Inlägg från: Ess |Visa alla inlägg
  • Ess

Meddelar ni till exet om ni ska bort?

Anonym (Bea) skrev 2021-10-15 04:54:51 följande:

Beror helt på barnets ålder och vanor.

Brukar barnet komma förbi på eget initiativ och hälsa på under den andra förälderns vecka? Om ja, informera. Om nej, informera inte.

Det angår egentligen inte den andra föräldern alls, men för barnets skull kan man i ovanstående situation ändå berätta.

Då räcker det att berätta för barnen om de är så stora att de kan komma förbi själva.

Vi berättade aldrig något vi gjorde för hans ex, om det inte involverade barnen, att de skulle med.

Var det på barnfri tid fanns det ingen anledning att berätta något för exet.
  • Ess
    användare2020 skrev 2021-10-15 07:06:25 följande:

Barnen är relativt stora, har egna nycklar om det skulle vara nåt och barnen vet alltid vart vi är. Mamman ogillade häromhelgen att hon fick info via barnen att vi var borta. Och har tagit upp att hon vill att vi lägger in i en gemensam kalender de gånger vi är borta.

Det enda jag ville med mitt inlägg är att höra hur ni andra resonerar, negativa kommentarer undanbedes.

Är de så pass stora så räcker det att berätta för barnen att ni inte kommer va hemma.
  • Ess
    Anonym (Rimligt) skrev 2021-10-15 08:23:07 följande:

Vissa verkar nu tycka att om barnen är så stora att de har egen nyckel och kan gå hem dit själva så är det lugnt att bara barnen vet.

Jag kan tycka att just eftersom barnen är så stora så ska mamman få infon. Detta för att de stora barnen inte skall kunna hävda att de går hem till pappa som ändå är hemma, och så är han inte det utan barnet/barnen är där ensamma/med kompisar

Vet man med sig att ungarna är sådana, då plockar man nyckeln av dem när man åker bort.
Svar på tråden Meddelar ni till exet om ni ska bort?