

    Jag tycker du ska prata ordentligt med din man om hur du känner/tänker och mår.

    Han behöver respektera dig och ditt mående och enbart stötta dig istället för ett tjata på dig

Svar på tråden Partner tjatar om sex...