Jb360 skrev 2021-10-08 12:53:13 följande:
Jag tycker att det har varit ett sund förhållande, vi har pratat med varandra men ändå inte pratat med varandra. Då menar jag att vi bara har pratat vardagliga grejer och aldrig hur vi mår eller så. Så den biten måste bägge två jobba med.
För mig kom det som en blixt från klar himmel.
Åter till att vi har pratat med varandra med inte om varandra på signalerna där..
Miljon frågan är ju, hur ska jag bevisa att jag kan så mycket bättre? Att jag verkligen vill ha henne och ingen annan?
Jag tänker att det som hänt, att ditt ex lämnade sig faktiskt är en del av det hela. Självklart vill du ju ha tillbaka det du tycker fungerat, men uppenbarligen lämnade hon dig.
Det går inte bara att backa bandet, utan oavsett om ni hittar tillbaka till ett förhållande, eller "bara" till föräldraskap behöver ni båda fundera på vad vi vill.
Efter mindre än en vecka har detta inte landat ordentligt. Då har du ju naturligtvis fokus på att fixa detta och få tillbaka det dom du uppskattade i ert förhållande. Grejen är att gemensam middag och att någon inte snabbt ordnar det.ekonomiska är tecken på att förhållandet har en chans.
Att faktiskt flytta är ett tydligt tecken på att man åtminstone startar om.