BF juni 2022
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Två frågor:
Jag har fått lergigan comp mot illamåendet. Testa en gång men oklart om det funkade. Ska ju även vara ångestdämpande men där funkar dom inte på mig hehe. Någon som också tar dessa? Hur funkar det?
Jag är inte vaccinerad för covid då jag har antikroppar efter att ha haft det i somras. Fick rådet ganska påstridigt att jag bör vaccinera mig i vecka 12. Har/ska ni göra det? Undrar enbart kopplat till graviditet och inte samhällsansvar osv osv
Två frågor:
Jag har fått lergigan comp mot illamåendet. Testa en gång men oklart om det funkade. Ska ju även vara ångestdämpande men där funkar dom inte på mig hehe. Någon som också tar dessa? Hur funkar det?
Jag är inte vaccinerad för covid då jag har antikroppar efter att ha haft det i somras. Fick rådet ganska påstridigt att jag bör vaccinera mig i vecka 12. Har/ska ni göra det? Undrar enbart kopplat till graviditet och inte samhällsansvar osv osv
Jag är fullvaccinerad, men i februari är det 6 mån sen jag fick sista dosen och erbjuds jag en booster då (eller senare i graviditeten) kommer jag att ta den!
Kan det vara så att jag redan känner min livmoder? Är bara i v 5+2, men flera mornar nu innan jag kissat kan jag känna en rund struktur där livmodern bör ligga. Tidigare graviditer har jag kanske hittat den runt v 10-12.
Två frågor:
Grattis till er<3 igår fick vi också se hjärtat slå och vår läkare tyckte 7+3 för oss så vi ligger ungefär samma. Vad roligt att allt såg bra ut :) det var samma för oss inget avvikande hittills!
Trodde typ det var jag som skrivit när jag läste detta! Jag gjorde också UL (igår) och där kunde man också se hjärtaktivitet. Så tacksam. Läkaren/gyn tyckte också att 7+2 stämde på mig, jag hade räknat till 7+1. Har också haft kraftig mensvärk och mindre blödningar. Vi skrev ju lite då. SAMT gjorde en abort i maj då jag blev oplanerat gravid och åt starka mediciner efter en operation som inte var kompatibla med graviditet.
Började blöda igårkväll, lite mer än innan men verkar avtagit nu. Så jobbigt med denna överhängande oro för missfall. Och samtidigt kan man ju inte göra något åt det. Kämpar på.
Hej! Hoppas det är bra med alla er. Jag är nu i v6 (5+3 tror jag) men jag har typ inga graviditetssymtom. Det enda jag känner är lite molande värk i nedre delen av magen till och från, men betydligt mindre än hur det kändes förra veckan. Sen har jag mer flytningar än vanligt och drömmer mycket mardrömmar, men vet inte om det har med graviditet att göra. Detta gör mig lite orolig. Hur har ni mått i v6?
Hej! Hoppas det är bra med alla er. Jag är nu i v6 (5+3 tror jag) men jag har typ inga graviditetssymtom. Det enda jag känner är lite molande värk i nedre delen av magen till och från, men betydligt mindre än hur det kändes förra veckan. Sen har jag mer flytningar än vanligt och drömmer mycket mardrömmar, men vet inte om det har med graviditet att göra. Detta gör mig lite orolig. Hur har ni mått i v6?