• Anonym (Anna)

    Varför lägger ni ut bilder på äckliga saker?

    Ja jag undrar verkligen varför vissa lägger ut bilder på äckliga saker som ev missfall, mens, skit, var, snor och fan vet vad. Det har pågått länge. Man behöver INTE lägga in bilder som bevis till något man skrivit eller föratt få bekräftelse på något. Och att ta bilder på det?? Hur kommer man på tanken? Och dessutom dela på sociala medier? Skärpning, och varför radera inte moderaten inte sånt? Annat kan de radera som inte ens är stötande!

  • Svar på tråden Varför lägger ni ut bilder på äckliga saker?
  • Anonym (Anna)

    Vem väljer att sitta på toaletten och torkar sig, ta bild på det som är avtorkat? Och sedan lägga ut det här? * helt chockad*

  • Häegertz

    Personligen tycker jag att det är rätt kul med äckel och vardagsgore. Att man sedan lägger ut det kan ju kanske handla om att man vill ett par fräscha ögon som kanske ser det jag missar. 


    Varför tittar du på bilderna om du tycker det är så äckligt?

  • Anonym (Äckel)
    Häegertz skrev 2021-10-12 11:05:38 följande:

    Personligen tycker jag att det är rätt kul med äckel och vardagsgore. Att man sedan lägger ut det kan ju kanske handla om att man vill ett par fräscha ögon som kanske ser det jag missar. 


    Varför tittar du på bilderna om du tycker det är så äckligt?


    Då kan man gärna skriva i rubriken, t ex "varning för äcklig bild" eller "bild visas i kommentar".
    Hur ska man annars veta att det är en äckelbild?
  • Anonym (Anna)
    Häegertz skrev 2021-10-12 11:05:38 följande:

    Personligen tycker jag att det är rätt kul med äckel och vardagsgore. Att man sedan lägger ut det kan ju kanske handla om att man vill ett par fräscha ögon som kanske ser det jag missar. 

    Varför tittar du på bilderna om du tycker det är så äckligt?


    Jag ställer mig frågan till varför folk gör så, det är äckligt och avvikande. Det läggs ut i trådar ibland med "varning", ibland inte, oavsett varning eller inte så borde man fundera ett varv extra om man verkligen ska publicera nåt sånt.

    För det mesta blir man tvingad att se nåt man inte vill se! Stötande absolut.
  • Häegertz

    Ah, då förstår jag. Jo på Reddit blir man refuserad om man inte taggar inlägget med NSFW (Not Safe For Work) när det gäller sånt innehåll. Det är ju faktiskt en ren självklarhet att varna lite.

  • Glinda från Oz

    Var hittar du dessa bilder? Det har jag aldrig sett. Jag är aktiv på Facebook, Instagram och YouTube.

    Vet att t.ex buzzfeed ibland har tecknade bilder på ett nedblodat lakan för att normalisera mens men det låter inte som att det är sådant du tänker på.

  • syntharen
    Glinda från Oz skrev 2021-10-15 12:50:31 följande:

    Var hittar du dessa bilder? Det har jag aldrig sett. Jag är aktiv på Facebook, Instagram och YouTube.

    Vet att t.ex buzzfeed ibland har tecknade bilder på ett nedblodat lakan för att normalisera mens men det låter inte som att det är sådant du tänker på.


    Det händer ju rätt ofta här att folk lägger ut bilder på konstiga flytningar, mensklumpar, missfall och andra konstoga saker. Men oftast tycker jag folk varnar i rubriken att det är nåt äckligt.
  • Glinda från Oz
    syntharen skrev 2021-10-15 14:16:51 följande:
    Det händer ju rätt ofta här att folk lägger ut bilder på konstiga flytningar, mensklumpar, missfall och andra konstoga saker. Men oftast tycker jag folk varnar i rubriken att det är nåt äckligt.
    Jag har aldrig sett det, en sådan person skulle jag blockera direkt utan varning. 
Svar på tråden Varför lägger ni ut bilder på äckliga saker?