Inlägg från: Anonym (Casanova) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Casanova)

Varför får jag avstämning jämt?

Glinda från Oz skrev 2021-09-19 12:36:35 följande:
    Tack för tipsen. Jag scannar alltid samma vara. Jag är ganska långsam, ibland när jag vill titta på saker, de har en stor avdelning med köksgrejer t.ex. Ibland vet jag precis vad jag vill ha så är jag snabbare. Det kanske ses som misstänkt. Jag tycker det är förjävligt att man inte får handla på vilket sätt man vill utan att bli misstänkt. Jag får alltid helavstämning också.
    Kanske missförstår dig men...

Du går in i själv-skanningsdelen för att betala och får då en avstämning. Du berättar då att en del av varorna du har i vagnen inte är dina, att du ska betala dom vid sidan om?

Det låter som hittepå av någon som håller på att bli tagen med fingrarna i syltburken. Jag säger inte att det är så. Men det låter så.

Läste någonstans att det går att få en varningsflagga på sig. Hade jag jobbat på Ica den dagen hade jag satt en sådan på dig. Ring deras kundtjänst och se om du kan få den borttagen.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Micke) skrev 2021-09-20 14:39:47 följande:

På den ICA jag handlar får jag och dom flesta andra ochså avstämning nästan
    jämt, mer än varannan gång.   Butiken har stora problem med snatterier
    och utcheckningskassan alltid bemannad + väktare.

Dom har slutat ringa polis vid snatterier under 1000 kr då polisen ändå
    inte kommer eller inte kommer inom rimlig tid ( 2 timmar )

Tragiskt. Dom här tredje gången gillt -reglerna hade varit bra får att stävja detta. Gör inte tjuvarna bättre. Men i vart fall inlåsta.
  • Anonym (Casanova)
    LadyJane skrev 2021-09-20 16:25:28 följande:
    Så du tänker att vi ska fylla fängelser med snattare?
    Brottslingar, ja.

Du tycker att det är okej att dom fortsätter hålla på?
  • Anonym (Casanova)
    LadyJane skrev 2021-09-20 17:05:20 följande:
    Du har inte läste en endaste tidning på många år?
    Var ska vi bygga alla de där fängelserna som vi ska fylla med snattare?
    Jo, läser en hel del. Även internationella tidningar. Vart vill du komma med ditt påstående?

Det antalet fängelser som ett praktiskt problem som är lösbart. Givetvis kommer fängelserna behöva hålla en betydligt enklare standard mot idag.

Ser framför mig att får du bort yrkesverksamma brottslingar från gatorna så kommer de hederliga människorna att få det bättre.
  • Anonym (Casanova)
    LadyJane skrev 2021-09-20 18:37:50 följande:
    Nej det är det inte. Det är ett enkelt konstaterande. Pratar man om saker man inte fattar ett smul om så behöver man tänka 32443816  varv till.

Hur var resultatet i USA menar du?
    Jag använder argument som argument och du använder förolämpningar som argument. Det är skillnaden mellan oss.
Svar på tråden Varför får jag avstämning jämt?