BF juni 2022
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Härligt. Jag kommer vara i 19+4 så funderar på att försöka flytta så det blir en vecka tidigare. Undra om det går
Får oss var det jättesvårt att få en tid helt fullt. Försökte byta tid för barnen är lediga så måste ordna barnvakt kl. 9 på morgonen.
Hejsan! Jag har inte varit aktiv här i tråden men läste vid något tillfälle att ni skrev något om en Facebookgrupp (för BF juni 2022) som är låst. Jag skulle gärna vilja gå med där snart :) Är det någon som har lust att skriva vad gruppen heter så att jag kan hitta den på fb?
Hejsan! Jag har inte varit aktiv här i tråden men läste vid något tillfälle att ni skrev något om en Facebookgrupp (för BF juni 2022) som är låst. Jag skulle gärna vilja gå med där snart :) Är det någon som har lust att skriva vad gruppen heter så att jag kan hitta den på fb?
Neeeej fy vad hemskt och ledsamt, så himla tråkigt. Beklagar så mycket. Vet liknande hur det känns.. Tomhet, tomhet och tomhet.
Lycka till nästa gång, det kommer ljusare tider !
Det blir ingen bebis för mig i juni. Gjorde kub idag och han som gjorde UL sa att det tyvärr inte såg bra ut. Han behövde inte ens kolla blodproverna för att man såg så tydligt hur illa det var. Mycket vätskeansamling vid huvudet och långt ned på kroppen. Fick tid på karolinska imorgon bitti där dom kanske ska ta fler prover och förklara vad allt innebär. Vi är förkrossade just nu.
Tusen frågor, tankar och känslor, samtidigt som en total tomhet infinner sig.
Som jag nu misstänkte sen gårdagens blödningar som började smått, så visade vul idag på inga hjärtljud, fostret mätte exakt 8+0, precis den vecka jag såg hjärtljud för fyra veckor sedan, påbörjar behandling idag för att hjälpa processen, min kropp verkar inte vilja starta igång själv. Känns ju såklart fruktansvärt tråkigt, ledsamt och jobbigt, men detta kommer inte som en chock, jag har ju haft de gnagande och egentligen inte kunnat ta till mig graviditeten efter vul för fyra veckor sen, så min kropp har nog vetat länge. Men men, vill bara avklara detta nu, hoppet och önskan om en trea kvarstår och jag hoppas de ska vara min tur snart. Lycka till ni andra <3
Hej alla !
Försöker distrahera mig lite och tänka på annat i all oron, men ni som skriver om riskbedömning inför vecka 20, vad tänker ni då?
Är det allmänt att det blir mer riskabelt att arbeta efter v. 20, eller iochmed Covid, eller vad tänker ni på/hur ligger det till?
Upplys mig, jag har ingen aning.
Har själv ett krävande jobb där jag träffar potentiellt smittade personer dagligen, har ingen möjlighet att jobba hemifrån m.m.
Hade tänkt jobba tills kroppen säger ifrån, vilket den gör lite nu i form av illamående, yrsel och lågt blodtryck, men det går ok. Tänker att jag ska försöka jobba till i vår någon gång åtminstonde.
Hade helt glömt bort detta med riskbedömning, ska man ta upp det själv eller bör chefen ta upp det?
Hoppas ni mår bra och har lugna dagar :)
Fick i fredags veta att jag inte blir förlängd på mitt nuvarande jobb efter provanställningen som tar slut i mitten av januari. Vi kom inte riktigt överens om flexibiliteten i arbetet då de ansåg att jag ska vara på kontoret 100% och jag inte känner mig bekväm med det, varken under graviditeten eller efter. Tycker det är oansvarigt av dem att kräva att man pendlar till jobbet dagligen speciellt nu när covid blossat upp igen. Jag vill inte utsätta mig för den risken just nu känner jag. Men undrar om man kan hitta ett nytt jobb där de accepterar att man är gravid, är väl inte så sannolikt.. stressigt värre. Tur att man har A-kassa!
Fick i fredags veta att jag inte blir förlängd på mitt nuvarande jobb efter provanställningen som tar slut i mitten av januari. Vi kom inte riktigt överens om flexibiliteten i arbetet då de ansåg att jag ska vara på kontoret 100% och jag inte känner mig bekväm med det, varken under graviditeten eller efter. Tycker det är oansvarigt av dem att kräva att man pendlar till jobbet dagligen speciellt nu när covid blossat upp igen. Jag vill inte utsätta mig för den risken just nu känner jag. Men undrar om man kan hitta ett nytt jobb där de accepterar att man är gravid, är väl inte så sannolikt.. stressigt värre. Tur att man har A-kassa!