• Anonym (Elin)

Respekt

Jag förstår dina känslor. Som jag förstår det har ditt ex varit otrogen två gånger under ert förhållande. Sedan träffade hen en ny och gjorde efter det slut med dig. Går snabbt vidare med den nya.

Självklart är det jobbigt! Det kan inte någon förneka. Ja, hen har betett sig fult. Man måste få vara ledsen, arg, besviken. Det är sorgearbetet som man bit för bit tar sig igenom.

Det är lätt för andra här att sitta och säga att du ska inte bry dig, "vad trodde du?" Osv. Hade de varit i din sits så kan jag lova att de inte bara borstat av sig detta och glömt det på en minut. Då är man inte människa.

Tur för dig att ert barn är vuxen, då slipper du att ha regelbunden kontakt med exet. Satsa på dig själv nu. Omge dig med familj och vänner som vill dig väl. Gör roliga saker, träffa vänner, börja med en ny hobby.

Önskar dig en trevlig helg TS.

• Anonym (Elin)
    Anonym (E) skrev 2021-10-09 10:25:06 följande:

Exakt vad är det han borde ha talat om för dig? Ni är klara med varandra, han har inga skyldigheter mot dig längre. Och med ett myndigt barn kan ni lika gärna säga hej då för alltid, för vänner kommer ni knappast vara när du tror att du bestämmer över hans liv fortfarande, vad han ska/borde göra eller inte göra.

Samtidigt säger du först att du var ok med att han träffade den andra innan ni gjorde slut, nu säger du att du är ok med att de åkte iväg på semester. Så vad i ditt tycker är det som inte är ok egentligen?

Är du arg?
  • Anonym (Elin)
    Anonym (E) skrev 2021-10-09 10:36:09 följande:

Nej.

Det låter som att du tar det personligt.

TS: angående att vara vän efter, jag förstår att man vill det men när du landat i allt detta så inser du att du inte vill vara vän med någon som var otrogen vid två tillfällen och sedan träffade en ny för att därefter dumpa. Han hade alltså inte ens den goda smaken att sköta uppbrottet lite snyggt.

Om ni ska vara vänner eller ej beror mer på det än att du för dig själv sitter och tycker att han gått för fort fram som vissa andra här verkar mena.
Svar på tråden Respekt