180611 skrev 2022-01-02 21:13:36 följande:
Hej!
Öppnade just NIPT-svaret här hemma. Har vetat länge att proverna skulle bara bra och det stämde. I brevet stod också könet. Det stod att vi väntar en pojke till. Vi har två sen tidigare. Visste att jag hoppades på en flicka men blev faktiskt lite ledsen. Vilket känns hemskt!! Jag sörjer absolut inte att det är en pojke i magen. Han är såå välkommen och är säkert den finaste lille killen man kan tänka sig, precis som sina bröder. Men jag sörjer drömmen om att få en dotter. Som jag nu aldrig kommer få uppleva. Det känns så konstigt. Vi har dessutom genomgått ofrivillig barnlöshet med vårt första barn så känns så sjukt att det ska spela roll nu. Men kan inte hjälpa att jag kände mig lite besviken. Även min man kände likadant vilket förvånade oss båda. Tror vi båda hade trott att det skulle vara en tjej. Ja usch man skäms verkligen för sina känslor. Men tänker att nu hinner jag bearbeta detta nån dag och sen blir det fullt fokus på vår lille kille!
Det är väl helt ok att sörja, som du beskriver, drömmen om en flicka. Det betyder ju inte på något vis att pojken är mindre önskad eller älskad. <3 Tillåt er att sörja så ska du se att det bara bubblar av glädje när han föds sen. <3