• Anonym (Ok)

    Skaffa barn med någon man inte är kär i?

    Jag har dejtat i ca 4-5 år nu, hittat två män jag blivit kär i, ingen av dem visade sig vara något pappamaterial. Nu har jag träffat en kille som är pappamaterial, men jag är inte kär. Ok att skaffa barn med honom ändå? Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Skaffa barn med någon man inte är kär i?
  • Anonym (Nej)

    NEJ!!! Ni kommer ju inte ens vara ett par om några år, ska du då utsätta ert barn för skilsmässa och vv-föräldrar?! Skärpning, nog för att skaffa barn är egoistiskt hur man än vänder det men att inte ens tänka på barnens bästa i det här läget visar bara hur extremt mycket du måste utvecklas som människa innan de är redo för föräldraskap.

    Skaffa spermiedonator om du verkligen måste ha barn "nu".

  • neverpreggo

    Varför kan du inte skaffa barn själv istället?


    Om han är kär är det vidrigt att göra så. Är han med på att det är en affärsrelation är det en annan sak men rätt fucked up.

  • Anonym (Ok)
    neverpreggo skrev 2021-09-21 18:39:43 följande:

    Varför kan du inte skaffa barn själv istället?

    Om han är kär är det vidrigt att göra så. Är han med på att det är en affärsrelation är det en annan sak men rätt fucked up.


    Jag vill ha en familj
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Nej) skrev 2021-09-21 18:35:44 följande:

    NEJ!!! Ni kommer ju inte ens vara ett par om några år, ska du då utsätta ert barn för skilsmässa och vv-föräldrar?! Skärpning, nog för att skaffa barn är egoistiskt hur man än vänder det men att inte ens tänka på barnens bästa i det här läget visar bara hur extremt mycket du måste utvecklas som människa innan de är redo för föräldraskap.

    Skaffa spermiedonator om du verkligen måste ha barn "nu".


    Varför skulle vi inte vara ett par om några år?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Ok) skrev 2021-09-21 18:47:29 följande:
    Varför skulle vi inte vara ett par om några år?
    För att du inte är kär i honom! Det säger sig självt att ingen av er kommer bli lycklig i en sån relation. Plus som nån sa, du beter dig svinigt mot killen dessutom, och återigen också mot barnen.

    Tänk lite längre än näsan räcker!
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Nej) skrev 2021-09-21 18:49:33 följande:

    För att du inte är kär i honom! Det säger sig självt att ingen av er kommer bli lycklig i en sån relation. Plus som nån sa, du beter dig svinigt mot killen dessutom, och återigen också mot barnen.

    Tänk lite längre än näsan räcker!


    Kan man inte ha en långvarig relation med någon man inte är kär i?
  • Tecum
    Anonym (Ok) skrev 2021-09-21 18:52:55 följande:
    Kan man inte ha en långvarig relation med någon man inte är kär i?
    Visst kan man det, men hur bra är det? Vad händer när du möter någon du blir kär i, Då har du lurat in honom i en relation men dumpar honom när du fått ditt barn och möter Den Stora Kärleken.
    Den risken finns iofs alltid men är större om du aldrig varit kär i maken.
  • Anonym (Ok)
    Tecum skrev 2021-09-21 19:46:32 följande:

    Visst kan man det, men hur bra är det? Vad händer när du möter någon du blir kär i, Då har du lurat in honom i en relation men dumpar honom när du fått ditt barn och möter Den Stora Kärleken.

    Den risken finns iofs alltid men är större om du aldrig varit kär i maken.


    Jag tror inte jag kommer att möta ngn jag blir kär i.
  • Anonym (va)
    Anonym (Ok) skrev 2021-09-21 18:14:18 följande:

    Jag har dejtat i ca 4-5 år nu, hittat två män jag blivit kär i, ingen av dem visade sig vara något pappamaterial. Nu har jag träffat en kille som är pappamaterial, men jag är inte kär. Ok att skaffa barn med honom ändå? Hur hade ni gjort?


    vad innebär "pappamaterial" för dig? och har du inte tänkt att säga något till han som är pappamaterial att du inte har känslor för honom men vill ha barn än då. eller att du låter det bli ett barn utan att säga det till honom?????
Svar på tråden Skaffa barn med någon man inte är kär i?