Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?:

Anonym (Nånstans) skrev 2021-10-03 14:29:06 följande:

Jag skrev "sällan". Det är klart man kan  träffa nån i nästan vilket sammanhang som helst. Även i gamla gäng. Men vissa platser och sätt är väl mer ovanliga. Många vi känner har träffats via samma dejtingsida vi var med på. Den finns inte längre. Men det finns ju andra och då kan man ju absolut träffa nån på det viset. Eller rättare sagt träffa en möjlig kandidat- det krävs ju att man träffas irl också. Då upptäcker man ju fort om det verkligen är en kandidat.

Jag har så många exempel på män och kvinnor i min bekantskap som inte tillhört de där som gått åt i första taget. Men de allra flesta har ändå hittat nån till slut. Det som ytterst ska till om man aldrig hittar nån är antingen att man aldrig vistas bland folk eller att man är jätteotrevlig eller totalt dödens sunkig. I övrigt finns det nån för alla. Eller jo- jag lägger på en kategori män till. De med på tok för högra krav. Vi har ju tex magerförespråkaren själv här på F.L. Han lär få svårt. Detsamma gäller ju kvinnor med för höga krav. Kom ner på jorden säger jag bara.

Att vilja ha en kvinna som inte är mullig eller överviktig är inte speciellt höga krav egentligen.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Q) skrev 2021-10-03 21:05:27 följande:

Jo, om man anser att allt över BMI på 12 är övervikt.

Haha , jag har aldrig nämnt BMI 12.

Jag söker en kvinna med BMI under 20.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Ella) skrev 2021-10-04 12:52:16 följande:

Är det inte du som sagt att det inte finns så många kvinnor som är så smala som du skulle önska att du vore? I så fall är ju analysen rätt (oavsett vilket BMI det handla om), , dina krav angående detta gör det ganska svårt för dig att hitta någon.

Särskilt som du ju lyft att en stor andel av de kvinnor som passar in på ditt krav har egna krav (längd är väl det som du nämnt) där du inte passar in.

Då stämmer väl analysen att dina krav gör det väldigt svårt för dig? Och förmodligen svårare desto äldre du blir, då det lär finnas än färre kvinnor i den storleken bland äldre än yngre.

Helt rätt analyserat Ella.

Därför ser jag det som troligt att jag får leva singel. Jag tänker inte sänka mig till att göra som många kvinnor på FL gör. Dvs, vara tillsammans med någon som jag inte är attraherad av.
  • Anonym (Pelle)
    Pixxen skrev 2021-10-10 11:12:27 följande:

Japp, 1.68.

Oj, kvinnor är väldigt längfixerade.

Jag har blivit dissad många gånger pga min längd och då är jag 174.

Som kort måste man kompensera sin längd med andra egenskaper.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Märkligt) skrev 2021-10-10 11:21:51 följande:

Oj då ok, började prata med en man som jag tyckte såg bra ut, sen frågade jag hur lång han var bara 166 cm, jag är 172 cm så det går liksom inte där tyvärr. Tjejer generellt vill nog inte ha en kille som är kortare än dem själva. Rikta in dig på korta tjejer

Bra tips.

Tyvärr, gillar inte korta kvinnor korta män heller.

168 cm är medellängd hos kvinnor. Så hälften av dessa borde kunna tänka sig en kort kille. Men endast 9% föredrar en kort kille. Så det bli till ts är fråga chans på många tjejer.

Om ts inte har så höga krav skulle jag tipsa om korta , mulliga och inte så vackra tjejer. Där är hans chanser är störst.

www.familjeliv.se/forum/thread/75042697-tjejer-vilken-langd-pa-killar-ar-sexigast
  • Anonym (Pelle)
    Pixxen skrev 2021-10-10 11:42:31 följande:

Ja jag har märkt det i hela mitt liv.... min mamma sa också att jag kanske aldrig träffar någon på grund av min längd.Om du hade varit 1.68 vad hade du tyckt då?

Ja, tyvärr är det så.

Min mamma har berättat många gånger att hon alltid gillat min pappas längd (184) och påtalar ofta hur kort jag(174) och min brorsa(173) är.

Hade jag varit 168 hade jag förmodligen aldrig haft en flickvän heller. Nu har jag haft 4 kortare förhållanden iaf.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Märkligt) skrev 2021-10-10 11:50:47 följande:

Min brorsa är 175 cm, han har inte heller haft så många förhållanden, men nu har han hittat en sambo. Han är över 30 år

Ja, har man otur i genlotteriet som man är det inte så mycket man kan göra. Kvinnor har det lättare där.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Märkligt) skrev 2021-10-10 12:03:01 följande:

Nja jag tycker det är sjukt svårt att hitta en vettig man som inte bara tänker på sex. Jag har fått välja en man nu som jag inte är direkt attraherad av men han är en väldigt fin kille som gör allt för mig typ.

Gillar du inte sex ? Är du asexuell?

I så fall förstår jag om det blir svårt. Träffade en söt och smal tjej och dejtade flera veckor. Men jag fick avsluta det då hon verkade ointresserad av sex.

Annars var hon riktigt fin på alla sätt och vis. Men för mig är sex viktigt i ett förhållande.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Märkligt) skrev 2021-10-10 12:16:24 följande:

Jag gillar sex ibland, men behöver inte ha det ofta. Lr ja med någon jag tänder väldigt på vill man ju ha det ofta, men har typ aldrig hittat en man jag tänder en massa på. Jag skulle kunna leva utan sex. Men asexuell är jag inte, händer då och då att jag får orgasm i sömnen, så har ju behov av att få orgasm.

Okej. låter som att du har ett lägre behov än de flesta män. Vilket kan skapa problem.

Förövrigt förstår jag inte hur man kan vilja vara tillsammans med någon man inte tänder på.

Det är väl ett av mina problem förutom längden att det är få kvinnor jag finner attraktiv.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Märkligt) skrev 2021-10-10 12:30:42 följande:

För att vi har grymt kul ihop och han får mig att skratta och får mig att må bra. Samma värderingar osv. Sex kommer ju ändå dö ut med tiden, samma med attraktion, det som sen finns kvar är ju kamratskap, och att man har kul ihop.

Tråkigt synsätt du har.

Låter ju som att du är tillsammans med en kompis bara.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Märkligt) skrev 2021-10-10 12:32:59 följande:

Kvinnor som vill skaffa barn tänker inte på hur attraktiv mannen är, jag vill ha en bra pappa till mitt barn.

Jag har fattat det.

Det är därför mindre vackra män med status och gott om pengar kan få vackra kvinnor.

De kan ge bra förutsättningar för kvinnas barn.

Men jag tycker ändå att det är trist inställning.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Märkligt) skrev 2021-10-10 12:40:04 följande:

Jag hade aldrig kunnat skaffa barn med mitt ex som jag var sjukt attraherad av , han var inte pappamaterial

Hur såg ditt ex ut ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Märkligt) skrev 2021-10-10 12:47:53 följande:

Han var lång, hade snygga armar, bredaxlad. Sen var han sjukt charmig, söt i ansiktet, stor kuk. Men inga bra värderingar

Jag är inte förvånad.

Men måste kille ha allt det där för att du ska bli attraherad? Skulle det inte räcka med snygga armar tex?

Köp ett gymkort till din kille ?
Svar på tråden 36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?: