Inlägg från: Anonym (skrev ju själv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skrev ju själv)

Varför får jag avstämning jämt?

Du har skrivit själv varför du får avstämning. Du har råkat för med dig en dyr vara, vilket absolut flaggas. Du har haft varor på sidan av, som uppmärksammats, där är det lite upp till personalen om de köper din historia eller inte. Är de misstänksamma så flaggas du. Det är alltid bättre att skanna alltihop och sen göra upp det hemma. Däremot att skannrar lägger av händer, det är inget som leder till att man flaggas. Sedan ovanpå det är randomkollen och även den är aningen bias mot personer som har flaggor på sina kontont, så om du och en som inte har några flaggor handlar lika många gånger så kanske du får en avstämning  efter 10 handlingar och den andra för en efter 12. Bara som exempel.

Avstämningarna kommer glesa ut igen när du gör rätt ett antal gänger.

Du känner själv om det är värt det att köra självskaning eller inte och gör så klart som du vill.

• Anonym (skrev ju själv)
    Glinda från Oz skrev 2021-09-18 14:23:41 följande:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-09-19 15:47
    Varför är någon sur på mitt inlägg?

Jag har nu hittat svaret varför jag får så många avstämningar. Handlar man två eller fler av exakt samma vara måste man få med alla streckkoder. Handlar jag t,ex tre förpackningar krossad tomat brukar jag scanna in samma förpackning tre gånger, det räknas som ett fel i avstämningen.

www.flashback.org/p72322172
    Inte här. Här har varorna samma streckkod så länge det är samma vara och samma märke. Det finns inte nog streckkoder för att varje enskild vara ska kunna få en unik. Det är helt stört omöjligt rent matematiskt, streckkoderna hade varit slut för länge sen.
Svar på tråden Varför får jag avstämning jämt?