Inlägg från: Anonym (Märkligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Märkligt)

36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?:

Pixxen skrev 2021-10-08 21:52:43 följande:

Jag är 34 och är i samma situation. Jobbar dock inom IT och har alltid haft näst intill bara män på min arbetsplats. Nätet har jag försökt med sedan jag var 20-21 utan att hitta någon. De sista 7-8 åren har jag inte ens fått en dejt.

Rest runt lite och vid 20-25 var det mycket hemmafester och krogbesök men gick inte där heller. Då var det dom snygga killarna som lyckades. Vilket jag definitivt inte är.

Jag är verkligen en typiskt ensam incel som ingen tjej gillar.

Märkligt ändå. Är du kort?
  • Anonym (Märkligt)
    Pixxen skrev 2021-10-10 11:12:27 följande:

Japp, 1.68.

Oj då ok, började prata med en man som jag tyckte såg bra ut, sen frågade jag hur lång han var bara 166 cm, jag är 172 cm så det går liksom inte där tyvärr. Tjejer generellt vill nog inte ha en kille som är kortare än dem själva. Rikta in dig på korta tjejer
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 11:36:59 följande:

Bra tips.

Tyvärr, gillar inte korta kvinnor korta män heller.

168 cm är medellängd hos kvinnor. Så hälften av dessa borde kunna tänka sig en kort kille. Men endast 9% föredrar en kort kille. Så det bli till ts är fråga chans på många tjejer.

Om ts inte har så höga krav skulle jag tipsa om korta , mulliga och inte så vackra tjejer. Där är hans chanser är störst.

www.familjeliv.se/forum/thread/75042697-tjejer-vilken-langd-pa-killar-ar-sexigast

Ja det låter som en bra idé. Alltså alla män kan ju inte få vackra kvinnor, men män har generellt rätt dålig självinsikt. Är man ful som man eller kort så kan man inte få en vacker kvinna tyvärr.
  • Anonym (Märkligt)
    Pixxen skrev 2021-10-10 11:42:31 följande:

Ja jag har märkt det i hela mitt liv.... min mamma sa också att jag kanske aldrig träffar någon på grund av min längd.Om du hade varit 1.68 vad hade du tyckt då?

Jag vill ha en man som är längre. Så jag hade behövt vara 160 cm typ.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 11:47:06 följande:

Ja, tyvärr är det så.

Min mamma har berättat många gånger att hon alltid gillat min pappas längd (184) och påtalar ofta hur kort jag(174) och min brorsa(173) är.

Hade jag varit 168 hade jag förmodligen aldrig haft en flickvän heller. Nu har jag haft 4 kortare förhållanden iaf.

Min brorsa är 175 cm, han har inte heller haft så många förhållanden, men nu har han hittat en sambo. Han är över 30 år
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 11:55:12 följande:

Ja, har man otur i genlotteriet som man är det inte så mycket man kan göra. Kvinnor har det lättare där.

Nja jag tycker det är sjukt svårt att hitta en vettig man som inte bara tänker på sex. Jag har fått välja en man nu som jag inte är direkt attraherad av men han är en väldigt fin kille som gör allt för mig typ.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 12:10:41 följande:

Gillar du inte sex ? Är du asexuell?

I så fall förstår jag om det blir svårt. Träffade en söt och smal tjej och dejtade flera veckor. Men jag fick avsluta det då hon verkade ointresserad av sex.

Annars var hon riktigt fin på alla sätt och vis. Men för mig är sex viktigt i ett förhållande.

Jag gillar sex ibland, men behöver inte ha det ofta. Lr ja med någon jag tänder väldigt på vill man ju ha det ofta, men har typ aldrig hittat en man jag tänder en massa på. Jag skulle kunna leva utan sex. Men asexuell är jag inte, händer då och då att jag får orgasm i sömnen, så har ju behov av att få orgasm.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 12:21:19 följande:

Okej. låter som att du har ett lägre behov än de flesta män. Vilket kan skapa problem.

Förövrigt förstår jag inte hur man kan vilja vara tillsammans med någon man inte tänder på.

Det är väl ett av mina problem förutom längden att det är få kvinnor jag finner attraktiv.

För att vi har grymt kul ihop och han får mig att skratta och får mig att må bra. Samma värderingar osv. Sex kommer ju ändå dö ut med tiden, samma med attraktion, det som sen finns kvar är ju kamratskap, och att man har kul ihop.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 12:21:19 följande:

Okej. låter som att du har ett lägre behov än de flesta män. Vilket kan skapa problem.

Förövrigt förstår jag inte hur man kan vilja vara tillsammans med någon man inte tänder på.

Det är väl ett av mina problem förutom längden att det är få kvinnor jag finner attraktiv.

Kvinnor som vill skaffa barn tänker inte på hur attraktiv mannen är, jag vill ha en bra pappa till mitt barn.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 12:33:33 följande:

Tråkigt synsätt du har.

Låter ju som att du är tillsammans med en kompis bara.

Ja, men lite så är det ju. Gillar honom mer än som en kompis dock.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 12:35:39 följande:

Jag har fattat det.

Det är därför mindre vackra män med status och gott om pengar kan få vackra kvinnor.

De kan ge bra förutsättningar för kvinnas barn.

Men jag tycker ändå att det är trist inställning.

Jag hade aldrig kunnat skaffa barn med mitt ex som jag var sjukt attraherad av , han var inte pappamaterial
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 12:44:06 följande:

Hur såg ditt ex ut ?

Han var lång, hade snygga armar, bredaxlad. Sen var han sjukt charmig, söt i ansiktet, stor kuk. Men inga bra värderingar
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 12:54:41 följande:

Jag är inte förvånad.

Men måste kille ha allt det där för att du ska bli attraherad? Skulle det inte räcka med snygga armar tex?

Köp ett gymkort till din kille ?

Jag behöver typ mycket för att bli attraherad. Nuvarande har väl ok armar. Men är lite för kort för min smak, lite mullig, inte tjock. Men har fin personlighet så han får duga
Svar på tråden 36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?: