• Lusselelle123

    Ruvare oktober 2021

    Hej! Jag gör min första IVF-behandling och är idag på RD1 med en tvådagars. Undrar om någon vill följas åt? Skrattande

  • Svar på tråden Ruvare oktober 2021
  • nena55
    Islandinthesun skrev 2021-10-29 21:09:36 följande:

    Nena55 och Emma1b stort grattis till era plus!!! Hur många försök har ni gjort?

    Ja, det finns kanske en liten, liten chans ändå. Men när jag var gravid 2016 på naturlig väg blödde jag inte något. Men det verkar vara vanligare i samband med ivf?


    Varje graviditet är sin egen antar jag och mycket kan ha hänt med kroppen efter hormoner och de år som gått. Jag blödde inget vid förra graviditeten heller men då visade det sig vara MA på KUB-ultraljudet.

    Detta var vårt första IVF-försök så vi hoppas på en lyckoträff! Men det blir ett antal mycket plågsamma veckor fram till första ultraljudet nu..
    Islandinthesun skrev 2021-10-29 21:09:36 följande:

    Nena55 och Emma1b stort grattis till era plus!!! Hur många försök har ni gjort?

    Ja, det finns kanske en liten, liten chans ändå. Men när jag var gravid 2016 på naturlig väg blödde jag inte något. Men det verkar vara vanligare i samband med ivf?


    Tack så mycket! Varje graviditet är sin egen antar jag. Jag blödde inte något vid förra graviditeten (också naturlig väg) och det slutade ändå i konstaterat MA på KUB-ultraljudet. Hemsk känsla!

    Detta är vårt första IVF-försök så vi hoppas på en fullträff nu men med tanke på historiken är det svårt att slappna av. Det lär bli några plågsamma veckor fram till ultraljudet. Jag vet att man inte vill få upp förväntningarna för mycket men jag håller i alla fall tummarna för dig!
  • Emma1b
    Islandinthesun skrev 2021-10-29 21:09:36 följande:

    Nena55 och Emma1b stort grattis till era plus!!! Hur många försök har ni gjort?

    Ja, det finns kanske en liten, liten chans ändå. Men när jag var gravid 2016 på naturlig väg blödde jag inte något. Men det verkar vara vanligare i samband med ivf?


    Min första ivf nånsin. Och eftersom jag är 40 år (och betalar själv eftersom jag redan har två barn) var kliniken VÄLDIGT noga med att påpeka att det kanske inte skulle gå. Fick 2 blastocyst er till frysen, så skulle detta gå snett finns 2 möjligheter till.

    Grattis Nena55, vad roligt!! Först ärr vämtan på testdag en pina, sen är det väntan på UL. DE

    Det är sannerligen en övning för tålamodet!!
  • minaimaginärabarn

    Hej!

    Nu behöver jag hjälp igen, ni var så givmilda sist. Hur starka var era test när ni ruvat på en blastocyst i 1 vecka? Om ruvardag 1 är dagen efter insättning blir idag för mig rd 8. Hur har era gravtest sett ut då? Jag blir snart tokig på detta... Jag fick plus men tycker det borde vara starkare.... Om jag skulle tala i gravidotetstermer är denna dag 3+7, så beräknas mens skulle vara imorgon. Jag skulle dock fått den igår och fick även rosa i lutinuset men efter det har ingen mens kommit igång. Tog progesteron och östrogentest test igår och det visade inte på att jag skulle få någon mens. Tog även blod HCG men werlabs vägrar ge ut det innan deras läkare har kommenterat vilket ju kan ta en vecka... Det tråkiga i det hela är att jag plussat svagt så sjukt många gånger och det har aldrig slutat väl så jag är inte så optimistisk....

    Tack på förhand!

  • nena55
    minaimaginärabarn skrev 2021-10-30 06:38:23 följande:

    Hej!

    Nu behöver jag hjälp igen, ni var så givmilda sist. Hur starka var era test när ni ruvat på en blastocyst i 1 vecka? Om ruvardag 1 är dagen efter insättning blir idag för mig rd 8. Hur har era gravtest sett ut då? Jag blir snart tokig på detta... Jag fick plus men tycker det borde vara starkare.... Om jag skulle tala i gravidotetstermer är denna dag 3+7, så beräknas mens skulle vara imorgon. Jag skulle dock fått den igår och fick även rosa i lutinuset men efter det har ingen mens kommit igång. Tog progesteron och östrogentest test igår och det visade inte på att jag skulle få någon mens. Tog även blod HCG men werlabs vägrar ge ut det innan deras läkare har kommenterat vilket ju kan ta en vecka... Det tråkiga i det hela är att jag plussat svagt så sjukt många gånger och det har aldrig slutat väl så jag är inte så optimistisk....

    Tack på förhand!


    Hej,

    Jag testade tre dagar i rad, typ rd8, 9 och 10 eller 9, 10, 11 om man räknar insättningadagen som dag 1(jag vet inte hur man räknar). Det var så svagt så svagt så att jag trodde att jag kanske inbillade mig första dagen, typ samma andra dagen och helt plötsligt jättestarkt sista så det kan gå upp fort. Vänta du några dagar och ta ett till. Vissa plussar ju inte förrän testdagen och där är du ju inte än :)
  • minaimaginärabarn
    nena55 skrev 2021-10-30 07:33:02 följande:

    Hej,

    Jag testade tre dagar i rad, typ rd8, 9 och 10 eller 9, 10, 11 om man räknar insättningadagen som dag 1(jag vet inte hur man räknar). Det var så svagt så svagt så att jag trodde att jag kanske inbillade mig första dagen, typ samma andra dagen och helt plötsligt jättestarkt sista så det kan gå upp fort. Vänta du några dagar och ta ett till. Vissa plussar ju inte förrän testdagen och där är du ju inte än :)


    Tack för svar. Bara olidlig väntan. Var så säker på att jag var gravid så när det rosa kom igår blev jag lite chokad när det var rosa i Trosan. Mina progesteron värden hade ju t o m gått upp sedan 3 dagar tillbaka vilket ju inte tydde på mens.... Bara Att vänta då. Har två små som ju hjälper mig att tänka på annat, är dessutom själv med dem så får väl ta och släppa detta nu... Men fler får gärna svara, :).
  • Cath89

    ÄNTLIGEN är testdagen här efter 5000 år!!!

    Drömde att allt sket sig å vaknade helt uppgiven. Det får gå som det går nu, inget jag kan påverka förutom att jag lär bli ännu mer crazy tills det är dags för ultraljudet! ????

  • Islandinthesun
    Kallamakka skrev 2021-10-29 11:37:56 följande:

    Det har varit lite olika för mig när jag gjort färskåterföring faktiskt, ibland har jag fått stå över en cykel å ibland inte. Vet inte hur min nya klinik gör har testdag 2/11 och kommer också ta ett test då.


    Hur går det för dig Kallamakka? Helt oförändrat här. Varken mens eller slut på flytningar.
  • Kallamakka
    Islandinthesun skrev 2021-10-30 18:41:57 följande:

    Hur går det för dig Kallamakka? Helt oförändrat här. Varken mens eller slut på flytningar.


    Nä jag har mens. Så så gick det med det. Får se fram emot min fjortonde ruvning framöver. Hoppas ditt oförändrade tillstånd är betydligt positivare
  • Emma1b

    Grattis Cath89!! Och Kallamakka, tröstkram till dig! minaimaginärBarn: Jag fick en nästan osynlig skugga på rd8(med blastis) rd 9 var det totalblank och fick en rejäl blödning så var helt 100 på att det var kört. Men på rd 10 fick jag gravid 1-2 på cb digital. Och på rd 12 supertydligt streck på cb som ej var testa tidigt. Rd rd14 fick jag gravid 2-3 på cb digital. Så jag håller tummarna för dig!

    Här sniglar sig tiden fram, vill bara att det ska bli 18 nov så jag (förhoppningsvis) får se ett tickande hjärta.

    Var på middag med ett kompisgäng igår som jag inte berättade för att jag är gravid. De undrade lite varför jagctagit bilen och inte bussen, och alltså inte drack aölkohol, men det förklarade jag borr. Nu bestämde vi att vi ska ses på en pub på onsdag, och vet inte hur jag ska förklara att jag väljer att 'ta bilen" igen...

  • Cath89
    Emma1b skrev 2021-10-31 06:25:31 följande:

    Grattis Cath89!! Och Kallamakka, tröstkram till dig! minaimaginärBarn: Jag fick en nästan osynlig skugga på rd8(med blastis) rd 9 var det totalblank och fick en rejäl blödning så var helt 100 på att det var kört. Men på rd 10 fick jag gravid 1-2 på cb digital. Och på rd 12 supertydligt streck på cb som ej var testa tidigt. Rd rd14 fick jag gravid 2-3 på cb digital. Så jag håller tummarna för dig!

    Här sniglar sig tiden fram, vill bara att det ska bli 18 nov så jag (förhoppningsvis) får se ett tickande hjärta.

    Var på middag med ett kompisgäng igår som jag inte berättade för att jag är gravid. De undrade lite varför jagctagit bilen och inte bussen, och alltså inte drack aölkohol, men det förklarade jag borr. Nu bestämde vi att vi ska ses på en pub på onsdag, och vet inte hur jag ska förklara att jag väljer att 'ta bilen" igen...


    Finns inget jobbigare som när man måste ljuga, du får säga att du sovit dåligt och inte vill få snefylla av alkoholen haha!

    Jag försöker få tag på Sahlgrenska sen igår men de verkar ha gått i ide! Ringer de inte upp idag så får jag fortsätta att trakassera dom imorgon!

    Spännande! Synd att man inte kan spola fram tiden! Jag hoppas det går fort för dig tills den 18e. Här går tiden i snigelfart!
  • TheSwedishKiwi
    Emma1b skrev 2021-10-31 06:25:31 följande:

    Grattis Cath89!! Och Kallamakka, tröstkram till dig! minaimaginärBarn: Jag fick en nästan osynlig skugga på rd8(med blastis) rd 9 var det totalblank och fick en rejäl blödning så var helt 100 på att det var kört. Men på rd 10 fick jag gravid 1-2 på cb digital. Och på rd 12 supertydligt streck på cb som ej var testa tidigt. Rd rd14 fick jag gravid 2-3 på cb digital. Så jag håller tummarna för dig!

    Här sniglar sig tiden fram, vill bara att det ska bli 18 nov så jag (förhoppningsvis) får se ett tickande hjärta.

    Var på middag med ett kompisgäng igår som jag inte berättade för att jag är gravid. De undrade lite varför jagctagit bilen och inte bussen, och alltså inte drack aölkohol, men det förklarade jag borr. Nu bestämde vi att vi ska ses på en pub på onsdag, och vet inte hur jag ska förklara att jag väljer att 'ta bilen" igen...


    Visst är det egentligen lite konstigt att man måste förklara varför man inte vill dricka alkohol! Här är några förslag på vad du skulle kunna säga:

    - Jag har sovit dåligt på senaste tiden och försöker göra om mina vanor lite för att se om det hjälper.

    - Jag är inte så sugen på alkohol just nu.

    - Jag har slagit vad med *valfri person* att jag inte ska dricka alkohol under en viss period.

    - Jag har tagit en paus från alkohol då jag är trött på bakfylla.

    Vet inte om något av det funkar i just ditt umgänge men kan vara värt ett försök, haha. Jag själv är så himla dålig på att ljuga så jag har bara sagt ?vi försöker bli med barn så jag har slutat dricka alkohol för att ge oss de bästa förutsättningarna? till de flesta utan att jag faktiskt talat om att jag är gravid. Men om man inte vill nämna att man försöker så är det såklart svårt!
  • minaimaginärabarn
    Emma1b skrev 2021-10-31 06:25:31 följande:

    Grattis Cath89!! Och Kallamakka, tröstkram till dig! minaimaginärBarn: Jag fick en nästan osynlig skugga på rd8(med blastis) rd 9 var det totalblank och fick en rejäl blödning så var helt 100 på att det var kört. Men på rd 10 fick jag gravid 1-2 på cb digital. Och på rd 12 supertydligt streck på cb som ej var testa tidigt. Rd rd14 fick jag gravid 2-3 på cb digital. Så jag håller tummarna för dig!

    Här sniglar sig tiden fram, vill bara att det ska bli 18 nov så jag (förhoppningsvis) får se ett tickande hjärta.

    Var på middag med ett kompisgäng igår som jag inte berättade för att jag är gravid. De undrade lite varför jagctagit bilen och inte bussen, och alltså inte drack aölkohol, men det förklarade jag borr. Nu bestämde vi att vi ska ses på en pub på onsdag, och vet inte hur jag ska förklara att jag väljer att 'ta bilen" igen...


    Tack för svar och grattis. Såg att du oxå har barn sedan tidigare. Jag har 2 stycken små och en bonusdotter. Detta är den Frysta som blev över när mitt ena barn blev till. Det är oxå vårt sista försök. Trodde ruvningen skulle göras sådär vid sidan om men det tar upp all min tid. Har väldigt många kemiska graviditeter i bagaget så har tyvärr inte så stora förhoppningar tyvärr. Men tog test imorse och det var ff svagt men tyckte nog det var lite starkare. Tycker ju bara det borde vara starkt nu.... Mina graviditetssymtom fortsätter oxå och ingen mer blödning sedan igår vid lunchtid. Alltid något. Hoppas på starkt test imorgon.

    Hoppas tiden går fort till 18 nov!
  • Cath89

    Jag förstår inte varför inte Sahlgrenska ringer upp en när man har lämnat ett meddelande?! Så dålig stil

  • Miri85

    Hej!

    Hoppar in här. Har en snart fyraåring och har försökt få till ett litet syskon i 2 år.

    2 missfall tätt 2020

    Påbörjade ivf okt. GonalF, fyrmadel och cyclogest

    Äggplock 25/10

    Återföring 30/10

    Ruvardag 1 med 5 dagars blastocyst. Vi fick ett till frysen och väntar på besked om de andra 2 som mognar till sig.

    Någon annan som mår illa och är extremt trött av cyclogest?

    Vad hade ni för symptom ruvardag 1-10?

    Jag känner inte så mycket alls förutom känsliga bröstvårtor, lite småstick i äggstockar och livmoder. Men kanske är för tidigt att leta efter grav symptom?

    Hoppas på bebis i juli :)

    Lycka till alla! Och grattis till er som plussat, så kul att följa.

    M.

  • Miri85

    Jag håller med! Jag följer gärna November ruvare.

    Ruvardag 3 nu. Någon som känt/ känner symptom så går tidigt? :)

Svar på tråden Ruvare oktober 2021