Inlägg från: Anonym (Nej nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej nej)

Hade du berättat?

Det hade varit elakt mot din vän att berätta. Det är ju din väns problem och inte ditt, så varför lägga sig i? Det låter som om du vill förstöra för din vän. Däremot kan du ju uppmuntra din vän att berätta, men du ska absolut inte göra det.

• Anonym (Nej nej)
    Anonym (L) skrev 2021-10-03 12:58:46 följande:

Ts kanske inte är intresserad av att fortsätta vara vän med någon som är otrogen mot sin partner. Man är aldrig skyldig att bevara någon annans hemligheter.

Eller så kanske hon visst vill fortsätta vara vän. Oavsett så är det inte hon som ska tala om det för vännens partner, däremot kan hon ju försöka få den otrogna vännen att göra det.
  • Anonym (Nej nej)
    Anonym (L) skrev 2021-10-03 15:27:42 följande:

Kanske. Det vet vi inte.

Hon kanske har försökt få den otrogna vännen att berätta för sin partner. Vännen kanske inte vill berätta.

Vad menar du med att det inte är hon som ska tala om det för vännens partner? Vem ska göra det då om vännen vägrar? Ingen? Alla människor tycker inte om att ljuga eller föra andra människor bakom ljuset. Ts får berätta precis vad hon vill. Det finns ingen lag som säger att ts inte får avslöja vännens otrohet.

Jag har min åsikt och du din och jag känner inget behov av att förklara mig för dig på något sätt. Du får bara acceptera att alla inte tycker som dig.
Svar på tråden Hade du berättat?