• Anonym (TS)

Forintelsekonferens i Malmö

Nu ska Malmö alltså hålla en "förintelse konferens" LOL, Malmö utav alla ställen. Man pratar om att det är av vikt att alla respekterar varandra, samtidigt har hela skånes poliskår kallats in, men helikoptrar och krypskyttar på taken.
    Finns väl en viss ironi i det hela. Om det bara är att acceptera, varför så stort pådrag.

Varför har vi aldrig konferenser om kommunism och alla som dött i dess namn? Skulle Stefan Lövén kalla till konferens om det, för att informera och lära ut hur många som mördats för att de var oliktänkande. (för fler judar mördades i ryssland än i tyskland) eller kan det vara så att det inte skulle gynna hans parti...

Jag har inget emot att man jobbar för att sprida information, men varför är just antisemitism alltid på tapeten, det är ju inte vanligen svenskar som har problem med judar och speciellt inte i Malmö... varför har man inte konferenser om folkmord som skett till följd av islam? Eller katoliker? Eller bara rasism rent allmänt?

Vad tycker vi som skattebetalare om detta spektakel?
    www.svd.se/massivt-sakerhetspadrag-vid-forintelsekonferens/i/Sverige

• Svar på tråden Forintelsekonferens i Malmö
  • Anonym (sådär)
    Anonym (TS) skrev 2021-10-14 10:45:06 följande:
    Det förvånar mig inte alls. Tack för bekräftelsen. 

Vart hela helvete har jag skrivit att jag är högerextremist? Antingen är du helt dum i huvudet, inte läskunnig alls eller tror som alla underutbildade vänstermänniskor att alla som ifrågasätter hot- och våldskapitalet hos människor från mellanöstern per automatik måste vara extremister från högerflanken. 
    Ditt hat mot all som är "vänster" talar sitt tydliga språk. De enda som resonerar så är folk långt ut på högerkanten. Att förfasa sig över extremism hos människor från mellanöstern men totalt ignonera den inhemska extremismen hos etniska svenskar är oxå ganska typiskt för högerextremister.

Givetvis ser ju högerextremister inte sig själva som extremister. Inga extremister oavsett sort ser ju sig själva som extremister. Alla ser sig själva som kämpar för sanningen och allt som är rätt och riktigt.
  • Anonym (israel)
    Anonym (sådär) skrev 2021-10-14 11:07:50 följande:
    Ditt hat mot all som är "vänster" talar sitt tydliga språk. De enda som resonerar så är folk långt ut på högerkanten. Att förfasa sig över extremism hos människor från mellanöstern men totalt ignonera den inhemska extremismen hos etniska svenskar är oxå ganska typiskt för högerextremister.

Givetvis ser ju högerextremister inte sig själva som extremister. Inga extremister oavsett sort ser ju sig själva som extremister. Alla ser sig själva som kämpar för sanningen och allt som är rätt och riktigt.
    Ja, det hatet är tydligare än själva "låtsasämnet", förintelsen.

Otroligt.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (sådär)
    Anonym (krs) skrev 2021-10-14 11:52:39 följande:

Nu har jag inte följt hur det urartat sig men håller med om att Malmö kändes lite off. Tydligen hade inte så många inbjudna kommit heller, men det kan man förstå av den bild som Sverige utstrålar med judehat och muslimer som ska ha tolkningsföreträde i alla frågor. 

Nu vill man visst riva ner konstverk pga att de byggts av folk som påstås ha en viss politisk inriktning. Håller man inte med så är man rasist eller främlingsfientlig. Inte lika bra att riva ner all konst och alla statyer när vi ändå är på gång, de kan ju alltid misstolkas av någon som rasism eller kränkande. Tänk alla statyer på nakna damer och herrar som står här och var. Hur många gånger har man inte varit och vandaliserat Havsfrun i Köpenhamn t.ex....

Hade inte majoriteten av judarna flytt från Malmö/Skåne efter alla hatbrott de utsatts för? Känns lite puckat att utföra en sånt här jippo mitt i en krutdurk. Eller hur? Och slösa skattepengar på detta spektakel.

Har regeringen tillfrågat oss om vi vill ha nått sånt här? Eller hade man överskott i statskassan? Lite tidigt för röstfiske tycker jag. Men sen när det väl är dags att gå till urnorna då ångrar man sig och lovar att lyssna på alla, tills det är röstat och klart, då vänder man sig till alla partier utom SD för att behålla makten. 

Rätt sjukt ändå.

Jo, iof kan jag hålla med om att Malmö inte var den optimala platsen att lägga det på. Men jag tippar på att någon stjärna tyckte Malmö var en symbol för multietnicitet. Det är ju inte första gången i historien som politiker har noll koll på verkligheten eftersom de själva sällan lever mitt i skiten de ska besluta om. Lätt att sitta i sin villa i ett område med 100% svenskar och prata om att hålla varandra i handen och sjunka akumbaya mellan grupperingar som varit bittra fienden i decennier eller århundranden. Eller så ville man peka finger åt och göra en markering mot antisemitismen som frodas bland människor från mellanöstern pga den infekterade relationen mellan Israel och övriga länder i regionen.

Varför man öht har evenemanget på skattebetalarnas pengar ser jag inte som konstigt alls, det är samma anledning till varför länder tävlar om att ha OS på hemmaplan trotts alla kostnader det innebär... reklam för landet, placera sig på den Europeiska helt enkelt och putsa på våran humanitära fasad. Lite märkligt dock att folk rynkar på näsan åt ett sånt evenemang men skulle vara helt ok med att hosta OS eller VM i något som förmodligen är betydligt dyrare. Vi har ett kungahus som oxå kostar en jävla massa pengar och inte fyller någon annan funktion än att vara kuttersmycken och vandrande reklamblad för Sverige. Så diskussionen om kostnader känns ju en aning vinklade.
  • Vargaflickan
    Anonym (sådär) skrev 2021-10-14 11:07:50 följande:

Att tycka att ett par hundra heilare är ett större hot mot judarna än några miljoner muslimer är fullständigt efterblivet... Igen, det är inte extremister som avskyr judar hos den muslimska befolkningen, utan det är helt vanliga människor som gör det. 
  • Vargaflickan
    Anonym (svea) skrev 2021-10-13 17:45:06 följande:

Den ökande antisemitismen i områden som Malmö är väl en utmärkt anledning till varför det bör diskuteras där? Jag förstår inte riktigt vad du är upprörd över?

Ja, för en konferens kommer ju verkligen att få muslimerna att ändra tankesätt om judarna Drömmer
  • Anonym (israel)

Vet inte ens varför någon tar någon som helst hänsyn till dess inavlade,,kvinnohatande, medeltidsidioter (araber, muslimer).

De har försökt erövra världen Gud vet hur många gånger, och misslyckats varje gång, det enda de sprider är hat och ingenting av det de gör har med Gud att göra, så trött på dem och deras idioti, så kanske en konferens kan påminna om det vad vet jag.

• Anonym (sådär)
    Anonym (israel) skrev 2021-10-14 15:13:23 följande:

Vet inte ens varför någon tar någon som helst hänsyn till dess inavlade,,kvinnohatande, medeltidsidioter (araber, muslimer).

De har försökt erövra världen Gud vet hur många gånger, och misslyckats varje gång, det enda de sprider är hat och ingenting av det de gör har med Gud att göra, så trött på dem och deras idioti, så kanske en konferens kan påminna om det vad vet jag.

Tja israelernas agerande mot sina grannar är iof inte så mycket mer upplyst. Vad de pysslat med i palestina i decennier är ju allt annat än civiliserat.

Nja, jag tror att europeer och katoliker varit betydligt flitigare på att försöka erövra världen än araber. Araber försökte inta europa men kom inte längre än typ spaninen, portugal, södra italien och balkan. Jämför det med bitternas kolonisering i Afrika och Amerika?

Ska vi räkna i antal människor man tatt död på så ligger nog europeer återigen i täten. Slakten av den inhemska befolkningen i Amerika räknas väl fortfarande till det största massmordet genom tiderna? Hur många tog man tex död på i första och andra världskriget?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (sådär) skrev 2021-10-14 15:27:27 följande:
    Tja israelernas agerande mot sina grannar är iof inte så mycket mer upplyst. Vad de pysslat med i palestina i decennier är ju allt annat än civiliserat.

Nja, jag tror att europeer och katoliker varit betydligt flitigare på att försöka erövra världen än araber. Araber försökte inta europa men kom inte längre än typ spaninen, portugal, södra italien och balkan. Jämför det med bitternas kolonisering i Afrika och Amerika?

Ska vi räkna i antal människor man tatt död på så ligger nog europeer återigen i täten. Slakten av den inhemska befolkningen i Amerika räknas väl fortfarande till det största massmordet genom tiderna? Hur många tog man tex död på i första och andra världskriget?
    Jämför det med europeernas kolonisering av.... ska det stå. 
  • Anonym (israel)
    Anonym (sådär) skrev 2021-10-14 15:27:27 följande:

Ser du inte vad som händer i Europa, vill du leva så här, med det hatet dessa människor känner inför vår kultur, levnadssätt, hatet mot kvinnor, och det finns tydligen ingen bättre plan från dessa människor, det finns inget alternativ, förutom, typ männen ska få umgås med varandra hela tiden, dricka kaffe, komma hem äta, inte jobba, snacka skit, inte uppfostra sina barn, ligga ibland, med vem de vill.

Varför försvarar du det.
Svar på tråden Forintelsekonferens i Malmö