• Linnie

Hjälp med pojknamn

race race skrev 2021-09-25 08:20:17 följande:

Ebbot är för krångligt.

Förslag:

Arne. Abbe. Affe. Atle. Allan. Bjarne. Benny. Berätta. Bengt. Cedrik. Calle. Ebbe. Elliot. Freddie. Franke. Frode. Folke. Falke. Gunde. Harry. Henny. Isa. Jonah. Kasper. Love. Loe. Leo. Levi. Malte. Mats. Manne. Noah. Neo. Noel. Ola. Pelle. Per. Sture. Sune. Svante. Sverre. Sten. Ture. Truls. Tore. Theo. Toste. Valle. Wilmer. Zack.

Falke, Atle, Franke, Elliot och Noel är väldigt fina namn!

Jag röstade Ebbot.

Får jag gissa, ts? Pappan vill att barnet ska heta Mio men du tycker det är för vanligt och bara påminner om Mio-möbler?

(kanske borde vänta med att kommentera tills jag läst hela tråden..) 
  • Linnie
    EliS86 skrev 2021-09-25 18:05:12 följande:
    Det är helt okej att du inte gillar något av namnen men om du läser inlägget igen så kan du notera att jag bad specifikt om att hålla åsikter som ?alla namn är fula? för sig själv. Det tillför liksom inget i sammanhanget.
    Jag förstår och respekterar din åsikt.

Men måste ändå säga att i en diskussion om namn så diskuterar man ju namn och då borde allas åsikter ändå vara välkomna.
  • Linnie

Elling är ju väldigt fint också.

Liksom Assar, Varg och Natanael.

• Linnie
    EliS86 skrev 2021-09-25 21:05:46 följande:
    Haha spot on med gissning iaf :D
    Ha ha vad roligt : D
  • Linnie
    fluu skrev 2021-09-25 13:50:15 följande:

Jag föredrar nog Loa.

Fler förslag:

Vide, Tuve, Noam, Nim, Levi, Kian, Jonah, Isar, Ilon, Valde, Kåre, Imre, Gillis, Eli, Alve, Finn, Flynn, Trym, Tim.

Vad är Trym för ett slags namn? Aldrig sett eller hört förut.

Noam, låter som en kombination av bröderna Gallagher från Oasis: )

Nim och Ilon är väl tjejnamn? Eller jag har iaf träffat en Nim som var thailändska. Ilon Wikland är väl en kvinna?

Du verkar väldigt namnkunnig, därför frågar jag dej eftersom namnlistan ledde till lite funderingar..
  • Linnie
    fluu skrev 2021-10-02 14:29:37 följande:
    Från nordisk mytologi:

sv.m.wikipedia.org/wiki/Trym

Namnet är hyfsat vanligt i Norge.

Noam är hebreiskt och Noam Chomsky är väl den mest kände med namnet. Namnet är unisex.

Nim är och har alltid varit unisex. Ilon har blivit unisex(även om jag inte håller med om det) i Sverige efter att en kändis döpte sin son till det i början på 2000-talet.
    Tack för svar: )
Svar på tråden Hjälp med pojknamn