Avundsjuka på bonusar
FuckGoggleAskMe skrev 2021-09-24 13:07:55 följande:
Ja man är vuxen när man fyllt 18, och då får man bestämma själv om man köper en hel eller en halv portion efterrätt. Eller två. Så du är avundsjuk på att barnen får mopedkort, en hel portion mat etc? Det är väl upp till dig att se till att du får så mycket mat du vill ha och om du vill ha mopedkort får du väl betala det själv.Måste man veta vad det kostar att köpa en bil när man är 16? Hur god ekonomi brukar man ha när man är 16? Det är nog inte så många 16 åringar som betalar själva för saker.
Kanske inte vad årsräkningen för en villas vatten och avlopp blir om man inte bor i villa iofs.
Men även vid 16 så läser man gratistidningar/magasin/dagstidningar, nyheter på nätet, ser reklam osv. Det är svårt att inte snappa upp ungefär vad en bil kostar, vad en villa i ens område kostar, vad det kostar att ta körkort, vad bensin kostar.
Man ser priser i mataffärer, läser kvittot från förälderns senaste storhandling och vet därmed vad olika sorts livsmedel kostar. Vet man inte vid den åldern vad ens egna kläder kostar eller vad ens familj äter för i månaden så är det lite konstigt tycker jag.
Men det kan också vara så att det är jag som är konstig som lade alla priser jag såg på minnet, läste kvittot jag såg i matpåsen efter att ha packat upp varorna när nån förälder kom hem med matkassar och frågade mina föräldrar om kostnader, läste bostadsannonser osv från en väldigt tidig ålder.