• Anonym (Ella)

36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?:

Det låter väl jättebra att ta hjälp av någon.

Och din isntällning till att bryta mönster är ju också jättebra.

Detlåter ju som att du är en social person med vänner och intressen men har fastnat i ett läge där du inte tar initiativ till nya kontakter med nya personer. I så fall är det väl det du ska börja med. Utmana dig själv på det området. En annan sak kan ju vara om du är ovan att bli personlig med nya människor, ställa lagomt personliga frågor osv, sånt som gör att en relation fördjupas. Det är ju också sådant som man kan öva på. Att komma på konkreta saker att öva med är just sånt som terapeuten kan hjälpa dig med.

• Anonym (Ella)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-03 08:14:00 följande:

Ragga kanske är fel ord. Men tycker du att killen ska ta första steget, ta initiativ? Det är nämligen många tjejer som tycker att killen ska göra det. För då känner hon sig uppvaktad.

En kille kan vara social, trevlig och prata med henne. Det har jag själv gjort med många tjejer. Men jag tror att en kille måste visa lite också, intresse. För många killar (jag också) hamnar lätt i kompisfacket annars.

Vill man lära känna nya människor behöver man ta initiativ till nya kontakter. Är man ovan/har svårt för det kan det vara svårt att göra på "lagom" sätt, det är en övningssak som allt annat. Så det kan man behöva träna på, att få hjälp av en terapeut med övningar och utmaningar som ts själv är inne på kan därför vara en bra idé.

Om en annan person ser en som en vän och inget mer så lär den göra det även om den blir utbjuden av en. Men det kan ju vara så att man själv har en väldigt avvisande attityd (omedvetet) som gör att den andre blir avskräckt och tror att man inte vill mer. Det kan man ju i så fall behöva jobba på.

Men självklart måste båda visa intresse också för att det ska bli något. Första steget i "träningen" lär ju dock vara attfå nya kontakter över huvud taget, nösta att få till djupare kontakter och sen det du är inne på hur man går voidare om intresse uppstår och hur man växelspelar med en annan människa. Om man nu tycker det är svårt.
  • Anonym (Ella)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-03 08:25:37 följande:

Glömde: flera tipsar om att man måste vara mer social, träffa folk.

Jag som är introvert och inte trivs i stora sällskap, tycker inte om det.

Och det är många som är mer sociala, utåtriktade än mig, och som är ute i svängen, har stort umgänge, träffar mycket folk, som är singlar. Och är med på Tinder, och andra dejtsidor. Så det verkar inte som att det heller funkar för alla.

Jag tror att man kan träffa en tjej var som helst, när som helst.

Fast det är förstås svårare att träffa någon om man inte är nån stans där man träffar folk. Det är ju det man menar med detta råd. Precis samma filosofi som du har med dejtingssidor, att det är lättare att träffa någon där om du är med där än annars.

Det betyder inte att alla människor med stort umgänge per automatik har jättelätt att träffa en partner.

Om man ska träffa någon var som helst, måste man också befinna sig var som helst.

En annan sak som avses med det rådet är ju att skapa relationer är något som kräver övning precis som allt annat. När man väl träffar den där personen "var som helst" är det lättare att det blir något om man är van att lära känna människor, knyta kontakter och fördjupa dem Övning är alltid bra.
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-03 21:25:09 följande:

Haha , jag har aldrig nämnt BMI 12.

Jag söker en kvinna med BMI under 20.

Är det inte du som sagt att det inte finns så många kvinnor som är så smala som du skulle önska att du vore? I så fall är ju analysen rätt (oavsett vilket BMI det handla om), , dina krav angående detta gör det ganska svårt för dig att hitta någon.

Särskilt som du ju lyft att en stor andel av de kvinnor som passar in på ditt krav har egna krav (längd är väl det som du nämnt) där du inte passar in.

Då stämmer väl analysen att dina krav gör det väldigt svårt för dig? Och förmodligen svårare desto äldre du blir, då det lär finnas än färre kvinnor i den storleken bland äldre än yngre.
Svar på tråden 36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?: