Hade du berättat?
Om du visste att din vän är/har varit otrogen mot sin partner (du har inte en nära relation till vännens partner) och partnern är ovetande, hade du då berättat för vännens partner eller inte?
Motivera gärna
Om du visste att din vän är/har varit otrogen mot sin partner (du har inte en nära relation till vännens partner) och partnern är ovetande, hade du då berättat för vännens partner eller inte?
Motivera gärna
Och vem avgör vad som är ett "bra skäl"? Den som är otrogen?
Hur ska den som blir bedragen kunna få vara med att avgöra om anledningen är ok eller inte om personen inte får reda på nåt?
Jag hade själv velat veta, alla gånger. Tänk att slösa bort år på (kanske skaffa barn m osv) en otrogen människa. Fy...
Var det min vän hade jag frågat om omständigheterna, om de har en öppen relation etc, och visst om omständigheterna verkligen tydde på att det va en ggn, att vännen ångrade sig som fan och verkligen inte skulle göra om det så hade jag kanske låtit det gå. Men om personen inte brytt sig, gjort det t en vana hade älskarinna/are då hade jag ställt ultimatum att personen får berätta annars gör jag det.
Om vännen har så dålig moral är det ingey jag vill va delaktig i endå..
Självklart skulle jag inte berätta.
Om man tänker efter bara lite så inser man att det finns stor chans att det kan vara med partnern som med mig;
jag skulle absolut inte vilja veta! Det skulle göra mig mycket ont om min goda vän lade sig i vårt förhållande och berättade något för mig som jag absolut inte vill veta något om.
För alla andra som absolut skulle vilja veta så förstår jag att man väljer att ta den enkla ställningen att det är rätt att berätta. Men man måste välja att vara både blind och döv för andra människors känslor om man påstår sig och inbillar sig att jag alltid vet vad som är bäst för alla andra.
Ni som inte skulle berätta med anledningen att det inte är er sak och att det bara rör de inblandade.
Skulle ni inte berätta för någon om ni fick reda på att en man misshandlade sin fru, med samma argument? Det rör inte mig, det är deras problem.
Självklart skulle jag inte berätta.
Om man tänker efter bara lite så inser man att det finns stor chans att det kan vara med partnern som med mig;
jag skulle absolut inte vilja veta! Det skulle göra mig mycket ont om min goda vän lade sig i vårt förhållande och berättade något för mig som jag absolut inte vill veta något om.
För alla andra som absolut skulle vilja veta så förstår jag att man väljer att ta den enkla ställningen att det är rätt att berätta. Men man måste välja att vara både blind och döv för andra människors känslor om man påstår sig och inbillar sig att jag alltid vet vad som är bäst för alla andra.
Enkelt uttryckt: jag anser att man bör hålla sig utanför andra människors relationer.
Folk agerar inte riktigt som de tror att de ska göra ändå. Var med ett gäng kompisar till en person där de i princip hade tävling om vem som hade berättat för en persons partner först, om det hade förekommit otrohet. Nu när de vet om att det förekommer otrohet i relationen berättar ingen ändå. Det är lätt att säga att man agerar på ett sätt men svårare att faktiskt göra så när det blir aktuellt. Få vågar.