Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Varför får jag avstämning jämt?

Det är extremt sällan som produkter byter streckkoder. Även produkter som bytt design brukar behålla samma. Att man tar samma produkt men enbart scannar en streckkod som kassörer brukar göra är helt orimligt att det skulle ge dåliga konsekvenser för självscanningen.

• Anonym (E)
    Anonym (Fanny) skrev 2021-09-20 13:07:48 följande:

Jag menar alltså sån betalningsstation när man går ut.

Obemannade kassor eller att du går runt med scanner?

• Anonym (E)
    Glinda från Oz skrev 2021-09-20 13:42:23 följande:
    Du kan inte ha läst särskilt noga, det står i inlägg 5.

Nej, det gör inte det. Citera? Ett i övrigt intressant inlägg men säger föga om att man ska undvika att scanna samma vara flera gånger.

• Anonym (E)
    Glinda från Oz skrev 2021-09-20 16:59:19 följande:
    .
    Anonym (E) skrev 2021-09-20 14:01:20 följande:

Nej, det gör inte det. Citera? Ett i övrigt intressant inlägg men säger föga om att man ska undvika att scanna samma vara flera gånger.

EXAKT det jag sa. Förstår inte vad du bråkar om, att du orkar.

för vi har ju haft denna diskussion...I ett inlägg?

"Jag har nu hittat svaret varför jag får så många avstämningar. Handlar man två eller fler av exakt samma vara måste man få med alla streckkoder. Handlar jag t,ex tre förpackningar krossad tomat brukar jag scanna in samma förpackning tre gånger, det räknas som ett fel i avstämningen"

Det är HELT fel. Vad du nu argumenterar mot är väldigt oklart...

• Anonym (E)
    Glinda från Oz skrev 2021-09-20 19:22:13 följande:
    Jag tror att det ligger något i det. Systemet går ju på streckkoden.
    Streckkoder byts extremt sällan. De flesta har samma kod trots att de är omdesignade 1, 2 eller femtielva gånger. Vad personen på Flashback säger är att en streckkod och personalens egna PLU för en vara inte är samma sak.
  • Anonym (E)
    Tow2Mater skrev 2021-09-22 02:07:45 följande:
    Hos oss går de obemannade kassorna även på vikt, så för varje vara du scannar måste den specifika varans vikt läggas i kassen innan du kan scanna nästa vara. Så att scanna samma vara tre ggr utan att placera dem i kassen skulle inte fungera utan att larma. Så det kan ju även bero på olika system.
    Sånt vet jag att någon enstaka butik har här också men då lär det vara tydligt skyltat och alla har samma streckkod ändå :)
Svar på tråden Varför får jag avstämning jämt?