• mari123

Varför får jag avstämning jämt?

Jag har scannat på Willys i åratal och hela sommaren har jag varit där MINST ett par ggr i veckan och ingen avstämning. NÄR jag fått avstämning vid enstaka tillfälle så har det varit "del-avstämning" där tre varor kontrolleras. Jag är ju ärligheten själv och jättenoga men inte känner man mig på Willys!

• mari123

Vore ju väldigt intressant att få veta hur det verkligen ligger till! KANSKE är det en bransch-hemlighet? Man måste Wallraffa för att få veta? Man visas ju ett enormt förtroende när man kan gå ut ur en butik med mängder med varor som man själv betalat utan att ngn kollar. MÅSTE ju vara så att man har koll på ev svinn och att det inte ökat sedan man införde självscanningen?

• mari123
    EnAnonumius skrev 2021-09-20 13:48:52 följande:
    Alltså nu är ju inte dessa obemannade kassor helt fritt från personal. Det finna alltid en personal som rör sig kring självskanningskassorna, De har detta i fall det blir hel-/delavstämning eller för att utföra ålderskontroll eller för att hjälpa en nybörjare.

Sedan så har de faktiskt denna moderna uppfinning som kallas för övervakningskamera också.
    Inte på Willys där jag handlar. INGEN personal som kretsar kring utcheckningen. När man köpt ngt som kräver ID-koll så kan man få vänta rätt länge på att ngn ska ha tid. Vad gäller övervakningskamera så säger den väl inget då man ju kan packa sina varor innan man betalar?
Svar på tråden Varför får jag avstämning jämt?