Min 9 åriga son brukar komma över till min säng och sova med mig - är det konstigt?
Har en åttaåring som dyker upp ibland, inget konstigt : ) Fyraåringen sover jämt hos oss, jag tycker lika mycket om det som hon. Om inte mer!
Har en åttaåring som dyker upp ibland, inget konstigt : ) Fyraåringen sover jämt hos oss, jag tycker lika mycket om det som hon. Om inte mer!
För min egen del handlar det inte om att ge upp för att få sova, för ger jag upp, då får jag inte sova, finns inte en chans att jag skulle kunna sova i samma säng som barnen, som gnisslar tänder, skriker i sömnen, sparkar och lever om... Nä det handlar om att lära barnen att de är trygga i sina egna sängar, och det är där de ska somna om, efter att ha vaknat. Hellre några veckors dålig sömn där man etablerar den rutinen, än drygt ett decennium av problem.
Inga problem att vinna strider mot barn... Handlar bara om tålamod. Klarar du inte den fajten om en säng, så undrar jag verkligen hur du ska kunna stå emot att langa alkohol, cigaretter, snus. Snatteri och jävelskap, usch vad upprörd jag blir av föräldrar som är så jävla lama. Fan, sätt ner foten.
Absolut har du rätt i vad du säger. Det var mer riktat till om barnen helt förvägrats att komma in till sängen öht. Det är hårt tycker jag. Mina barn har också varit trygga men har tyckt om att komma in ibland och krypa ner och tanka närhet. Det måste barnen kunna få lov att göra menar jag :)