• Anonym (Respekt)

Respekt

Har oerhört starkt respekt på min lista!

Även jag o mitt X lever våra egna liv, o jag har accepterat att X har en ny , redan innan vi gick isär. Men precis när man lämnat in skilsmässopapper - ringer x till tingsrätten o kollar hur det går med pappersarbetet, åker X med denne utomlands.

Är det inte respektlöst? Visst det finns vissa känslor kvar men det minskar o mår lite bättre än tidigare och det blir aldrig vi igen. Men respekten att vara en vän borde man väl kunna ha?

Vår ungdom visste inte det heller - trodde bara att X åkte ensam.

Ungdomen tyckte det var dåligt stil och respektlöst att inte kunna säga det t o m till mig. X ville att vi skulle vara vänner men inte umgås? borde man ändå inte värna om det efter långt förhållande? Jag känner inte igen X beteende längre, verkligen förändrat sig till det lite sämre än vad man varit förut.

Det stora sveket sitter i länge, o det kommer att ta tid att läka, hitta sig själv och kommer man att lita på ny hen igen efter 2 otroheter bakom mig. Denna x var mitt allt o trodde att det var ömsesidigt.

• Svar på tråden Respekt
  • Anonym (Respekt)

Ok ska förtydliga detta.

Det är x som ringt in o kollat på tingsrätten. Han lämnade in papperen o visste att de var inne.

Sen direkt åkt iväg. Lite fult sätt. Helt förändrad - än vad hen var innan under alla åren.

Jag tyckte det var ok att X var där med den nya o det är hans liv. Det kändes ok .

Hen har tappat greppet som person o dragits ner på värdighet osv. Den nya manipulerar X . Jag vet vem denne är . Men x är uppe i himlen o naiv. Får skylla sig själv

Jag har inte pratat skit om x till vår ungdom - är myndig. De har kontakt med varandra.

Ungdomen själv tyckte direkt att det var respektlöst att inte berätta det.

Vi har pratat om respekt för varandra i ett förhållande, osv så att ungdomen inte gör såna misstag själv i framtiden och göra rätt för sig, inte vara otrogen?.

Jag går hos psykolog redan, är på väg utåt från X. Men respekt o behålla vän - betyder mycket också. Det var inte längesen x flyttade ut.

Visst det känns fortfarande o det går inte fort över?det värsta är att vi har gemensamma vänner ????. Men man kan väl vara mer ärlig mot varandra o bearbeta framåt.

Vi båda vill inte vara ovänner. Det är ok att vi gått isär men respekt o ärlighet är viktigt med.

Svar på tråden Respekt