• Anonym (Mman)

Ex sambon flyttat ut men vägrar låta mig använda vår gemensam bil (bilen står på mitt namn)

FannyN skrev 2021-09-18 11:39:47 följande:

Du manar att hon är ute i en bil registad på henne. Du känner att det är fel eftersom du lagt in kapital i bilen med en muntlig överenskommelse om  hur ni ska bruka bilen. Hur menar du att du ska komma någonstans med detta? Hon säger säkert att dina pengar var en gåva för att hon skulle ha bilen. Casado close

Förhållandet äter dock det omvända men i övrigt har du rätt
  • Anonym (Mman)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2021-09-18 13:09:17 följande:

Hon hade inte som avsikt att sammarbeta sedan hon stack härifrån, annars hade hon inte tagit nycklarna till allt gemensam vi äger och även vår gemensamma son som jag har inte träffat på 18 dagar.  

Och detta är inget du vill nämna i trådstarten, det är bilen du är orolig för....?
  • Anonym (Mman)
    Tow2Mater skrev 2021-09-18 16:46:03 följande:

Det är ju OT för den här tråden, TS har andra trådar för just det.

Och? Han nämner ju barnet i denna, eller hur?
  • Anonym (Mman)
    Olympia skrev 2021-09-18 19:35:14 följande:

Har sambon hjälpt till med betalningen är hon samägare och har rätt att få ut pengar för de procent hon lagt ut.

Kontakta tingsrätten och begär att få en bodelningsman som kan hjälpa dig.

Olympia skrev 2021-09-18 19:35:14 följande:

Har sambon hjälpt till med betalningen är hon samägare och har rätt att få ut pengar för de procent hon lagt ut.

Kontakta tingsrätten och begär att få en bodelningsman som kan hjälpa dig.

Ja om det skrivits papper eller motsvarande som kan bevisa att hon satt pengar i bilen, men bilen står på honom så juridiskt är det hans bil.
  • Anonym (Mman)
    Occam skrev 2021-09-18 21:26:03 följande:

Se diskussion ovan. Så enkelt är det inte att registrerad ägare är exakt samma sak som civilrättslig ägare. 

Jo, faktiskt är det precis så om inte hon kan påvisa annat
Svar på tråden Ex sambon flyttat ut men vägrar låta mig använda vår gemensam bil (bilen står på mitt namn)