• Fly me to the moon

    Kvinnor, förklara er!

    En sak jag har funderat över en lång tid är kvinnors beteende när jag möter er.


    Jag är en 190cm lång, 90kg tung man i medelåldern, övre får man väl lov att säga, singel sen ett tag.
    Tränar regelbundet men ingen muskelknutte, mer en slank och lagom portionerad person. I vardagen är jag en bestämd person med eget företag och leder personer i arbete men även i fritidssysselsättningar. Alltså inte en mes eller någon som springer och gömmer sig.

    Nu till min fundering.


    När jag möter kvinnor i olika sammanhang, vardag, jobb, fest, bekanta på stan osv så har jag noterat följande. De flesta kvinnor ställer sig alltid otroligt avvaktande mot mig, tex är det inte naturligt för dom att ta mig i hand och hälsa även fast deras partner eller sällskap gör det. Ofta kan dom rent av ställa sig lite bakom sitt sällskap, inte som att dom gömmer sig men mer som att dom visar att dom inte vill ha med mig att göra. Ögonkontakt är helt uteslutet efter första blicken. Detta sker alltså även om det är den första gången jag träffar kvinnan. Det är absolut inte blyghet utan definitivt något annat, på gränsen till förakt.

     Män däremot är precis tvärtom, det är nästan som att jag har en dragningskraft för dom, nej inte sexuellt eller liknande, mer som att jag är en person dom gärna vill umgås med och hänga med. Så här har det alltid varit i mitt liv, i princip så länge jag kan minnas, inget nytt på något sätt.


    Det är inte så att jag lider av detta för med jämna mellanrum så kommer den där kvinnan som inte beter sig på detta sätt utan jag istället klickar med på nolltid, man kan skoja och umgås på ett väldigt naturligt och enkelt sätt. Oftast är kvinnan attraktiv och välutbildad, kanske inte ?10-poängare? mer som en seriös kvinna med karriär vilket jag tycker är attraktivt.


    Dock är majoriteten, minst 9 av 10, väldigt väldigt avvaktande mot mig vilket jag inte upplever att dom är mot andra män.


    Hur kommer det sig undrar jag?

     

  • Svar på tråden Kvinnor, förklara er!
  • Anonym (macho)

    Din beskrivning av dig själv får mig att tänka machoman och det är något jag inte pallar. Har inget intresse att prata med en sådan man.

  • Anonym (aaa)

    Det kan vara svårt att beskriva sig själv så troligen har du utelämnat detaljer, som kanske spelar roll när man möter dig.
    Om jag nu ska gå på det du skriver så kan det handla om blicken du har, tonfall i rösten när du pratar, hälsar? 
    Du beskriver dig som rätt stor, och bara det kan väl göra en och annan lite avvaktande. Jag är en rätt liten kvinna och uppskattar inte alltför bullriga, högljudda män som självklart tror att de är rummets medelpunkt - är du en sån person? 

    Jag själv tycker inte om personer med "farliga" ögon, om man kan säga så. En del ser snälla ut och en del ser liksom onda ut, lite djupt liggande ögon och kanske en viss form på ögonbrynen bidrar till detta intryck. 

  • Anonym (Casanova)

    Är ungefär lika liten som dig och beskriver mig själv inte som slank... :P

    Ganska normalt, de flesta tjejer brukar vara lite avståndstagande till andra killar medans deras egen karl står bredvid.

    Ingen regel utan undantag så har jag garderat mig för alla som säger emot nedan.

  • Anonym (Sharon)

    Du låter självgod. Sånt märks direkt.

  • Anonym (aaa)

    För att få svar som i praktiken betyder något skulle du behöva fråga några kvinnor du mött som du upplevt så som du beskriver, för vi härinne kan bara försöka gissa. 

  • Fiona M

    ?Förklara er??

    Är du lika dålig på att kommunicera på ett trevligt sätt irl så faller mitt enda förslag: prata med de kvinnor det rör.

  • Fly me to the moon

    Kul med lite svar!


    Machoman, nej verkligen inte. Bara högst normal, tror jag i alla fall.


    Min blick beskrivs som snäll för det mesta, tom så snäll att jag misstänkt att detta är en av orsakerna till ?dilemmat?.


    Jag är lång, men inte stor. Vid 90kg har jag hört att jag absolut inte ska väga mindre för att ha bra proportioner. Jag har absolut ingen mage eller ser ut som en tjockis.


    Högljudd och bullrig, nej verkligen inte. I så fall mer tillbakadragen vid första möten. Sen gäller detta även för tjejer utan partner med sig, även tjejer i sällskap med varandra


    Självgod, märks det efter 20 sekunder och utan att man knappt sagt något?Självsäker är jag men inte stöddig eller dryg.


     

  • Fly me to the moon
    Fiona M skrev 2021-10-01 20:13:21 följande:

    ?Förklara er??

    Är du lika dålig på att kommunicera på ett trevligt sätt irl så faller mitt enda förslag: prata med de kvinnor det rör.


    Haha nej, det motsägs av att jag i princip bara verkar attrahera karriärkvinnor.

    Alltså, jag får den här reaktionen efter bara sekunder, oftast utan att jag har hunnit eller haft tillfälle att öppna munnen.
    Verkar vara något annat som gör det.
  • Anonym (macho)
    Fly me to the moon skrev 2021-10-01 20:14:04 följande:

    Kul med lite svar!


    Machoman, nej verkligen inte. Bara högst normal, tror jag i alla fall.


    Min blick beskrivs som snäll för det mesta, tom så snäll att jag misstänkt att detta är en av orsakerna till dilemmat.


    Jag är lång, men inte stor. Vid 90kg har jag hört att jag absolut inte ska väga mindre för att ha bra proportioner. Jag har absolut ingen mage eller ser ut som en tjockis.


    Högljudd och bullrig, nej verkligen inte. I så fall mer tillbakadragen vid första möten. Sen gäller detta även för tjejer utan partner med sig, även tjejer i sällskap med varandra


    Självgod, märks det efter 20 sekunder och utan att man knappt sagt något?Självsäker är jag men inte stöddig eller dryg.


     


    Fast båda dina inlägg här känns både stöddiga och macho i mina ögon. Ingen ödmjukhet alls. Får verkligen dåliga vibbar och förmodligen utstrålar du samma i verkligheten, fast du har inte självinsikten och ödmjukheten att se det. Att så många kvinnor tar avstånd har garanterat sina anledningar, det är ingen slump.


  • Anonym (Casanova)
    Fly me to the moon skrev 2021-10-01 20:14:04 följande:

    Kul med lite svar!


    Machoman, nej verkligen inte. Bara högst normal, tror jag i alla fall.


    Min blick beskrivs som snäll för det mesta, tom så snäll att jag misstänkt att detta är en av orsakerna till ?dilemmat?.


    Jag är lång, men inte stor. Vid 90kg har jag hört att jag absolut inte ska väga mindre för att ha bra proportioner. Jag har absolut ingen mage eller ser ut som en tjockis.


    Högljudd och bullrig, nej verkligen inte. I så fall mer tillbakadragen vid första möten. Sen gäller detta även för tjejer utan partner med sig, även tjejer i sällskap med varandra


    Självgod, märks det efter 20 sekunder och utan att man knappt sagt något?Självsäker är jag men inte stöddig eller dryg.


     


    Haha, nä jag trivs också med min vikt och storlek. Men med ett BMI på 25 så beskriver jag mig själv inte som slank bara.

    Ingen aning i övrigt. Tjejer som inte har killar närvarande brukar jag inte ha något problem att få kontakt med. Däremot är det inte på samma sätt som med killar.

    Brukar inte stå och skaka hand med tjejer när vi ses första gången normalt sett. Det gör jag med killar jag träffar. Varför? Vet inte, blir bara så. Undantag är om jag träffar en tjej i arbetet. Du blir det oftare att skaka hand.

    Sen... jag kramar mina tjejkompisar. Kramar inte mina killkompisar. Fast första gången jag träffar en tjej så startar jag inte med att krama henne. Det kommer senare när vi lärt känna varandra.
Svar på tråden Kvinnor, förklara er!