Inlägg från: KittyK80 |Visa alla inlägg
  • KittyK80

Kommer jag att bli dömd för bedrägeri?!

Jag är mycket tveksam att de kommer att tro på den förklaringen. Det var bara 14 artiklar och hela 5 av dem blev inte skannande. Över en tredjedel. Mycket märkligt. Och hur kan man inte upptäcka att det blev 2 000 kr billigare? Nej, det låter inte trovärdigt alls, ärligt talat. En skannar helt galet fel och den andra upptäcker det inte vid betalning. Låter verkligen som något planerat.

• KittyK80
    elsakarlsson06 skrev 2021-09-23 23:06:09 följande:
    Det var absolut inte planerat, inte någonstans.
    Jag hade ju ingen aning om vad priset skulle landa på, inget av sakerna var till mig.
    Det var så mycket smågrejer på vagnen ihop med stora kartonger och jag trodde verkligen att allt hade kommit med .
    Nej, det kanske inte var planerat, men jag tycker att det låter väldigt osannolikt. Det blir liksom för mycket med kombinationen att ni båda fuckade upp så grovt. Hur kan hon inte upptäcka att det blev så billigt? Hon hade ju plockat på sig allt. Och hur kunde du missa 5 av 14 varor? Det var ju inte särkskilt många varor ärligt talat Alltså nej, det låter bara inte trovärdigt i mina öron att ni båda gjorde fel vid ett och samma tillfälle.
  • KittyK80

Men varför startade du tråden om du är så säker? Nä det var kanske inte dina varor, men det var du som skannade dem. Du som missade ett flertal varor. Du som inte tittade på skärmen. Tycker du inte själv att din förklaring låter oerhört osannolik? Du tror inte att alla brottslingar säger precis samma sak? Alla omständigheter blir bara för mycket för att vara trovärdigt. Fattar inte varför du börjar önska folk det värsta i livet bara för att vi tycker att det låter osannolikt. Man måste väl få säga vad man tror utan att du ska bli arg.

• KittyK80

Här är en till som missade att titta på skärmen på just IKEA:

Fuskade med självscanningen på Ikea – åkte dit för stöld

En kvinna från Västerås döms för stöld. Hon har själv hävdat att hon missade att scanna och betala för några av varorna i självscanningen på Ikea. Tingsrätten anser det vara suspekt att hon "missade" de dyraste varorna.

www.vlt.se/artikel/fuskade-med-sjalvscanningen-pa-ikea-akte-dit-for-stold
  • KittyK80
    SaraL77 skrev 2021-09-27 20:27:09 följande:
    Du fick alltid det beslutet alldeles nyligen eftersom du tidigare idag svamlade om rekvisit? Tillåt mig att tvivla. Tror snarare att du gråter inombords för att du inte fick en massa ryggdunkningar och nu försöker trassla dig ur den här tråden med någon värdighet i behåll.
    Ja, tidigare ikväll till och med. Tungan ute
Svar på tråden Kommer jag att bli dömd för bedrägeri?!