• Anonym (Anonym)

    Hur väljer man?

    Hej! Jag har ett litet problem och jag vet inte hur jag ska göra då jag inte vill göra någon besviken eller ledsen. Nu till helgen så vill både min pojkvän och min bästa vän gå ut med mig men jag vet inte vem jag ska välja. Att festa alla tillsammans är tyvärr inte ett alternativ.

    Jag vill umgås med båda två men jag vet inte hur jag ska göra. Det känns som att hur jag än gör så kommer någon att bli besviken och jag vill ju inte behöva välja eftersom jag vill vara med båda två.

    Hur hade ni gjort i en situation som denna? Hur väljer man?

  • Svar på tråden Hur väljer man?
  • Tow2Mater

    Om festa alla tillsammans inte är ett alternativ måste du ju tala om varför, så får vi tala om för dig vilket ditt egentliga problem är.

  • Anonym (Anonym)
    Tow2Mater skrev 2021-10-14 01:04:09 följande:

    Om festa alla tillsammans inte är ett alternativ måste du ju tala om varför, så får vi tala om för dig vilket ditt egentliga problem är.


    Min pojkvän och min bästa vän tycker inte om varandra så mycket, därför är det inte ett alternativ.
  • Anonym (Fokus)

    Ditt problem är att du fokuserar för mycket på andra och för lite på dej själv. Jag tror du vet vem du vill gå ut med, så välj den personen! Kanske är du dock van att alltid tänka på andra först... Men om du tänker efter noga: Vem vill du gå ut med?

    Vi är inte här på jorden för att göra alla nöjda och glada. Jag har fått lära mej att jag ska räkna med att cirka hälften av alla människor inte kommer att gilla vad man gör och den andra hälften gillar det man gör. Stämmer nog rätt bra, även i det här fallet.

    Sen undrar man varför dom inte gillar varandra...

  • Anonym (Em)

    Festa med dina vänner så festar din pojkvän med sina vänner. Sen möts ni upp i slutet av kvällen. Din pojkvän och din kompis får lära sig att acceptera varandra för din skull.

  • Anonym (K)

    Festa med dina vänner! Din pojkvän lär du ändå träffa oftare och det är viktigt att du vårdar alla dina relationer. Särskilt som pojkvänner har en tendens att komma och gå medan vännerna stannar kvar. Prioritera rätt!

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Fokus) skrev 2021-10-14 04:50:04 följande:

    Ditt problem är att du fokuserar för mycket på andra och för lite på dej själv. Jag tror du vet vem du vill gå ut med, så välj den personen! Kanske är du dock van att alltid tänka på andra först... Men om du tänker efter noga: Vem vill du gå ut med?

    Vi är inte här på jorden för att göra alla nöjda och glada. Jag har fått lära mej att jag ska räkna med att cirka hälften av alla människor inte kommer att gilla vad man gör och den andra hälften gillar det man gör. Stämmer nog rätt bra, även i det här fallet.

    Sen undrar man varför dom inte gillar varandra...


    De tycker bara inte om varandra som personer. Min bästa vän var ganska otrevlig mot honom första gången de träffades, av ingen anledning.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Em) skrev 2021-10-14 05:35:45 följande:

    Festa med dina vänner så festar din pojkvän med sina vänner. Sen möts ni upp i slutet av kvällen. Din pojkvän och din kompis får lära sig att acceptera varandra för din skull.


    Men så gör vi alltid. Jag och min pojkvän festar aldrig tillsammans. Dessutom kan vi inte mötas upp i slutet av kvällen, eftersom vi bor i olika städer.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (K) skrev 2021-10-14 08:37:06 följande:

    Festa med dina vänner! Din pojkvän lär du ändå träffa oftare och det är viktigt att du vårdar alla dina relationer. Särskilt som pojkvänner har en tendens att komma och gå medan vännerna stannar kvar. Prioritera rätt!


    Jag träffar såklart min pojkvän oftare men jag träffar även min bästa vän ofta. Festar med henne mycket oftare än vad jag festar med min pojkvän.
  • Anonym (K)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-10-14 11:12:37 följande:
    Jag träffar såklart min pojkvän oftare men jag träffar även min bästa vän ofta. Festar med henne mycket oftare än vad jag festar med min pojkvän.
    Fast nu är det ju inte själva festandet som är det viktiga här...
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (K) skrev 2021-10-14 15:01:41 följande:

    Fast nu är det ju inte själva festandet som är det viktiga här...


    Vad är det viktiga då? Att umgås? Jag umgås ofta med båda två så det är inget problem
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-10-14 15:38:39 följande:

    Vad är det viktiga då? Att umgås? Jag umgås ofta med båda två så det är inget problem


    Träffar nog min bästa vän oftare än vad de flesta träffar sina vänner i vuxen ålder
  • Anonym (Nn)

    Vem frågade först? Lättast brukar vara att ta den som frågar först då blir den man gjort planer med och man säger då att man är upptagen om någon annan frågar.

    Vem av dessa var du ute med senast? Kan säga ganska mkt, var du ute med kompisen förra helgen är det kanske dags att hänga med killen denna helg ex.

    Vem av dessa har du spenderat mest tid med senaste månaden? Om du varit mkt med killen både helger och kvällar så bör du prioritera kompisen nu.

  • TL12
    Anonym (K) skrev 2021-10-14 08:37:06 följande:

    Festa med dina vänner! Din pojkvän lär du ändå träffa oftare och det är viktigt att du vårdar alla dina relationer. Särskilt som pojkvänner har en tendens att komma och gå medan vännerna stannar kvar. Prioritera rätt!


    Kan ju vara så att väljer man vänner alltid före ?så får man inga pojkvänner att stanna
  • Anonym (Ulrika)

    Kan du inte träffa den ena på fredag och den andra på lördag?

  • Anonym (Hallå)

    Det är ju uppenbart att du hellre vill festa med din pojkvän, så gör det då.

  • Anonym (Fia)
    Anonym (Hallå) skrev 2021-10-14 22:38:01 följande:

    Det är ju uppenbart att du hellre vill festa med din pojkvän, så gör det då.


    Precis! Varför ens fråga när hon ändå vet vad hon vill? Alla argument för att träffa kompisen tystas ned med olika ursäkter, så det är ju uppenbarligen inte ens ett alternativ.

    TS - det låter som att ditt egentliga problem är att du bör ta ett snack med din kompis? Berätta för henne att du tycker hon var jättetaskig mot din pojkvän utan anledning, och att du träffar henne jätteofta redan, och att du därför vill festa med din pojkvän denna helg trots att du träffar honom typ jämt redan.
  • Anonym (X)
    Anonym (Fia) skrev 2021-10-14 23:32:08 följande:

    Precis! Varför ens fråga när hon ändå vet vad hon vill? Alla argument för att träffa kompisen tystas ned med olika ursäkter, så det är ju uppenbarligen inte ens ett alternativ.

    TS - det låter som att ditt egentliga problem är att du bör ta ett snack med din kompis? Berätta för henne att du tycker hon var jättetaskig mot din pojkvän utan anledning, och att du träffar henne jätteofta redan, och att du därför vill festa med din pojkvän denna helg trots att du träffar honom typ jämt redan.


    Anonym (K) skrev 2021-10-14 08:37:06 följande:

    Festa med dina vänner! Din pojkvän lär du ändå träffa oftare och det är viktigt att du vårdar alla dina relationer. Särskilt som pojkvänner har en tendens att komma och gå medan vännerna stannar kvar. Prioritera rätt!


    Prioriterar man vännerna före kärlekspartnern så lär ju ingen kärlekspartner bli långvarig.
  • Kvittning
    Anonym (Eåi) skrev 2021-10-14 15:45:56 följande:

    Vem frågade först? Festa med den.


    Instämmer. Tycker det finns två frågor att ta hänsyn till. 

    1) Vem frågade först?
    2) Är det bara "vanlig fest en lördag" med båda eller är den ena något mer speciellt?
Svar på tråden Hur väljer man?