Inlägg från: Anonym (ääää) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ääää)

400,000 per månad

Då hade jag tagit tjänstledigt ett år, eftersom jag hade kunnat sparat massor först. Då skulle jag försöka förverkliga en dröm jag har. 

• Anonym (ääää)
    Anonym (Framtida inkomst) skrev 2021-09-17 17:58:48 följande:
    Att ta tjänstledigt är inte förenligt med jobben. Då får man säga upp sig och då är det föga troligt att man får ett liknande jobb efteråt.
    Om det inte går att ta tjänstledigt så hade jag sagt upp mig, men inte förrän jag hade sparat så mycket så att jag visste att det skulle räcka X antal år. Med de utgifter vi har idag så vet jag att vi skulle spara ca 370.000/mån och kunde bygga upp sparandet, SEN skulle jag säga upp mig, satsa på min dröm och se om det bar.

Efter -1-2 år med det, vet jag hur det gått, men kommer ändå ha en massa sparade pengar kvar. Utgår då från att min partner har fortsatt jobba också, så det är inte som att vi har = 0 kr/inkomst. Min dröm kommer generera lite pengar hur det än går så även jag drar in något. Om det efter den här tiden inte är rimligt att jag fortsätter med min dröm, kan jag lätt få arbete igen inom något annat. 
Svar på tråden 400,000 per månad