Varför får jag avstämning jämt?
Jag förstår känslan av att du lika gärna kan gå i en bemannad kassa, för att det tar lika lång tid. Det är lite därför man handlar med självscanningen ju, för att spara tid. Eller som jag, jag har småbarn. Därför handlar jag allra helst med självscanning och börjar minsta barnet knorra (ja - jag måste ha barn med till affären ibland även om det max är 2ggr mån) så tar jag det jag fått ihop så att säga, betalar och går hem. Hade jag 7 varor kvar på listan som jag inte fick med mig så får jag ta dem en annan gång. Jämfört med om man plockat ihop en hel korg med varor och måste gå till en bemannad kassa, köa och sen betala. Då är ju ungen helt söndergråten innan man är klar. (Eller så måste man lämna en helt full korg med varor stående i butiken och det gör jag bara inte, jag har själv jobbat i butik!).
Så jag förstår att incitamentet att köra självscanning faller om det ska ta tid för avstämning. Du får nog leva med det ett tag dock. Det kan vara slumpen eller så kommer du behöva uppvisa x antal fläckfria avstämningstillfällen innan det är lugnt. Jag har haft EN missad vara en gång och det var ingen vara ens, jag hade missat att scanna påsen. Så kan det gå. Men efter det sen blev det avstämning rätt ofta ett tag.
Å andra sidan, det öppnade en ny Willys i vår stad. Jag hade kort för att jag hade handlat i deras butik på en annan ort innan. Och jag blev så förvånad för jag tänkte att de kommer göra avstämning på mer eller mindre alla nu rätt så frekvent i början. Men icke - jag tror det tog ett halvår innan jag fick min första delavstämning ens.