• Anonym (Mulle)

Tycker visst att det är en mänsklig rättighet att få ligga

En del hackar ner på incels med argumentet att det inte är en rättighet att få ligga. Hur kan det inte vara en rättighet när det är ett mänskligt behov? Begreppet ligga handlar ju inte bara om att få penetrera någon utan om närhet, beröring, osv. Sedan är det självklart att det inte är en rättighet att få ligga med vem man vill, men det är ju uppenbart. 
    Det som stör mig är att många som kommer med det argumentet är folk som själva får ligga, som får uppleva daglig beröring i form av kramar och annan närhet. 

Att  permanent leva ett liv utan sex, beröring, närhet och allt annat måste ju vara ett rent helvete och en förbannelse. Det är ju fullt förståeligt att de som upplever denna exkludering och brist börjar känna hat. Och de som inte känner hat mot någon annan känner antagligen hat gentemot sig själva, drabbas av psykisk ohälsa och annan skit. 

Sedan är det som kille jävligt svårt att hitta en partner idag. Jag själv tillhör kanske de 10-15% av killar som har de bästa förutsättningarna när det gäller utseendet. Trots detta upplever jag att det är svårt. Jag har självklart haft tjejer och fått erbjudanden, men det är tufft idag även för mig. För någon som inte tillhör den övre halvan måste det vara jättetufft. Jag upplever att många kvinnor är kräsna, tror för mycket om sig själva trots att de själva är medelmåttor och inte vidare intressanta. Jag tror även att många kvinnor skulle tjäna på en sundare attityd och mindre krav. Jag har stött på en del kvinnor som hade flera bra möjligheter men som sumpade allt eftersom de sprang efter drömprinsar, idag är det ensamma och ångrar sin attityd och sina sumpade chanser. 

• Svar på tråden Tycker visst att det är en mänsklig rättighet att få ligga
  • EmelieE1996
    Anonym (Så fel du har) skrev 2021-09-29 17:45:26 följande:

Nej, det är inte alls någon rättighet att få ligga. Varken som man eller kvinna.

Och nej, vi kvinnor tror inte för mycket om oss själva och vi är inte mer kräsna än ni män. Däremot är vi oftare ute efter att hitta någon att inleda ett seriöst förhållande med och därav kanske lite mer selektiva medan ni killar söker efter någon att ligga med och då har lägre krav.

Precis så är det.

+1
  • Anonym (Mulle)
    Anonym (Så fel du har) skrev 2021-09-29 17:45:26 följande:
    Nej, det är inte alls någon rättighet att få ligga. Varken som man eller kvinna.

Och nej, vi kvinnor tror inte för mycket om oss själva och vi är inte mer kräsna än ni män. Däremot är vi oftare ute efter att hitta någon att inleda ett seriöst förhållande med och därav kanske lite mer selektiva medan ni killar söker efter någon att ligga med och då har lägre krav.
    Det du beskriver som mer selektiva är ju ett annat ord för kräsenhet, ett finare och förmildrande sätt att beskriva det. Man kan kalla det vad man vill, men i praktiken är det kvinnor som har för höga krav på männen. 

De jag träffat som valde bort bra män och som nu ångrar sig, de för för triviala egenskaper och gick sedan miste om det som var med välgrundat och seriöst.    
  • Anonym (Peter)

Om närhet inte är en viktig aspekt (trots att du skrev det) utan du bara pratar om prostituerade och robotar: då borde väl även män tillfredsställa män?

• Anonym (Mulle)
    Anonym (Tea) skrev 2021-09-29 17:47:16 följande:
    Och här dyker det ju upp ännu fler anledningar till att du har svårt att få tjejer!
     Vad är felet med det? Att man säljer sina kroppar? Folk säljer sina kroppar varje dag. Prata med någon som jobbar som målare eller i bygg, någon som är undersköterska, någon som försörjer sig på elitidrott. Vad är problemet? Det sker ju redan. Men bara för att det råkar involvera ett könsorgan istället för övrig kroppen så är det jättehemskt. 

Man kan ju jaga skurkarna utan att förbjuda det som är bra med det. Uppmuntra människor till att sälja sex(speciellt kvinnor som behövs just nu), skapa schyssta förhållanden för de som arbetar, avdramatisera det. 
  • Anonym (Problemet)
    Anonym (Mulle) skrev 2021-09-29 17:45:56 följande:

De jag pratat med ångrar sig. De ångrar att de hade män som de nu i efterhand kan se var jättebra, men som de sumpade eftersom de riktade in sig på en specifik individ vars rätt så ytliga och triviala egenskaper förblindade de. 

Ja det är väl tuff skit för dom isåfall, hur många önskar inte de kunde vrida tillbaka klockan med tanke på alla möjliga avseenden i livet. En bra man och ett lyckligt förhållande är ingen rättighet för kvinnor heller.
  • Anonym (Rättighet?)

Det du pratar om att få det man vill, behöver är inte fel i sig, men sen när har man rättighet till någonting bara för att man vill ha det, Livet är inte så även om det är orättvist.

Som jag ser det, den enda "rättigheten" man har som människa är fri vilja, alltså rätten att tänka och bestämma själv, inget mer inget mindre.

Det samhälle som vi lever i där män inte får kontakt med kvinnor och tvärtom har vi ju själva skapat, ingen annan. att det är sorgligt och misslyckat är ju en annan sak.

För om du har rättigheter så har ju någon annan skyldigheter och kanske är det just det sättet att tänka som gjort att det blivit som det är.

Att tro eller tänka att man har rätt att bli arg på någon annan för att man inte får det man vill ha är inte ett vuxet beteende tycker jag.

• Anonym (Mulle)
    Anonym (Peter) skrev 2021-09-29 17:53:24 följande:

Om närhet inte är en viktig aspekt (trots att du skrev det) utan du bara pratar om prostituerade och robotar: då borde väl även män tillfredsställa män?

det vet jag inte, pass. 
  • Anonym (Rättighet?)
    Anonym (Mulle) skrev 2021-09-29 17:56:55 följande:
     Vad är felet med det? Att man säljer sina kroppar? Folk säljer sina kroppar varje dag. Prata med någon som jobbar som målare eller i bygg, någon som är undersköterska, någon som försörjer sig på elitidrott. Vad är problemet? Det sker ju redan. Men bara för att det råkar involvera ett könsorgan istället för övrig kroppen så är det jättehemskt. 

Man kan ju jaga skurkarna utan att förbjuda det som är bra med det. Uppmuntra människor till att sälja sex(speciellt kvinnor som behövs just nu), skapa schyssta förhållanden för de som arbetar, avdramatisera det. 
    Förstår du inte skillnaden mellan att sälja sig sexuellt eller i tid/fysiskt arbete, alltså hur det känns för en människa, hur de personerna mår, det är ju sån stor skillnad.

Du kan inte göra om verkligheten bara för att du vill ha sex, det kommer inte att hjälpa.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Mulle) skrev 2021-09-29 17:58:23 följande:

det vet jag inte, pass. 

Vadå vet inte?

Du har inga problem med att sexet ska kunna köpas eller fås av robotar, då blir det utlösningen som är viktig, inte vem (eller vad) det är med.

Varför då inte förespråka att män har sex med varandra?

Du behöver inte förklara varför män inte har sex med män, utan bara varför DU inte tar upp det som en lösning.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Mulle) skrev 2021-09-29 17:56:55 följande:

Varför uppmana kvinnor, varför inte män?

Hela ditt resonemang är skevt.

Förmodligen är det din kvinnosyn som gör att du har det svårt att dejta, kvinnor bryr sig faktiskt mindre om yta än vissa män vill göra gällande.
Svar på tråden Tycker visst att det är en mänsklig rättighet att få ligga