• Anonym (Framtida inkomst)

400,000 per månad

Om du och din respektive tjänat omkring 400,000 per månad sett på årsbasis. Hur hade ni då levt era liv? Hade något förändrats från hur du lever idag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-09-17 18:19
    Det är brutto förresten, glömde skriva det.

• Svar på tråden 400,000 per månad
  • Anonym (ääää)

Då hade jag tagit tjänstledigt ett år, eftersom jag hade kunnat sparat massor först. Då skulle jag försöka förverkliga en dröm jag har. 

• Anonym (Margot)

Köpt ett härligt hus med sjöutsikt och anställt en person för att städa och laga mat. För med den lönen skulle vi inte ha tid med hushållsarbete. 

• Virriga Vera

Naturligtvis hade det sett annorlunda ut än man lever idag. Jag hade haft ett semesterboende utomlands, hade bott i ett annat hus/lägenhet. Hade haft en annan bil. Det är det 1:a jag tänker på, men mitt sätt att leva hade varit annorlunda.

• Anonym (Pappa)

Det är så mycket pengar att det inte längre går att leva vettigt för det. Det blir liksom ovettigt. Vi har haft in nära hälften av det och vi har levt ganska svensson ändå, inte för att vi inte kunnat ha ett hus i spanien och ett i Schweiziska alperna och ha tre båtar och äta anklever och alligator varje dag, utan för att vi inte har haft intresset av det helt enkelt.

• Anonym (Framtida inkomst)
    Anonym (ääää) skrev 2021-09-17 17:35:05 följande:

Då hade jag tagit tjänstledigt ett år, eftersom jag hade kunnat sparat massor först. Då skulle jag försöka förverkliga en dröm jag har. 

Att ta tjänstledigt är inte förenligt med jobben. Då får man säga upp sig och då är det föga troligt att man får ett liknande jobb efteråt.
  • flygrl
    Anonym (Framtida inkomst) skrev 2021-09-17 17:33:11 följande:

Om du och din respektive tjänat omkring 400,000 per månad sett på årsbasis. Hur hade ni då levt era liv? Hade något förändrats från hur du lever idag?

Mycket hade förändrats. Pengar är kanske inte allt här i livet men det ger deffo möjligheter att leva sitt liv som man vill och även trygghet om nåt oförutsett händer.

Jag hade flyttat till ett trevligt, vackert boende i ett lugnt och tryggt område, köpt en fin bil, fina kläder, testat olika riktigt bra restauranger, rest mm. men också förstås delat med mig till mina nära & kära. Självklart hade jag också sett till att spara/investera en rejäl del av inkomsten så min ekonomi blir hållbar också på sikt.
  • Anonym (Anställda)

Vi hade totalrenoverat huset + resten av byggnaderna på gården, lejt en trädgårdskunnig att fixa hela trädgården, jag hade gått på massage ofta, åkt på spa, haft en anställd alltiallo, en kock, köpt en bil till mig. Kort sagt gjort allt som skulle få mig att må bättre fysiskt och därmed psykiskt.

• Anonym (Jag)
    flygrl skrev 2021-09-17 18:03:50 följande:

Mycket hade förändrats. Pengar är kanske inte allt här i livet men det ger deffo möjligheter att leva sitt liv som man vill och även trygghet om nåt oförutsett händer.

Jag hade flyttat till ett trevligt, vackert boende i ett lugnt och tryggt område, köpt en fin bil, fina kläder, testat olika riktigt bra restauranger, rest mm. men också förstås delat med mig till mina nära & kära. Självklart hade jag också sett till att spara/investera en rejäl del av inkomsten så min ekonomi blir hållbar också på sikt.

Samma här :) men jag hade även skänkt pengar till välgörenhet och forskning. Det borde de som är rika göra, men tyvärr har jag känslan av att rika tenderar att vara väldigt snåla och egoistiska.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Jag) skrev 2021-09-17 18:10:56 följande:
    Samma här :) men jag hade även skänkt pengar till välgörenhet och forskning. Det borde de som är rika göra, men tyvärr har jag känslan av att rika tenderar att vara väldigt snåla och egoistiska.
    Inte Bill Gates i alla fall. :) 
  • Drottningen1970

Om man inte får ta ledigt eller gå ned på halvtid, så skulle jag köpa alla andra tjänster som går att köpa. Städning, läxläsning, färdig schysst mat etc.

Svar på tråden 400,000 per månad