BF juni 2022
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Jag har haft en del molvärk till och från i alla mina graviditeter och det har varit lugnt. Är det rikliga blödningar hade jag kollat upp det.
Hej, skulle gärna vilja gå med i fb grupp om någon kan ordna det? :)
Det blir ingen bebis för mig i juni. Gjorde kub idag och han som gjorde UL sa att det tyvärr inte såg bra ut. Han behövde inte ens kolla blodproverna för att man såg så tydligt hur illa det var. Mycket vätskeansamling vid huvudet och långt ned på kroppen. Fick tid på karolinska imorgon bitti där dom kanske ska ta fler prover och förklara vad allt innebär. Vi är förkrossade just nu.
Tusen frågor, tankar och känslor, samtidigt som en total tomhet infinner sig.
Ja jag har molvärk till och från. Ungefär som om jag skulle ha mens. Men det brukar bara hålla i någon halvtimme åt gången och sen lättar det. Sen har jag även haft stickningar, ilningar och alla möjliga känslor i magen. När jag vaknar på morgonen har jag ofta ont i magen och ryggslutet och det känns som att jag legat konstigt, trots att jag vet att jag inte gjort det. Jag har inte varit gravid innan, så jag har inget att jämföra med och det brukar göra mig lite extra nervös när jag får de smärtorna.
Förstår att du är extra nervös med tanke på din historik, och ovissheten är ju det som är värst. Visste man att allt var bra så skulle ju inte värken eller blödningarna ha mycket betydelse.
Haft lite mer blodtillblandad rosa flytning men inte när jag gått på toa utan endast att de varit lite på trosskyddet, kom vid ett tillfälle på toa en väldigt liten blodkoagel och inget mer, har lite mensvärk, magen är helt platt, men de har den ju varit ett tag, men alltså ja är ju i vecka 13 nu och med tanke på att de är tredje barnet och 9e graviditeten så borde ja ju ha lite mage, tror faktiskt inte jag orkar vänta till fredag, ska ringa imorgonbitti till gyn och hoppas då innerligt att jag får komma in och kolla upp de... känns verkligen såååå tråkigt att de skulle bli så här inpå jul dessutom, hade sett fram emot att börja få känna mig lite gravid med lite kula till jul, fyfan va ledsamt detta är, och uppgivenheten över att detta är fjärde MA som jag har i rad, varför funkar det helt plötsligt inte? Förstår verkligen inte?? Alla prover normala inklusive sköldkörteln...
Haft lite mer blodtillblandad rosa flytning men inte när jag gått på toa utan endast att de varit lite på trosskyddet, kom vid ett tillfälle på toa en väldigt liten blodkoagel och inget mer, har lite mensvärk, magen är helt platt, men de har den ju varit ett tag, men alltså ja är ju i vecka 13 nu och med tanke på att de är tredje barnet och 9e graviditeten så borde ja ju ha lite mage, tror faktiskt inte jag orkar vänta till fredag, ska ringa imorgonbitti till gyn och hoppas då innerligt att jag får komma in och kolla upp de... känns verkligen såååå tråkigt att de skulle bli så här inpå jul dessutom, hade sett fram emot att börja få känna mig lite gravid med lite kula till jul, fyfan va ledsamt detta är, och uppgivenheten över att detta är fjärde MA som jag har i rad, varför funkar det helt plötsligt inte? Förstår verkligen inte?? Alla prover normala inklusive sköldkörteln...
Hej! En fråga om KUB. Tog blodprovet i måndags och har ultraljudet om två veckor. Får man något typ av svar på blodprovet på 1177 eller får man endast ett "sammanlagt" svar efter ultraljudet?
Hej! En fråga om KUB. Tog blodprovet i måndags och har ultraljudet om två veckor. Får man något typ av svar på blodprovet på 1177 eller får man endast ett "sammanlagt" svar efter ultraljudet?