• Anonym (K)

Pappan är frånvarande - hur hantera det?jälp!!

Anonym (Hjälp) skrev 2021-09-26 13:27:55 följande:

Ja det gör mig så arg att tänka att han kan vara frånvarande i flera år och sen när HAN vill träffa barnet så får jag inte neka det.

Usch det är så mycket känslor och jag får liksom ingen reaktion eller respons från honom och då blir jag ännu mer frustrerad!! :(

Han har ett missbruk (som han förnekar men lämnat flera positiva prover under året) och han har betett sig våldsamt i sina relationer framför sina andra barn men ändå så skulle jag inte få enskild vårdnad och han har både vårdnad, föräldradagar och kan betee sig hur som helst.

Här sitter jag med nekad förskoleplats, inga föräldradagar och börjar jobba i januari...

Umgänget är inte hans rättighet utan barnets, så du borde varken bli arg på honom eller barnet då, eller hur? Det är väl bara bra om han försöker, även om han gör det på fel grunder.

Jag tycker du ska börja med att ansöka om enskild vårdnad och spara all er kommunikation, spela in era samtal också.

Varför har du nekats fsk-plats?
  • Anonym (K)
    Anonym (Hjälp) skrev 2021-09-26 13:35:14 följande:
    Nej jag vet att det är barnets rättigheter och jag inre borde bli arg men blir det ändå! OM det ens händer..

Enskild vårdnad är extremt svårt att få så inte så säker att jag skulle få det.

Det är insläppsstopp just nu på förskolan jag sökt.
    Det är inte alls extremt svårt att få enskild vårdnad, inte om man har goda orsaker. En frånvarande missbrukare som verkar ha samarbetssvårigheter är goda orsaker.

Aha, så synd. Men det finns ju fler förskolor. Kommunen ska ändå erbjuda dig en ersättningsplats så länge.
  • Anonym (K)
    Anonym (Hjälp) skrev 2021-09-26 13:40:49 följande:
    Den advokaten jag har säger det samt att jag läst det på flera ställen?
    Skaffa en bättre advokat då. Du har goda orsaker, så som du beskrivit det här iaf.
Svar på tråden Pappan är frånvarande - hur hantera det?jälp!!