36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?:
Jag är som rubriken säger en 36 år gammal kille som aldrig haft ett förhållande med en tjej. När jag var upp till 25 brydde jag mig inte. Det är sen 28-29 års åldern jag börjat fundera över detta. Provat lite Tinder i omgångar, men funkar inte. Känns som att dejtingappar och dejtingsidor tar en massa tid framför skärmen. Vill träffa någon IRL så att säga, mer naturligt. Men vet inte var jag kan träffa någon för att bli tillsammans med. Tidigare har jag gått en del kurser i olika saker och rest en del i Europa. Går ut en del på krogen, ibland med kompisar och ibland ensam. Men då går jag ut för att dricka och umgås med mina kompisar. Har hållit på mycket med träning, både simning och styrketräning och gör det fortfarande. Jobbar i en rätt kvinnodominerad bransch. Varit på samma ställe i över 10 år. Varit en och annan tjej som jobbat där som varit intressant. Tog en gång kontakt med en tjej över nätet, men fick aldrig något svar.
Jag har på senaste veckorna funderat på att ta hjälp, professionellt. För att lära mig att våga bryta mönstret och träffa någon. Provade KBT för sju år sedan, men det hjälpte inte. En terapeut kan ju inte hjälpa mig att skaffa en flickvän. Men däremot hjälpa mig att bryta mönstret och ge sig hän.
Har ni i forumet några bra tips och råd? På vad man kan göra för att bryta ensamheten. Någon som haft liknande erfarenheter och det löst sig? Vill inte förbli singel hela livet.