• New  Dawn

Kvinnor, känner ni skuld?

En manlig man skrev 2021-10-19 14:32:40 följande:

Att attraktionen till sin man är överlägset viktigaste är solklart när man läser tråden. I ditt fall funkade sexet utan attraktion men det verkar vara otroligt viktigt för alla andra.

Så om du generaliserar istället så skulle det vara kul att höra svaret på min fråga om kvinnan borde tala om för mannen att hon inte är attraherad av honom längre?

Ja, om det är det som är orsaken tycker jag man ska säga det.

Ofta är det dock komplext och se vad som är vad. Som sagt, jag förstår och ser väldigt många brister i min förra relation nu, som jag inte ens var medveten om då. Jag vet både män och kvinnor som beskriver detsamma.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • New  Dawn
    En manlig man skrev 2021-10-17 19:25:32 följande:

Lite tvärt om faktiskt. Jag lämnade och hon är bitter som fan.

Men sexbiten var en liten del av det hela.

Känner du skuld för att du lämnade? Om inte, borde du känt skuld?
  • New  Dawn
    En manlig man skrev 2021-10-19 15:51:14 följande:

Inte för sexet men jag kunde varit bättre på andra saker såklart. Men jag är ingen latmask iallafall, det vet jag och hon var mångmiljonär när vi separerade.

Du svarade inte på frågan, som du själv är så noga med. Du är ju extremt noga med korta svar när du själv ställt frågan.

Känner du skuld för att du lämnade?

Vad har ekonomin med saken att göra? Behöver man inte känna skuld om partnern har/får det bra ekonomiskt? Trodde detta handlade om sex....
  • New  Dawn
    En manlig man skrev 2021-10-19 15:47:18 följande:

Det är faktiskt jag som lämnat i samtliga fall. Jag gör en del hemma men det blir mindre och mindre då hon tagit över. Jag betalar istället och ordnar trevliga resor och upplevelser.

Varför skulle arbetskamraten ljuga. Vi känner varandra bra och jag vet att hennes man inte är någon latmask. Han gör manliga sysslor istället och drar in pengar.

Du har i flera fall skrivit och ifrågasatt att kvinnor lämnar män pga att personer/relationer ändras.

Att både du och din sambo/fru förändras verkar dock inget konstigt....
  • New  Dawn
    En manlig man skrev 2021-10-19 16:16:26 följande:

Jag skrev ju att jag inte kände skuld för sexet.

Det var inte min fråga. Känner du skuld för att du lämnade?

I ditt eget resonemang skriver du om värdet att leva kvar som kärnfamilj, med barn och hus, varför har du inte tagit med dessa parametrar när du själv lämnar?

Har du inte haft barn?
  • New  Dawn
    En manlig man skrev 2021-10-19 16:24:57 följande:

Kvinnor dras till dåliga män, det finns det mycket bevis för i den här tråden.

Jasså så du har svängt. Hittills har du skrivit om män i relationer som försökt på alla de sätt, men att kvinnan tappat sexlusten. Då har du inte alls fokuserat på att mannen varit "dålig", utan på kvinnans lust.
  • New  Dawn
    En manlig man skrev 2021-10-19 17:04:17 följande:

Är du lat, ohygienisk och medioker i sängen?

Det någon tycker är latet kan för andra vara att vara avslappnad och "relaxt". Det någon tycker är ohygieniskt tycker någon annan är naturligt. Det någon tycker är mediokert är bra för någon annan.

Det finns många orsaker till att vara dålig i sängen och man har ju olika åsikter vad som är dåligt.

Du har själv skrivit saker som du skulle tycka var dåligt. Tex att inte uppskatta samlag. För någon annan är det bara bra och skönt att sex består av något annat än samlag.

Vissa vill vara undergivna och att den andre styr sexlivet. Det kan vara ett bra sexliv för vissa, medan andra skulle tycka att det var tråkigt och helt omöjligt att leva så.

Det absolut tråkigaste jag kan tänka mig är män som inte värdesätter annan närhet, och som blir tjuriga om man inte får lust när det gör något de gjort tusentals gånger, som om man är en maskin som startas av en speciell knapp.
  • New  Dawn
    En manlig man skrev 2021-10-19 17:02:27 följande:

Självklart kan alla få napp och speciellt kvinnor. Men det finns män som kämpat i 10 år på nätet och inte fått något.

Det brukar ju skrivas att 20% av männen ligger med 80% av kvinnorna. Lite sanning finns nog i det.

Dumheter. Se dig omkring.
  • New  Dawn
    En manlig man skrev 2021-10-19 17:15:06 följande:

Jag tog uttrycket från kvinnor som skrev så om sina män.

Fast nu var det ju du som skrev. Kan du inte stå för det du skriver?
  • New  Dawn
    En manlig man skrev 2021-10-19 17:43:27 följande:

Som sagt tidigare citerade jag bara vad andra kvinnor skrivit om sina ex. I övrigt håller jag med om din text.

Ja, fast du måste ju kunna stå för vad du skriver. Varför citerade du just det? Du måste väl haft någon tanke bakom.
  • New  Dawn
    En manlig man skrev 2021-10-19 17:48:55 följande:

Tråkig och begränsad är medioker t.ex.

Bra är öppen, kåt och varierande. För mig personligen är det viktigt att man gillar kuk i alla hål, är undergiven och gillar smisk mm och har lätt för att komma.

Då är jag definitivt en dålig kvinna.
  • New  Dawn
    En manlig man skrev 2021-10-19 18:12:38 följande:

Jag har blivit nekad flera ggr. T.o.m en som jag träffade tre ggr.

Då gav jag upp. Men inget hat hos mig. Mer respekt för en kvinna som inte särar för lätt.

Så du känner alltså mer respekt för en kvinna som inte särar så lätt!

Om man favoriserar detta kanske det blir svårt att förvänta sig att hon "särar" och ställer upp med sex i tid och otid när vardagen blir krävande. Jag tror att en annan kvinnosyn ibland skulle hjälpa.
  • New  Dawn
    En manlig man skrev 2021-10-19 21:13:47 följande:

Är du även lat och ohygienisk förutom medioker i sängen?

Har du redan glömt att din definition på bra nyss var "För mig personligen är det viktigt att man gillar kuk i alla hål, är undergiven och gillar smisk mm och har lätt för att kommer"

Utifrån det är jag dålig.
  • New  Dawn
    En manlig man skrev 2021-10-19 16:32:25 följande:

Nej, känner ingen skuld men kunde skött vissa saker bättre.

Borde du inte känt skuld då eftersom du lämnade?

Varför borde du inte det?
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?