• Onemore2018

BF juni 2022

Hej!

Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

• Svar på tråden BF juni 2022
  • Lolion101222

Har gjort UL idag. Vi fick se den lille (18,9 mm) och höra hjärtat. Skönt att det fanns något där. Hoppas den stannar kvar och är frisk! Nästa steg är kub 25 november. Blev flyttad från 8+0 till 8+2. Så BF blir 9 juni tror jag <3

• hurtänktedunu
    Lolion101222 skrev 2021-10-31 19:46:01 följande:

Har gjort UL idag. Vi fick se den lille (18,9 mm) och höra hjärtat. Skönt att det fanns något där. Hoppas den stannar kvar och är frisk! Nästa steg är kub 25 november. Blev flyttad från 8+0 till 8+2. Så BF blir 9 juni tror jag <3

Vad roligt. Grattis. Vi ska kolla till den lilla på onsdag. Är så sjukt nervös
  • Mamma91a

Vi har en helt hemlig fb-grupp för bf juni 2022. Den går inte att söka efter och man kan bars bli inbjuden via länken eller att va vänner på fb.

Skriv till mig om ni vill vara med I gruppen.

• knyttets
    Mamma91a skrev 2021-11-01 11:28:21 följande:

Vi har en helt hemlig fb-grupp för bf juni 2022. Den går inte att söka efter och man kan bars bli inbjuden via länken eller att va vänner på fb.

Jag går gärna med i gruppen :)
  • Malinjoh
    Mamma91a skrev 2021-11-01 11:28:21 följande:

Kan andra medlemar se vilka som är med i gruppen? Tänker eftersom jag ej gått ut med graviditeten ännu, så kanske det finns någon i gruppen som jag vet vem det är
  • hurtänktedunu
    Malinjoh skrev 2021-11-01 19:44:21 följande:

Kan andra medlemar se vilka som är med i gruppen? Tänker eftersom jag ej gått ut med graviditeten ännu, så kanske det finns någon i gruppen som jag vet vem det är

Dom i gruppen ser vilka andra som är med. Men oddsen för att du känner någon känns små. Vi är typ 25 personer från hela Sverige.
  • betula
    hurtänktedunu skrev 2021-11-02 16:02:25 följande:

Dom i gruppen ser vilka andra som är med. Men oddsen för att du känner någon känns små. Vi är typ 25 personer från hela Sverige.

Och är det så får ni väl hålla tyst åt varandra tänker jag. Vi förstår väl alla att det inte är vår nyhet att dela någon annans graviditet vidare. :)
  • Mamma91a
    Malinjoh skrev 2021-11-01 19:44:21 följande:

Endast dom som är med i gruppen kan se medlemmar men ingen kan se att du är med i gruppen. Ingen kan heller söka på gruppen för att hitta den. Den är helt privat. Vi är många i gruppen som inte har gått ut med graviditeten än bla jag men jag har varit med i sånna grupper med tidigare barn och det har alltid funkat bra och som sagt den är helt hemlig
  • Vattuman1

Hej alla glada!

BF kring 25 juni med första barnet och ska ha mitt första BM besök nästa vecka.

Undrar dock vad som gäller för att få tidigt VUL? Kan man bara säga att man vill ha det och så får man en remiss eller måste man ha en medicinsk anledning? Om så är fallet, kan vem som helst betala och få ett via privat klinik?

Så många frågor, orkar inte ringa ner min MVC innan jag ens varit där första ggn :D

• svansmamman
    Vattuman1 skrev 2021-11-03 13:44:51 följande:

Hej alla glada!

BF kring 25 juni med första barnet och ska ha mitt första BM besök nästa vecka.

Undrar dock vad som gäller för att få tidigt VUL? Kan man bara säga att man vill ha det och så får man en remiss eller måste man ha en medicinsk anledning? Om så är fallet, kan vem som helst betala och få ett via privat klinik?

Så många frågor, orkar inte ringa ner min MVC innan jag ens varit där första ggn :D

Det ska vara särskilt ömmande omständigheter för att man ska erbjudas VUL via sin vårdcentral. Däremot brukar privata aktörer göra VUL oavsett omständigheter. I mitt län finns det inte en enda privat som erbjuder VUL så det är dessvärre inget alternativ här. 
Svar på tråden BF juni 2022