• Anonym (universitetsutbildning. HJÄLP!)

    Antagning stänger

    Har panik. Idag stänger ansökan till högskola. Jag VET INTE VAD JAG VILL SÖKA. Vill helst inte flytta till en annan stad häller, för det är så svårt att få tag i lägenhet och jag vill inte bo i korridor igen som för några år sedan.

    Funderat på bibliotekarie, men det är inte jättelätt att få jobb tror jag?
    Studerar norska just nu och språk är jätteroligt, men vad ska jag bli då liksom?
    Vill jag jobba som lärare? Nej, för jag vill ha lite mer fritt yrke och inte så otroligt krävande.

    Jag gillar språk, samhällskunskap och estetiska ämnen främst.  Men jag vet inte vad jag vill studera till. Vill helst ha en examen. Har inte matematik B så vissa utbildningar är jag inte behörig till. Matematik är så otroligt obegripligt för mig. :( PANIK.

    någon som studerar nu?Vad studerar ni? Trivs ni? Eller har studerat nyligen? Vad jobbar ni med?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-10-15 18:56
    heller*

  • Svar på tråden Antagning stänger
  • Anonym (Östen)

    Varför vill du studera öht? Kanske bättre att söka jobb.

    Kom också ihåg andra skolformer, som tex YH och folkhögskola.

  • Anonym (Vänta)
    Anonym (universitetsutbildning. HJÄLP!) skrev 2021-10-15 17:44:53 följande:

    Har panik. Idag stänger ansökan till högskola. Jag VET INTE VAD JAG VILL SÖKA. Vill helst inte flytta till en annan stad häller, för det är så svårt att få tag i lägenhet och jag vill inte bo i korridor igen som för några år sedan.

    Funderat på bibliotekarie, men det är inte jättelätt att få jobb tror jag?

    Studerar norska just nu och språk är jätteroligt, men vad ska jag bli då liksom?

    Vill jag jobba som lärare? Nej, för jag vill ha lite mer fritt yrke och inte så otroligt krävande.

    Jag gillar språk, samhällskunskap och estetiska ämnen främst.  Men jag vet inte vad jag vill studera till. Vill helst ha en examen. Har inte matematik B så vissa utbildningar är jag inte behörig till. Matematik är så otroligt obegripligt för mig. :( PANIK.

    någon som studerar nu?Vad studerar ni? Trivs ni? Eller har studerat nyligen? Vad jobbar ni med?


    Vänta med att söka, det är inte länge kvar till nästa termin. Jag gjorde misstaget att söka innan jag var säker, hatade utbildningen. Nu är jag snart färdig med min andra utbildning, när jag äntligen listat ut vad jag ville. Ibland får saker ta lite tid, även om man gärna vill mycket här och nu
  • Anonym (H)

    Kanske ska du söka några fristående kurser istället och testa på lite olika områden för att komma fram till vad du vill?

    I annat fall. Vänta med att studera. Sök matematik på komvux så att du kan bredda dina möjligheter att söka vad du vill sedan

  • Anonym (universitetsutbildning. HJÄLP!)
    Anonym (H) skrev 2021-10-15 18:17:38 följande:

    Kanske ska du söka några fristående kurser istället och testa på lite olika områden för att komma fram till vad du vill?

    I annat fall. Vänta med att studera. Sök matematik på komvux så att du kan bredda dina möjligheter att söka vad du vill sedan


    Kommer jag någonsin förstå matematik då? Jag har läst matematik B  (som det hette då) 2 gånger. klarade det inte.
    Får fokusera på jobb istället. :)
Svar på tråden Antagning stänger