• Anonym (W)

36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?:

mari123 skrev 2021-10-04 04:55:49 följande:

Nätdejting har väl sina nackdelar som allt här i världen..... MEN jag skulle nog ändå säga att det är det bästa sättet att träffa någon. Varför? Jo för att jag tror faktiskt att det "finns ngn för alla" och det gäller bara att lyckas vaska fram denne ngn. På nätet är sökområdet ENORMT och självklart är då chansen större att man hittar personen än om man går på krogen i nästa gathörn.

Varför skulle det finnas någon för alla? Det är en av de värsta klyschorna som finns. Det förutsätter att det bland singlar finns exakt lika många av det/de kön man attraheras av bland de som letar partner (alla gör inte ens det, en del vill vara ensamma). Det är självklart att det inte kan finnas någon för alla men man kan göra mycket själv för att maximera sannolikheten att hitta någon.
  • Anonym (W)
    mari123 skrev 2021-10-04 13:39:35 följande:
    Man måste ju VILJA ha ngn förstås och göra sig tillgänglig. Då tror jag det finns ngn för alla.
    Du kommer aldrig få alla att vilja, många kommer aldrig vilja av många orskaker, bla vad man utsatts för tidigare. Och även om det var så att alla ville kommer det ALDRIG att finnas en 1:1 motsvarighet för alla singlar gentemot det kön man vill ha som partner. Kraftigt religösa kommer aldrig vilja ha en ateist mm dessutom. Det är tidernas sämsta klyscha att det finns någon för alla, det har aldrig funnits genom tiderna i Sverige eller någon annanstans i världen och det kommer aldrig att finnas heller.
  • Anonym (W)
    Anonym (anna) skrev 2021-10-13 18:33:31 följande:

Jag är 43 snart och oskuld

Och vad har du gjort för att göra något åt det? Eller är du ok med det?
Svar på tråden 36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?: