Är du nervös under sex?
Som rubriken lyder: Är du nervös under sex? Gäller det i så fall bara när det är en ny partner eller kan du bli nervös även med en partner du haft länge?
Själv är jag i princip alltid nervös under sex numera, trots att jag är gift. Min partner har i princip helt tappat lusten och när det väl händer (på hens initiativ) så blir jag så stressad att göra fel, inte få hen att njuta tillräckligt mycket så att lusten minskar ännu mer, att hen inte ska tycka att det var värt det o.s.v. Vilket förmodligen bara gör mig än sämre.
Jag som trodde att sån här nervositet och fumlighet hörde till tonåren när man är ung och oerfaren.
Är jag ensam om det här eller finns det fler som blir nervösa även i vuxen ålder, kanske t.o.m. i ett långt förhållande?
Jag har också prestationsångest vid sex. Jag och min fru sen 9år tillbaka har pratat om detta men vi har hamnat i något slags trevande mot varandra.
Tyvärr så går min hjärna på högvarv under sex. Tusen tankar virvlar runt, skitjobbigt. Därför älskar jag fredag och lördagssex efter ett eller två glas vin för då lugnar sig tankarna och jag vågar ta för mig.
Men jag tror att det beror på att sex är så intimt och kopplat till integritet. Det är ett känsligt område! Allt man kan göra är att kommunicera och få in bra rutiner.