• Lusselelle123

Ruvare oktober 2021

Hej! Jag gör min första IVF-behandling och är idag på RD1 med en tvådagars. Undrar om någon vill följas åt? Skrattande

• Svar på tråden Ruvare oktober 2021
  • Vicktoria88
    Lusselelle123 skrev 2021-10-04 09:47:20 följande:

Fattar, men de har alltid så stora marginaler så vid BIM kan man ju iallafall få testa med gott samvete haha  Låter verkligen som att ni haft otur under er resa med saker som kommit ivägen som ni inte kunnat styra över.. upplever nästan väntan som värst. Vilken skitläkare som inte skickat vidare remissen, blir så frustrerad ibland när man får uppleva sådant. Har själv fått dåligt och okänsligt bemötande tills vi vände oss privat och wow vilken skillnad. 

Men vad härligt att ni är igång nu och verkligen grattis till er som fick så många till frysen!! Nu håller vi tummarna för att ni får guldägget denna gång. Gör ni något annorlunda denna gång eftersom det inte satt sig förut? Eller kör man på som vanligt med FET tills det satt sig? 

Jaa det var sjukt jobbigt att bara gå och vänta är det inte hände nått!

Åh vad tråkigt att ni också fick dåligt bemötande, känns som de är mkt mer tillmötesgående på privata ställen, tråkigt att det ska behöva vara så..

Vi fick ju plus på vårt första FET (men sen MF) så egentligen bara FET 2 som inte tog sig, fick inte ta Ovitrelle den gången så det lät lite oklart vid ÅF om jag ens hade haft ÄL den gången.. Tror det ska misslyckas ganska många gånger innan man gör någon ytterligare åtgärd, de sa att ungefär 1/3 fäster och det är helt normalt.

Det var tydligen ett guldägg jag fick tillbaka för imorse fick jag PLUS!! (RD 7) Gravid 1-2 v på Clearblue digital! Nu ska den bara stanna kvar därinne också!

Hur går det för dig med testandet? Har Ovitrelle börjat gå ur? Har du börjat känna av något?
  • Patronsaint

Hej! Jag är på rd 5 med en blastocyst. Gjorde äggplock i början på förra året sedan kom convid och livet emellan. Så detta är min första återinföring. Fick total frys pga pcos och många ägg. Hade 30äggblåsor fick ut 20 ägg och fick 2 blastocyst och 2st 2dagars till frysen. Innan vi påbörjade ivf försökte vi i 5 år. Så nu hoppas hoppas hoppas vi att denna lilla tar sig.

• Lusselelle123
    capone skrev 2021-10-04 19:51:16 följande:

Håller med dej.

Fick besked idag att jag skulle sänka dosen med gonal, och att plock blir på fredag. Ständiga väntan. Dock var han inte supernöjd, var väldigt många, till och med så de flesta var kantiga för det var trångt.. Så ja, lutar väl åt totalfrys även om jag håller kvar i det sista halmstrået för återföring nästa vecka <3

Oj!! Varför väntar de så länge med plock om de är så många? Är de fortfarande för små? Totalfrys var något jag verkligen gick runt och oroade mig över då jag låg på gränsen till risk för överstimulering, men idag känns det som om jag hade föredragit att istället få många till frysen så att man slipper göra om hela processen igen. Istället är vi nu i läget att om detta inte tar sig så måste vi börja om helt från början... men hoppas verkligen det går vägen och att du får göra en återföring och dessutom får ett fint gäng till frysen, så spännande Skrattande
  • Lusselelle123
    Vicktoria88 skrev 2021-10-05 06:37:05 följande:
    Jaa det var sjukt jobbigt att bara gå och vänta är det inte hände nått!

Åh vad tråkigt att ni också fick dåligt bemötande, känns som de är mkt mer tillmötesgående på privata ställen, tråkigt att det ska behöva vara så..

Vi fick ju plus på vårt första FET (men sen MF) så egentligen bara FET 2 som inte tog sig, fick inte ta Ovitrelle den gången så det lät lite oklart vid ÅF om jag ens hade haft ÄL den gången.. Tror det ska misslyckas ganska många gånger innan man gör någon ytterligare åtgärd, de sa att ungefär 1/3 fäster och det är helt normalt.

Det var tydligen ett guldägg jag fick tillbaka för imorse fick jag PLUS!! (RD 7) Gravid 1-2 v på Clearblue digital! Nu ska den bara stanna kvar därinne också!

Hur går det för dig med testandet? Har Ovitrelle börjat gå ur? Har du börjat känna av något?

Men wow GRATTIS till er!! {#emotions_dlg.flower} Håller verkligen tummarna för att det livet stannar där inne, men vad jag har hört så är det ovanligt med två missfall. Kände du dig "säker" innan eller kom det som en chock?

Ovitrellen var halvstark i torsdags, jättesvag i söndags och ser likadan ut idag.. (men den kan ju sitta i 2 dagar till). Jag har ju haft så himla ont efter plocket så det är svårt att veta vad som är vad. Var in på akuten i söndags då smärtorna blivit värre och jag knappt kunde gå alls, men det enda de kunde se var att mina äggstockar var väldigt svullna (7cm istället för 3cm). Har förutom dom smärtorna haft lite mensvärk och igår hade jag massvis med stick under sen eftermiddag/kväll i både äggstockar, blygdben och min högra skinka konstigt nog. Men idag är allt puts väck så var nog inget som hade med en eventuell graviditet o göra... jag vet inte men min magkänsla är dålig trots att ägget som absolut tidigast ska ha kunnat fäst igår :(

• Lusselelle123
    Patronsaint skrev 2021-10-05 08:33:56 följande:

Hej! Jag är på rd 5 med en blastocyst. Gjorde äggplock i början på förra året sedan kom convid och livet emellan. Så detta är min första återinföring. Fick total frys pga pcos och många ägg. Hade 30äggblåsor fick ut 20 ägg och fick 2 blastocyst och 2st 2dagars till frysen. Innan vi påbörjade ivf försökte vi i 5 år. Så nu hoppas hoppas hoppas vi att denna lilla tar sig.

Hej! Åå vad spännande, och vilken lång resa och väntan. Hoppas verkligen det tar sig för er nu. Har du känt av några symptom, tjuvtestat? 
  • Linaregnu

Hej! Är på ruvardag 3 idag med en 5 dagars blastocyst. Är såå spännande, min första ivf som gått till äggutplock och insättning. Hoppas verkligen detta går vägen ????????

• Patronsaint
    Lusselelle123 skrev 2021-10-05 08:46:32 följande:

Hej! Åå vad spännande, och vilken lång resa och väntan. Hoppas verkligen det tar sig för er nu. Har du känt av några symptom, tjuvtestat? 

Jag är väldigt känslig för all medicin så svårt att avgöra om det är biverkningar på lutinus eller symtom. Men är extremt illamående till och från. Tycker brösten känns tyngre och har molvärk som liksom strålar ut i jumskarna.

Haha ja så himla dumt! Jag hittade ett gammalt test igår som dessutom hade gått ut. Som man med lite vilja kan se ett svagt sträck på. Men jag tar det inte som något riktigt test. Funderar lite på om jag ska ta ett testa tidigt test på rd7 om man vågar det. Har testdag rd14. Men huuuuuur ska man orka vänta så länge??
  • Patronsaint
    Linaregnu skrev 2021-10-05 08:54:51 följande:

Hej! Är på ruvardag 3 idag med en 5 dagars blastocyst. Är såå spännande, min första ivf som gått till äggutplock och insättning. Hoppas verkligen detta går vägen ????????

Hejja hejja. Då ligger jag bara 2 dagar före dig. Håller tummar och tår!
  • apan95

Hej!

Jag är på ruvardag 3 med en blastis från frysen. Känner mig så otroligt likgiltig denna gång. Min andra FET på första IVF:en. Känner inte av någonting och dagarna sniglar sig fram?

• Lusselelle123
    Patronsaint skrev 2021-10-05 09:13:15 följande:
    Jag är väldigt känslig för all medicin så svårt att avgöra om det är biverkningar på lutinus eller symtom. Men är extremt illamående till och från. Tycker brösten känns tyngre och har molvärk som liksom strålar ut i jumskarna.

Haha ja så himla dumt! Jag hittade ett gammalt test igår som dessutom hade gått ut. Som man med lite vilja kan se ett svagt sträck på. Men jag tar det inte som något riktigt test. Funderar lite på om jag ska ta ett testa tidigt test på rd7 om man vågar det. Har testdag rd14. Men huuuuuur ska man orka vänta så länge??
    Ja det är verkligen svårt att särskilja dom två, skitjobbigt verkligen! Jag är en testgalning och är redan igång men väntar på att ovitrellen ska gå ur kroppen. Det är ju så olika hur man vill och väljer att göra men personligen hade jag aaaldrig kunnat vänta tills testdag, har inte den förrän den 17/10. rd7 för dig motsvarar väl äl+13 och då bör du kunna få ett tillförlitligt svar :)
Svar på tråden Ruvare oktober 2021