• Anonym (Oerfaren)

36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?:

Jag är som rubriken säger en 36 år gammal kille som aldrig haft ett förhållande med en tjej. När jag var upp till 25 brydde jag mig inte. Det är sen 28-29 års åldern jag börjat fundera över detta. Provat lite Tinder i omgångar, men funkar inte. Känns som att dejtingappar och dejtingsidor tar en massa tid framför skärmen. Vill träffa någon IRL så att säga, mer naturligt. Men vet inte var jag kan träffa någon för att bli tillsammans med. Tidigare har jag gått en del kurser i olika saker och rest en del i Europa. Går ut en del på krogen, ibland med kompisar och ibland ensam. Men då går jag ut för att dricka och umgås med mina kompisar. Har hållit på mycket med träning, både simning och styrketräning och gör det fortfarande. Jobbar i en rätt kvinnodominerad bransch. Varit på samma ställe i över 10 år. Varit en och annan tjej som jobbat där som varit intressant. Tog en gång kontakt med en tjej över nätet, men fick aldrig något svar. 

Jag har på senaste veckorna funderat på att ta hjälp, professionellt. För att lära mig att våga bryta mönstret och träffa någon. Provade KBT för sju år sedan, men det hjälpte inte. En terapeut kan ju inte hjälpa mig att skaffa en flickvän. Men däremot hjälpa mig att bryta mönstret och ge sig hän. 

Har ni i forumet några bra tips och råd? På vad man kan göra för att bryta ensamheten. Någon som haft liknande erfarenheter och det löst sig? Vill inte förbli singel hela livet. 

• Svar på tråden 36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?:
  • Anonym (Q)

Lite sent att börja nu. 36 och aldrig haft en kvinna, det är inte många som skulle acceptera en sån man tyvärr.

• Anonym (CL)
    Anonym (Q) skrev 2021-10-02 20:35:25 följande:

Lite sent att börja nu. 36 och aldrig haft en kvinna, det är inte många som skulle acceptera en sån man tyvärr.

Jag håller inte med där....jag skulle inte ha nåt problem om jag blev intresserad av en man med liknande historia. Det är hur han är som är viktigt.

Det finns kvinnor i samma sits med för övrigt. Toppen vore om ts träffade en kvinna som också har liten eller ingen erfarenhet. Vilken härlig resa de skulle kunna göra tillsammans.
  • Anonym (Jennifer)

Har du några tjejkompisar? Om det känns ok kan du prata med dem och dels fråga vad hos dig som de tror att tjejer har svårt för, och vad du kan förändra/förbättra/framhäva. Dels kan du ju kolla om de har någon tjejkompis de tror att du hade passat med.
    Annars är väl det som gäller att se till att träffa så mycket tjejer som möjligt, i positiva sammanhang. Gå på speeddating, salsakurs, gruppträning/crossfit, etc.
    Du kan gå med i kompisgrupper på FB, Citypolarna, någon förening som intresserar dig.

• Anonym (CL)
    Anonym (Jennifer) skrev 2021-10-02 21:01:36 följande:

Har du några tjejkompisar? Om det känns ok kan du prata med dem och dels fråga vad hos dig som de tror att tjejer har svårt för, och vad du kan förändra/förbättra/framhäva. Dels kan du ju kolla om de har någon tjejkompis de tror att du hade passat med.

Annars är väl det som gäller att se till att träffa så mycket tjejer som möjligt, i positiva sammanhang. Gå på speeddating, salsakurs, gruppträning/crossfit, etc.

Du kan gå med i kompisgrupper på FB, Citypolarna, någon förening som intresserar dig.

Ja..vara ute i samhället och bara träffa folk. Rätt var det är så träffar man sin match. Det är inte lättare för mig nu som skild 55-åring att träffa någon efter maken.

Att jag haft flera fh spelar ingen roll nu. Jag är ensam sedan åratal.
  • Anonym (Nånstans)
    Jodå. Min man var 39 när vi möttes och han hade aldrig haft en flickvän. Vet fler också.

Ts: var tillgänglig överallt. Det är ju svårt veta i förväg exakt var man kan träffa nån. Det kan ju egentligen vara var som helst. Men ragga inte! Det är avskräckande. Social, trevlig och pratar. Det räcker oerhört långt.
  • Anonym (Oerfaren)
    Anonym (CL) skrev 2021-10-02 20:47:57 följande:
    Jag håller inte med där....jag skulle inte ha nåt problem om jag blev intresserad av en man med liknande historia. Det är hur han är som är viktigt.

Det finns kvinnor i samma sits med för övrigt. Toppen vore om ts träffade en kvinna som också har liten eller ingen erfarenhet. Vilken härlig resa de skulle kunna göra tillsammans.

Som jag skrev i inlägget har jag provat Tinder och varit ute i en del sociala sammanhang tidigare. Så det är ju inte så att jag inte gjort något överhuvudtaget tidigare.
  • Anonym (Oerfaren)
    Anonym (Jennifer) skrev 2021-10-02 21:01:36 följande:

Haft ett par tjejkompisar tidigare, men har ingen kontakt längre, då vi bor i olika städer. Någon kurs hade ju varit något. FB-grupper har jag inte tänkt på. 
  • Anonym (Oerfaren)
    Anonym (Nånstans) skrev 2021-10-02 22:01:43 följande:
    Jodå. Min man var 39 när vi möttes och han hade aldrig haft en flickvän. Vet fler också.

Ts: var tillgänglig överallt. Det är ju svårt veta i förväg exakt var man kan träffa nån. Det kan ju egentligen vara var som helst. Men ragga inte! Det är avskräckande. Social, trevlig och pratar. Det räcker oerhört långt.
    Det är det jag lever på, att jag vet att det finns fler som träffat partner när de är äldre. Bra solskenshistoriet. 
  • Anonym (Sara)

Jag träffade en kille som var 26 och aldrig hade haft något förhållande tidigare, han hade bott hemma och var tyvärr väldigt mammig även fast han flyttat hemifrån. Så om du inte är en så tror jag inte det är några problem.

Vill verkligen inte kritisera dig på något sätt men jag blir lite nyfiken på hur det kommer sig? Någon gång under sina alla år tänker jag att man träffar någon eller tar den där risken oavsett om det var ett lyckat förhållande eller inte.

För att svara på din fråga, så verkar det ju som att du gör ganska mycket redan, en person kan röra sig i sociala sammanhang men ändå inte vara öppen för nya människor medan andra rör sig mindre bland nya människor men ändå lyckas knyta nya kontakter. Enligt mina erfarenheter så gör det mycket hur man är kring sig själv och andra, hur öppen, social man är. Är det något du kan förändra/förbättra?

• Anonym (Ella)

Det låter väl jättebra att ta hjälp av någon.

Och din isntällning till att bryta mönster är ju också jättebra.

Detlåter ju som att du är en social person med vänner och intressen men har fastnat i ett läge där du inte tar initiativ till nya kontakter med nya personer. I så fall är det väl det du ska börja med. Utmana dig själv på det området. En annan sak kan ju vara om du är ovan att bli personlig med nya människor, ställa lagomt personliga frågor osv, sånt som gör att en relation fördjupas. Det är ju också sådant som man kan öva på. Att komma på konkreta saker att öva med är just sånt som terapeuten kan hjälpa dig med.

Svar på tråden 36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?: