Inlägg från: Anonym (Framtida inkomst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Framtida inkomst)

400,000 per månad

Om du och din respektive tjänat omkring 400,000 per månad sett på årsbasis. Hur hade ni då levt era liv? Hade något förändrats från hur du lever idag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-09-17 18:19
    Det är brutto förresten, glömde skriva det.

• Svar på tråden 400,000 per månad
    Anonym (ääää) skrev 2021-09-17 17:35:05 följande:

Då hade jag tagit tjänstledigt ett år, eftersom jag hade kunnat sparat massor först. Då skulle jag försöka förverkliga en dröm jag har. 

Att ta tjänstledigt är inte förenligt med jobben. Då får man säga upp sig och då är det föga troligt att man får ett liknande jobb efteråt.
    Drottningen1970 skrev 2021-09-17 20:26:56 följande:

Om man inte får ta ledigt eller gå ned på halvtid, så skulle jag köpa alla andra tjänster som går att köpa. Städning, läxläsning, färdig schysst mat etc.

Ja så är det ju oftast tyvärr. På så höga löner jobbar man inte deltid eller knappt tar ut sin lagstadgade semester, tar tjänstledigt eller liknande. Det är sällan man kan båda äta och behålla kakan. Alltid kommer till ett pris.

Fast nu är det ju inte en person som tjänar så bra utan båda tillsammans. Som tidigare påpekats så kan man inte i just dessa jobb gå ner i tid, då får man säga upp sig och hitta ett annat jobb. Allt detta betyder ju i sin tur att man inte kommer kunna tjäna de pengarna eller kanske ens hälften om man byter jobb. Scenariot betyder 2 heltidsarbetande och mer än så och med det lönen som nämns eller andra jobb och vanliga löner

Anonym (?) skrev 2021-09-18 05:25:17 följande:

Jag skulle fortsätta mer eller mindre som vanligt och spara så mycket jag kunde. Efter 10-15 år skulle jag sedan förhoppningsvis kunna gå ned i tid och leva på avkastningen.

De senaste 2 åren har jag nästan fördubblat min lön och just nu tjänar jag och min sambo lite mer än 200,000 tillsammans innan skatt. I scenariot med 400,000 är för att min respektive nog snart tar ett stort karriärskliv.

Vid nuvarande inkomst ser våra liv nästan likadana ut som innan. Jag tog direkt beslutet att lägga undan 70% av löneutvecklingen. Men vi har vad vi behöver, köper in städning, fönsterputs, har matkasse, reser en del. Men har inga designkläder eller väskor tex. Så ser nog ganska vanliga ut.
Svar på tråden 400,000 per månad