Inlägg från: elin1989 |Visa alla inlägg
  • elin1989

Era impopulära åsikter

Egon den stora skrev 2021-09-24 16:09:49 följande:

Åsikter behöver inte baseras på något. Det är lite poängen med åsiktsfrihet, dessutom i en tråd med impopulära Åsikter.

Men det finns ju fakta och så finns det åsikter. Det är liksom två olika saker. Om Sverige inte har europas sämsta sjukvård så blir det inte sant för att någon säger det. Man kan ha åsikter om väldigt mycket utan att ha fel, men man kan inte bestrida ren fakta bara för att man vill det.
  • elin1989
    Anonym (Oi) skrev 2021-09-24 19:55:49 följande:

Jag baserar det på mina egna erfarenheter och kompisars erfarenheter. Och det är meningslös att prata om fakta i detta sammanhang, för speciellt gällande skolor (men även sjukvården) beror det ju helt på en människas åsikt om vad som är bra eller dålig. Vilka resultat tycker man en bra skola ska uppnå (eller snarare: vilka resultat ska elever i en bra skola uppnå) och hur? Och sedan är det även frågan om man enbart räkna resultaten i sin bedömning eller även resurser som sats in.

Men vad vet du om svensk skola vs alla andra länder i Europa, eller vilka länder som har mer eller mindre resurser att sätta in? Vad är det du jämför? Har du tagit del av en report som jämför de här parametrarna? För annars har du ju ingen aning om vad du pratar om, och "jag tycker så" räcker inte!
Svar på tråden Era impopulära åsikter