Ni som har hus men INTE landställe hur spenderas somrarna?
Bott i hus sedan jag var 25 år.
Tidigare i livet var jag gift med en arbetsnarkoman och kom såldes aldrig hemifrån. Några gånger hyrde jag stuga på semesterort eller tog in på hotell med barnen.
Jag köpte sedan husvagn så barnen och jag åkte husvagn medans han var hemma och jobbade. Ibland var han med, men med telefon och dator i händerna mest hela tiden i alla fall.
Brukade åka ihop med ett par kompisar ca 5 dagar i streck och även någon enstaka helg med dem och några dagar var den kvinnan och jag med alla barn på camping medans männen var hemma och jobbade.
I samband med att jag skilde mig sålde kompisarna sin husvagn och mina tonårsbarn ville inte följa med längre så med sorg i hjärtat fick jag lägga ned husvagnslivet.
Och i samband med skilsmässan försvann även alla vänner....
Tonåringarna vill aldrig hitta på något så nu sitter jag mest ensam hemma i mitt hus året runt. Försöker sommartid att tvinga med dem till badstranden 350m från huset, men det går sällan bra. Muta dem med cykeltur med glass/pizza som belöning fungerar inte heller.
Min högsta önskan är att träffa någon vän eller partner, som kan tänka sig att hänga med på lite äventyr och då inte bara sommartid utan även weekends här och där.
Inga flådiga storstadsweekends utan jag nöjer mig gott med en promenad i svampskogen... men inte ens den enkla drömmen går i uppfyllelse.