Inlägg från: Anonym (3 barnsfamiljen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (3 barnsfamiljen)

Min 9 åriga son brukar komma över till min säng och sova med mig - är det konstigt?

Våra barn får inte sova i vår säng, de sover sen nyfödda i egen säng, i egna rum.

Dels har jag svårt nog att dela säng med min hustru, men hon vill inte ha separata sovrum, så det har jag fått vänja mig vid.

Aspekt två är att både jag och min fru sover spritt nakna. Jag har stånd många gånger om natten, det är inget jag vill att mina barn ska bli utsatta för att råka känna eller se överhuvudtaget.

Aspekt tre är ju samlivet, när ska man kunna ha sex med varandra om man har barn i sängen varje natt?

• Anonym (3 barnsfamiljen)
    Anonym (Ylva) skrev 2021-10-17 09:01:01 följande:

Jag tänker att man har inte mycket att sätta emot envisa barn mitt i natten. Inte jag iallafall.

Så vi/jag har lagt fokus på att lägga barnen i sina sängar. Och vi kan definitivt bära tillbaka dem om det verkar fungera där och då. Men hellre sova "hela" natten än att hålla på och försöka vinna en strid som ej kan vinnas.

Tydligen har min bror både sin 9 åring och 12 åring i sängen. Och min kollega sina tvillingar till lång över 10 årsåldern. Så jag tänker att det absolut inte är ovanligt och konstigt.

För min egen del handlar det inte om att ge upp för att få sova, för ger jag upp, då får jag inte sova, finns inte en chans att jag skulle kunna sova i samma säng som barnen, som gnisslar tänder, skriker i sömnen, sparkar och lever om... Nä det handlar om att lära barnen att de är trygga i sina egna sängar, och det är där de ska somna om, efter att ha vaknat. Hellre några veckors dålig sömn där man etablerar den rutinen, än drygt ett decennium av problem.

Inga problem att vinna strider mot barn... Handlar bara om tålamod. Klarar du inte den fajten om en säng, så undrar jag verkligen hur du ska kunna stå emot att langa alkohol, cigaretter, snus. Snatteri och jävelskap, usch vad upprörd jag blir av föräldrar som är så jävla lama. Fan, sätt ner foten.
Svar på tråden Min 9 åriga son brukar komma över till min säng och sova med mig - är det konstigt?