• Mysgubbe

    Bli av med sexlust

    Tänk vad lätt livet vore om man kunde bli av med sexlust med en knapp, rent medicinskt går det väl men det är inte intressant.

    Om jag har sex en gång i veckan så är allt bra, om det går längre än 3 veckor så börjar kåtheten bli påtaglig, efter en månad så är det jobbigt, jag känner mig varm, bitvis tungt att andas, kuken pulserar lite grann även i slakt tillstånd.

    Från morgon till kväll, lite värre för varje dag som går.

    Onani ger bara en jobbig känsla av värdelöshet om man kan säga så,

    Jag är som i tidigare tråd gift men i rådande situation påverkas fruns kåthet av vardagssysslor, trötthet, barnen m.m. Det gör inte min.

    En knapp som kan stänga av när det blir jobbigt, och kan startas när möjligheten för sex finns?.

    Idag är det lite extra jobbigt.

    Är det fler som upplever samma jobbiga känsla? Heter det något speciellt?

  • Svar på tråden Bli av med sexlust
  • Anonym (Runka på)

    Du får göra som alla andra män som inte får komma till. Kolla på lite porr och runka. Vad är problemet med det. Tycker du inte det är skönt när du sprutar. Jag gör så. Då blir du av med sexlusten ett tag i alla fall

  • Mysgubbe

    Nej jag blir inte av med sexlusten tyvärr.

    Sex är ju helt fantastiskt skönt från början till slut, avslutas med ett kroppsligt fyrverkeri.

    Runken är mer en liten fjutt, färdigt? hjälper mig inte alls, däremot får jag en känsla efteråt som är svår att förklara, jag känner mig ensam, nästan lite övergiven.

  • Anonym (Antidepressiva)

    Antidepressiva ska hjälpa om du vill bli av med din sexlust.

  • Anonym (Pga)

    Sluta klaga och använd handen eller hjälpmedel om du inte får till det lika ofta som du vill. Skulle göra vad som helst för att ha sexlust över huvud taget.

  • Anonym (Håller med)

    Håller med och fattar precis.

    Runka jovisst men det är jobbigt. Du ska hitta tid till det, du måste utföra det och sen ta hand om allt kladd. Nä hellre om man kunde stänga av bara o slippa.

  • Anonym (Runka på)
    Anonym (Håller med) skrev 2021-10-10 21:12:14 följande:

    Håller med och fattar precis.

    Runka jovisst men det är jobbigt. Du ska hitta tid till det, du måste utföra det och sen ta hand om allt kladd. Nä hellre om man kunde stänga av bara o slippa.


    Helt obegripligt att någon vill bli av med sin sexlust. Bara att runka ju. 
  • Anonym (Bertram)
    Mysgubbe skrev 2021-10-10 08:48:13 följande:

    Nej jag blir inte av med sexlusten tyvärr.

    Sex är ju helt fantastiskt skönt från början till slut, avslutas med ett kroppsligt fyrverkeri.

    Runken är mer en liten fjutt, färdigt? hjälper mig inte alls, däremot får jag en känsla efteråt som är svår att förklara, jag känner mig ensam, nästan lite övergiven.


    Låter som om du får skamkänslor efter onani. Försök bejaka din lust, ta dig tid, lås dörren, ordna det så du inte blir störd, använd alla hjälpmedel du kan hitta på, vibrator, glidmedel, porr, sexchatt, noveller.

    Varje människa har två sexliv, ett med en partner och ett med sig själv.

    Lite torftigt att onanera kanske, men partnern slipper tjat och du får släppa ut lite ånga.
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (Runka på) skrev 2021-10-10 22:53:38 följande:

    Helt obegripligt att någon vill bli av med sin sexlust. Bara att runka ju. 


    Men orka. Skönare att sjunka ner i soffan ibland o slippa störas av att man blir kåt.
  • Anonym (A)
    Anonym (Håller med) skrev 2021-10-10 21:12:14 följande:
    Håller med och fattar precis.

    Runka jovisst men det är jobbigt. Du ska hitta tid till det, du måste utföra det och sen ta hand om allt kladd. Nä hellre om man kunde stänga av bara o slippa.
    Håller med
  • Anonym (fe)

    Nu har jag visserligen inte så stark lust som du verkar ha, men jag förstår precis vad du menar. Vill också sänka, eller i bästa fall ta bort min sexlust. Att runka är bara tråkigt i längden och ger mig inget, hade velat att behovet inte fanns alls.

    Tyvärr är det svårt att få hjälp för detta problemet.

  • Anonym (Bertram)
    Anonym (fe) skrev 2021-10-11 19:14:24 följande:

    Nu har jag visserligen inte så stark lust som du verkar ha, men jag förstår precis vad du menar. Vill också sänka, eller i bästa fall ta bort min sexlust. Att runka är bara tråkigt i längden och ger mig inget, hade velat att behovet inte fanns alls.

    Tyvärr är det svårt att få hjälp för detta problemet.


    Indiernas definition av Nirvana är alla behovs utslocknande. Ingen hunger, ingen törst, ingen nyfikenhet, ingen kåthet. Bara frid.
  • Anonym (ppp)
    Mysgubbe skrev 2021-10-10 08:48:13 följande:

    Nej jag blir inte av med sexlusten tyvärr.

    Sex är ju helt fantastiskt skönt från början till slut, avslutas med ett kroppsligt fyrverkeri.

    Runken är mer en liten fjutt, färdigt? hjälper mig inte alls, däremot får jag en känsla efteråt som är svår att förklara, jag känner mig ensam, nästan lite övergiven.


    Tror mer det handlar om något som är ganska vanligt hos män, nämligen att man förknippar kärleken till sin partner via sexet. Många män förstår inte att de gör så - eller man kanske ska säga att många män visar sin kärlek genom sexet. När du skriver att du nästan känner dig övergiven, så tror jag att du är en man som (kanske omedvetet) "mäter" din partners kärlek till dig i hur mycket sex ni har. 
  • Mysgubbe
    Anonym (ppp) skrev 2021-10-11 21:09:04 följande:

    Tror mer det handlar om något som är ganska vanligt hos män, nämligen att man förknippar kärleken till sin partner via sexet. Många män förstår inte att de gör så - eller man kanske ska säga att många män visar sin kärlek genom sexet. När du skriver att du nästan känner dig övergiven, så tror jag att du är en man som (kanske omedvetet) "mäter" din partners kärlek till dig i hur mycket sex ni har. 


    Det kan säkert vara så undermedvetet, men sen är det också så att sex triggar belöningscentrat i hjärnan, jag är en normalt glad person men sex resulterar för mig en lycklig känsla som håller i sig i en vecka ungefär.

    Det är klart att jag älskar min fru, vi har mycket närhet, men jag upplever mig vara mycket närmare henne självklart fysiskt men även psykiskt efter sex, man brukar säga att två blir en, det är verkligen så jag upplever det.

    När jag tänker efter så är det inte samlaget eller orgasmen jag är ute efter utan känslan med min fru efteråt. Lugnet.
  • Mysgubbe
    Underhill skrev 2021-10-10 20:19:14 följande:

    Runkar du inte.


    Jag har denna gång provat att runka varje dag i 10dagar bara för att se vad som händer, kåtheten försvinner inte, den återkommer redan efter någon timme, i söndags var jag själv hemma, hade köpt glidmedel och tog tid på mig, tre orgasmer senare börjar kuken värka och det är inte längre skönt.

    Visst, det var lugnt den kvällen men dagen efter var det samma kåtnivå igen.

    Efter sex med frun är som sagt den påtagliga kåtkänslan borta i en vecka.
  • Anonym (Sadboy)

    Du är inte ensam. 40 årsåldern 2 barn under 10. Onani gör jag i massor för att jag inte får respons på mitt sug. Precis som du. Jag hade helt ärligt nöjt mig med 3 ggr i veckan. 2 sex och en blowjob. Men det finns inte på kartan för henne ???????????. En gång i veckan med press att det ska gå snabbt.

  • Mysgubbe

    En gång i veckan hade varit en dröm, precis lagom.

    Men din känsla är säkert samma som min, tjata tänker jag inte göra, det leder bara till att det värre?

  • Anonym (Bra att ha en sexlust (ändå))

    Att ha sexlust ger dig driv, energi och motivation. Utan den påverkas väldigt många saker i livet utöver sex, oftast till det negativa. Du bli slö, obrydd, omotiverad osv. utan det.

    Så även om det är frustrerande att ha sexlust utan utlopp, så gör det ändå dig till en produktivare människa.

  • Mysgubbe

    Då var det värsta över, nu har det gått ett tag sedan senaste sexet, nu är det nästan 3 veckor sedan senast, har ikväll ingen direkt sexlust, mer en liten irritation över att det inte blivit något under denna tid.

    Vi har haft närhet utan sexuella tendenser, när jag ger en invit så passar det inte, jag har provat ungefär en gång i veckan alltså 3 nobbar.

    Av tidigare erfarenhet så kommer jag vara passiv framöver, jag vill inte ha fler nej helt enkelt då jag blir lite sårad och jag vill inte känna mig tjatig.

    Så nästa gång kommer bli på hennes förslag, troligen inom 2-3veckor, jag kan inte säga nej även om jag tänkt göra det flera gånger för att se hennes reaktion.

    Jag har hittills under alla år aldrig nekat henne sex när förslaget kommer från henne, hur trött jag än är så gör jag mitt allra yttersta.

    Så på ett sätt är det skönt att slippa vara så jävla kåt, men samtidigt växlade det av mot en irritation som jag inte heller vill känna.

Svar på tråden Bli av med sexlust