Inlägg från: Anonym (Nånstans) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nånstans)

36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?:

Anonym (Q) skrev 2021-10-02 20:35:25 följande:
    Lite sent att börja nu. 36 och aldrig haft en kvinna, det är inte många som skulle acceptera en sån man tyvärr.
    Jodå. Min man var 39 när vi möttes och han hade aldrig haft en flickvän. Vet fler också.

Ts: var tillgänglig överallt. Det är ju svårt veta i förväg exakt var man kan träffa nån. Det kan ju egentligen vara var som helst. Men ragga inte! Det är avskräckande. Social, trevlig och pratar. Det räcker oerhört långt.
  • Anonym (Nånstans)
    Anonym (Q) skrev 2021-10-03 09:59:11 följande:
    Och visste du när du träffade honom att han aldrig haft tjej eller framkom det senare? Är ni religiösa och det var av den anledningen han aldrig haft någon?
    Det kanske finns enstaka kvinnor som köper det men faktum är att de flesta kvinnor skulle välja bort en man i den åldern som varken haft förhållande eller sex.
    Ja, jag visste det. Det var nog flera skäl till varför han inte hittat nån. Han sa själv att han var väldigt blyg ända upp till ca 30. Han bodde på en liten ort och umgicks i små sammanhang med samma folk jämt. I såna kretsar vet man ju ganska fort om det finns nån kandidat eller inte. Det är nog ytterst sällan man blir ihop med nån gammal bekant man känt i flera år. Och tillkommer inte nytt folk eller man träffar andra speciellt ofta blir det ju svårt. Vi möttes på en dejtingsajt. Vi hade aldrig träffats irl annars.

Jag förstår inte alls varför kvinnor inte skulle kunna tänka sig nån som aldrig haft nån såvida inte mannen ifråga är väldigt märklig, bor hemma med mamma vid 40, ser ut som ett sluggo eller beter sig som ett svin. Det finns ju faktiskt rätt många trevliga, normala singlar som helt enkelt bara inte träffat nån än.
  • Anonym (Nånstans)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-03 13:54:31 följande:
    Jag känner flera par som var bekanta eller kompisar i flera år innan.
    Enligt många här på FL så blir man inte ihop på det sättet.

Inte heller via dejtsajter. Enligt många här så kommer jag aldrig träffa en tjej så.
    Ändå är det många som blir ihop efter att ha lärt känna varann via nätet.

Jag har inte träffat rätt, men många kvinnor har skrivit här att dom aldrig skulle kunna tänka sig en man som aldrig haft ett förhållande.
    Jag skrev "sällan". Det är klart man kan  träffa nån i nästan vilket sammanhang som helst. Även i gamla gäng. Men vissa platser och sätt är väl mer ovanliga. Många vi känner har träffats via samma dejtingsida vi var med på. Den finns inte längre. Men det finns ju andra och då kan man ju absolut träffa nån på det viset. Eller rättare sagt träffa en möjlig kandidat- det krävs ju att man träffas irl också. Då upptäcker man ju fort om det verkligen är en kandidat.

Jag har så många exempel på män och kvinnor i min bekantskap som inte tillhört de där som gått åt i första taget. Men de allra flesta har ändå hittat nån till slut. Det som ytterst ska till om man aldrig hittar nån är antingen att man aldrig vistas bland folk eller att man är jätteotrevlig eller totalt dödens sunkig. I övrigt finns det nån för alla. Eller jo- jag lägger på en kategori män till. De med på tok för högra krav. Vi har ju tex magerförespråkaren själv här på F.L. Han lär få svårt. Detsamma gäller ju kvinnor med för höga krav. Kom ner på jorden säger jag bara.
  • Anonym (Nånstans)
    Anonym (Q) skrev 2021-10-03 21:05:27 följande:
    Jo, om man anser att allt över BMI på 12 är övervikt.
    Precis. Vi vet alla att personen ifråga tycker 95% av alla kvinnor är drulfeta.
Svar på tråden 36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?: