• Anonym (Kajsa)

    Oralsex oskyddat är okej men inte penetration?

    Oralsex oskyddat verkar vara helt okej enligt många, men inte penetrationssex? Sjukdomar och bakterier sprids väl minst lika lätt här?
    Oavsett om det är Tjej-Tjej, Tjej-Kille eller Kille-Kille. Upplever detta i alla åldrar.

    Om jag suger av någon, sedan kysser personen, sedan går person ner på mig. Då har väl diverse sexsafter transporterats från A till B till C?

    Om inte vid första tillfället så definitivt efter 20 gånger?

  • Svar på tråden Oralsex oskyddat är okej men inte penetration?
  • Anonym (man)

    Smittorisken är mycket större om det är direktkontakt mellan könsorganen. Suger du av någon och sen kysser honom och han ser går ner och slickar dig så måste först bakterierna föras över från hans kuk tilll din mun, och sedan från din mun till hans, och sedan till din fitta. Även om en del förs över vid varje steg är det betydligt mindre än om ni har oskyddat sex. Sedan är munhålan inte optimal miljö för de flesta könssjukdomar, särskilt inte klamydia.

    Men vill du vara säker bör du nog undvika oralsex med killar som du inte är 100% säker på är smittfria.

  • Tukt

    Ur ren smittosynpunkt är det väl så att vid ett samlag så töjer man lätt på slemhinnor varvid mikroskopiska bristningar uppstår, och i de bristningarna är det lättare att en bassilusk tar sig in.
    Är i alla fall en teori jag hört. 

Svar på tråden Oralsex oskyddat är okej men inte penetration?